• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Villemoa: du...jag har hört att möjligheten att förlossningen går i gång vid vändningsförsök är rätt stor.....vad har er BM sagt om det.....hennes info borde vara mt bättre än sånt jag hört från vänner o bekanta vars vänner är gravida.....ja du förstår vad jag menar....hoppas jag

• ingenjörsbruden

Maken är ute o putsar (gräver fram våra fönster....blir grymt skitiga med en byggarbetsplats som granne)....o jag sitter här o slappar....Busan sover nog en stund till så jag kanske osså skulle få ngt gjort.....nä...idag är det vilodag för mig!

Skickar hinkvis med kramar till Blommis o blir där några över så bjuder jag laget runt!

KRAAAAM

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-10-30 11:29:53 följande:
    Ninnis: Blir så glad när jag tänker på dig o herr ninnis! *kramar hårt o skuttar runt i glädjedans*

Gulliga du!

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-10-29 13:50:09 följande:
      Fika den 23e kanske?

Det funkar för mig! Jag slutar kl.15.

• Ninnnis

Fru Bygg, hur blev det med utflykten idag?

Fru E, hur är det idag?

Vi har precis varit ute på långpromenad med vovven, nu ska vi köra in till stan.

på er!

• Norrskensflamman

Halli hallå!

Grattis till namnsdagsbarnet, som dessutom är så duktig och sover  i egen säng hela natten

Daa; jobbigt med handväska på vift. Jag är f ö en sån som jämt gör så där... glömmer saker alltså.

Igår ringde mina päron och frågade om jag hade något emot att de hämtade barnen på em. och tog hem dem till oss och dessutom tog med sig en stoooooor gryta med renköttsoppa med klimp. Eh.. NÄ jag har definitivt inget att invända Även brorsan och frun blev inbjudna. Så när jag kom hem sönderstressad från jobbet kom jag till dukat bord och jag behövde bara... sätta mig och äta Ljuvligt!

Nu har jag varit och lämnat flickorna till brorsans fru som var i bagarstugan och bakade klådda. Flickorna hjälpte ivrigt till. Sen får dom sova hos brorsan och ha Halloweenmys där.

Själv ska jag på Halloweenfest med härligaste tjejerna, vi ska ha klädbytarkväll igen. Flera av oss är gräsänkor, så det lär bli livat En av tjejerna fyller dessutom år på måndag så hon bjussar på mat o tårta!

Jag ska vara helsvart och så har jag köpt mig en peruk (hoppas den passar) med långt korpsvarthår och sliver slingor. Till det självlysande små spindlar som jag tänkte trassla fast i håret om det går. Och en långt silverhalsband med grov kjedja och en stor silver och strass-spindel. Sotsvarta ögon och blodröda läppar på det tänkte jag också.

Nu  måste jag slänga mig i duschen och börja fixa.

Kram!

• Villemoa

ingenjörsbruden skrev 2010-10-30 11:32:17 följande:
    Villemoa: du...jag har hört att möjligheten att förlossningen går i gång vid vändningsförsök är rätt stor.....vad har er BM sagt om det.....hennes info borde vara mt bättre än sånt jag hört från vänner o bekanta vars vänner är gravida.....ja du förstår vad jag menar....hoppas jag

Jag har också fått den uppfattningen. BM har väl inte sagt så mycket om det men jag har läst mig till det. Jag har förberett mig på att det t.o.m kan bli k-snitt redan på tisdag efter själva vändningsförsöket. Skulle de lyckas vända på bebisen så tror jag i sånt fall att hon är här innan söndag nästa vecka.
    Moa föddes i v.38+1 och jag är där nästa lördag. Har läst att det är arvsanlagen som styr när bebisen ska komma så det är ju inte helt omöjligt att hon brås på sin storasyster
    Känner på mig att hon kommer väldigt snart!

• Villemoa

Grattis till dagens namnsdagsbarn! Och duktig är hon som sovit alldeles själv i sin säng hela natten!

Fru Bygg: ja, hur blev det med utflykten? Hoppas att du stannade hemma och tog hand om dig själv. Sen om kompisen blev ledsen är ju strunt samma. Du har skyldighet främst mot dig själv så att du kan må bra igen. Kram!

Fru sy: vi valde hårdliften främst för att det var lättare att ta den med sig när Moa låg och sov i vagnen. Det hade varit mycket tyngre och jobbigare att ta loss citykorgen varje gång för det var inte alltid man ville ta ur henne ur själva vagnen.
    Sen funderade jag också på det där med att hårdliften hamnar längre ner än korgen eftersom jag själv är lång och har ryggproblem men det var inte alls några problem, man vänjer sig ganska fort.
    Förstår att du blivit förtjust i korgen för den är himla fin!

Hvidis: vad mysigt att få se bebisen på onsdag! Jobba sju dagar i rad låter däremot inte roligt. Du lovar väl att sjukskriva dig själv om du inte skulle orka?

Flamman: hoppas du får en underbar Halloweenfest med flickorna ikväll!

Blommis och Fru E: hur mår ni?

Idag har Moa och jag varit på kalas hos grannpojken som fyllt 3 och det var jättetrevligt! Skönt är dock att nu vara hemma igen så man kan ta igen sig lite. Det tar på krafterna att dricka kaffe och äta tårta

och kram till alla!

• passionsblomman

Villemoa, tack bra!

Eller, en viss seghet finns här, eftersom det verkar omöjligt att kunna sova på själva natten var och varannan natt. Men efter att ha legat i sängen halva dan så känner jag mig stabil och lugn under omständigheterna (vilket vi ju vet lika gärna kan sno till det rent otsatta när som helst....) Jag vilar just nu i att vi vet hur denärmsat dagarna ser ut och att det blir ett ÄP.
    Sa jag det igår eller postade jag det bara i granntråden?

För säkerhets  skull:
    CvL ringde igår och sa att blodprovet kommit fram och att värdena såg bra ut och stämmer väl med folliklarnas storlek. Jag ska dock ta sprutorna ända tom söndag och sedan ÄL-sprutan på måndagkväll. Tisdag ska vi åka iväg till Västerås för att sedan kl 9.30 på onsdag infinna oss på CvL i Uppsala för att plocka äggen. Hon var ful av lugnande ord om att inte ge upp och att det ser bra ut trots att äggen inte är så många och att nu ska vi hoppas på toppkvalité.

Så nu blir det ÄP på onsdag, nervös väntan och besked på torsdagen om antal befruktade och så förhoppningsvis något tillbaka på fredagen.

Det här innebär ju att allt vårt läskiga kommer att vara i samma veva som EA har testdatum väl? Och är det inte typ dag 12 eller så idag EA? Hur har du det?

• Villemoa

Blommis: jag tycker du är urstark som går igenom det här, en riktig känslomässig berg-och-dal-bana!

Jag tror att du bara postade det i granntråden Vad skönt att hon på CvL var full av lugnande ord! Nu hoppas vi att allt går vägen för både dig och EA, jag håller tummar och tår allt jag kan!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans