• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Hahah, ja jag tror att jag bara postade där! Nu ett par dagar har det varit så mycket som skrivits i båda trådarna som jag tänkt kommentera men så kommer man lite på efterkälken och hinner inte skriva utan kanske bara kasta in något som då verkar helt ego, men jag har ju läsat allt och bryr mig såklart om allt som pågår i allas liv ändå.
    Men med all sömnbrist, huvudvärk och oro och svängarna längs vägen så blir jag lite disträ också märker jag.

• Ninnnis

Men vilka positiva nyheter, Blommis! Nu håller vi tummarna för (minst) fyra toppägg på onsdag!

Jag har messat med Fru E idag, det stämmer att hon är på RD12. Hur hon har det får hon själv svara på.

• Ninnnis

Jag äter popcorn och dricker Ramlösa, snart ska vi göra pizza.

Ha en fin kväll allihop!

Hoppas festen blir lyckad, Flamman. Bildbevis, kanske?

• Daa

Blommis: skönt att höra att ÄP blir av (det hade jag inte fattat ) och att hon på CvL kunde ge hoppfulla besked.
    Håller med Villemoa, du är urstark som orkar gå igenom det här och att du blir lite disträ kan man knappast klandra dig för.

*försöker på något sätt genom datorn förmedla styrka och frid nog för att ta sig igenom kommande vecka, till att börja med*

• passionsblomman

Daa, nä, när vi fick veta att det bara var tre blåsor först och sedan inte mer än fyra, så kändes det som att risken att de skulle ringa upp och säga "detta är tyvärr lönlöst för proverna visar bla bla bla" var ganska stor.
    Nu vet jag från bla andra tråden att man mycket väl kan få toppägg från få och kassa ägg från många och alla varianter däremellan, men de där personliga, individuella värdena man får, är ju faktiskt helt omöjliga att veta innan de meddelar.

Det blev lite stressigt i går em för jag insåg plötsligt att vi ju för tusan måste in till apoteket för att hämta ut de sista medecinerna. Dessutom hade gyn här tagit i i snålaste laget, så under em igår väntade vi först på besked om värdena, sedan blev hon tvungen att återkomma om huruvida de ampuller jag hade på recept skulle räcka eller om vi skulle behöva suttit idag och jagat ett större apotek där det preparatet möjligen kunde finnas hemma-här måste det förbeställas. Man blir ju smånervös när man står inför att "fan, hela skiten kanske går åt pipan nu, bara för att det fattas två ampuller här!"
    Så jag skrev nog inget till er alls mitt iallat det där...

• Daa

Min handväska har kommit hem!
    Fast ingen hade saknat mig. I alla fall inte enligt mobilen...

Fru Sy: det var kanske inte så spännande egentligen. Det var fyndmarknad i stan, så vi åkte dit för att se om vi kunde hitta prylar som är praktiska att ha när bebisarna kommer. Låååång kö för att komma in, men det gick förvånansvärt bra. Hade inte ont i ryggen alls. När vi knatat omkring någon timme blev jag väldigt trött i både ben och rygg (mjölksyra!).
    Vi hittade inte så mycket prylar, men däremot lite fina bebiskläder.

Ingis: vetekudde låter som en bra idé. Värken som stör mig mest för tillfället känns ganska mycket som en låsning i bröstryggen på ena sidan.
    Sedan tycker jag mig ana lite irritation från fogarna, men det har jag trott förr och det har varit falsklarm då.

Villemoa: ojdå, nu blev det ju ännu mer spännande inför tisdagen!

• Daa

Blommis: det känns som om det blev onödigt dramatiskt med ampullerna på allt det där... Förstår att du inte riktigt hade tid att rapportera allt här. Men vi var många som tänkte på dig.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans