• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Uppsalabrud 2011

jag tyckte det var dags att öppna en ny tråd. Vi är många som funderar och många som har erfarenheter så bring it on!

Själv funderar jag på Landy, Wholesale wedding dresses och bridal01.com men har tänkt att prova lite här på hemmaplan innan jag lägger beställningen. Gifter mig nästa år så det kan också ha tillkommit en del förändringar i kvalite etc.

Hur tänker ni?

• S2011

jag har kärat ner mig i en klänning från wholesale weddingdresses (modell HSC0001).

jobbar på att få bort de sista överflödiga centimetrarna från kroppen innan jag lägger beställningen.

tyckte att jag fick ett väldigt trevligt bemötande från kundtjänsten också, och det känns ju faktiskt riktigt bra.

• kaffeälskaren

Jag har försökt att följa de olika kina trådarna lite, men jag undrar om det är någon som har beställt sin klänning från sheshopping och vad de i så fall har för erfarenheter därifrån???

Har nämligen hittat en klänning som jag lätt skulle kunna tänka mig.

• Humlan66

Är det någon utav er som haft tid att gått igen om alla länkarna ovan och känner igen om  någon utav dem säljer kopia på märket forver yours samt mark Lesley ??

Tack på förhand

• jkbr

Jag har sett en klänning från millybridal som ser ut som en demitrios fast nästan ännu finare,  jag har hört att dom har väldigt bra kvalite men att dom kanske inte är etiskt bra? dvs fel arbetsförhållanden.  Någon som vet ett annat bra företag?

• Divina73

Min testklänning är nu på väg till mig !!!!!!!!!! Beställd från Millys.

Jag har fått se bilder på den och väntar spänt på att få hem den och prova den....det närmar sig.

• Humlan66
    Divina73 skrev 2010-09-09 16:11:26 följande:
    Min testklänning är nu på väg till mig !!!!!!!!!! Beställd från Millys.Jag har fått se bilder på den och väntar spänt på att få hem den och prova den....det närmar sig.
    Åhh va spänannde och vilken spännade vigsel och resa du/ni ska göra. WOW

den måste du berätta om sedan

• Uppsalabrud 2011

jkbr skrev 2010-09-08 21:56:44 följande:
    Jag har sett en klänning från millybridal som ser ut som en demitrios fast nästan ännu finare,  jag har hört att dom har väldigt bra kvalite men att dom kanske inte är etiskt bra? dvs fel arbetsförhållanden.  Någon som vet ett annat bra företag?

om jag bara får lufta det jag tror, så tror jag tyvärr att ingen av fabrikerna har ordentliga arbetsförhållanden och därav kan de hålla det otroligt låga priset.synd men sant

• jkbr

Men alla billighets affärer,som ikea, hm och liknande syr ju upp i kina , och alla har ju underleverantörer och man kan aldrig vara säker ,det är ju så svårt. Men det är ju också sant att det blir mycket billigare om man struntar i mellanhänder. Man lägger ju på minst 50 procent när man säljer i butik ibland flera 100 procent. Jag inbillar mig också att milly bridal är lite bättre kvalite för dom ligger ju ändå ca100 dollar mer än andra kina fabriker. Man betalar ju också väldigt mycket för namn. 

Det bästa hade väl vart att haft Per Engsheden komma åkandes och sy klänningen för hand

Uppsalabrud 2011 skrev 2010-09-10 19:35:50 följande:
      om jag bara får lufta det jag tror, så tror jag tyvärr att ingen av fabrikerna har ordentliga arbetsförhållanden och därav kan de hålla det otroligt låga priset.synd men
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden