• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Jisses!
    Nu är det för tillfället ganska ångfritt i huset och jag har läst och läst och läst och läst.

Blomman! Jag måste ha loggat ut precis när du skrev om de tre äggen, många retroaktiva kramar skickas härmed! Och en hel bunt till det betydligt mer positiva beskedet du fick sedan. Och en extra bunt inför tisdagen!

Lanovia, så trist med bilen! Vi har haft bilbekymmer också, bytte bromsar i torsdags på stadens billigaste verkstad (never again) det rykte om ett av hjulen när vi kom hem! Ringde verkstaden som sa att det går över. Nästa dag, lika illa, ringer och åker dit. De byter en grej som har gått sönder, men det är ändå lika varmt om det hjulet. Ringer granne idag som är mekanikergeni. "Livsfarligt, kör ej bilen!" Jag ber så snällt om hjälp trots att jag vet att han helst inte vill och är så snäll att han inte säger nej, men känner mig desperat. Han lagar bromsen som inte hade varit trasig om inte "proffsen" på verkstaden hade struntat i att smörja delarna...

I'm Yours, hej! Vad mycket nytt och spännande, berätta gärna mer!

Heloise, klart att du är trött! Ingen förväntar sig ännu mer tack, ni har skrivit tack i tråden redan. Koncentrera dig på att orka med. ♥

Flamman skönt att du har kören som andningshål och att du ska leta efter hjälp. Flammor på gränsen till nervsammanbrott vill vi helst undvika.

Underbart brev från livscoachen Blomman! Och det är nog något som vi alla verkligen borde ta tag i, att våga släppa taget lite och bara vara och andas.

Vilka fina magar Daa och Fru Sy!

Grattis till namnsdagsbarnet och så skönt att få sova ut! Fast inatt blir det inte en timme extra som man skulle ha hoppats på, ungarna kommer bara att vakna en timme tidigare istället.

• passionsblomman

Aleta, FY vilken verkstad!!! Det är precis sådant där som är så in i helskotta läskigt när man är i händerna på olika hantverkare och yrkesfolk. Man kan ALDRIG veta säkert vad de är för lirare egentligen. Som väl är verkar vi ha hittat en seriös här. Som ändå inte är as-dyr när man jämför.

Gräsligt och skrämmande vad de gjorde med er bil!

*minns en och annan egen bilhistoria*

• Aleta

Ja, en bra bilmekaniker är lika svårt att hitta som en bra frisör.

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-30 22:13:16 följande:
    Tack söta du men det är imorgon jag ska ha det. och vet du vad? -Jag hittade ett paket som gömt sig bland alla grejorna, så jag HAR så jag kan ta full dos även imorgon, även om läkaren intygade att de sista 4 annars skulle räcka. Jag tar 6 som de sa från början.

Vad skönt! Annars hade jag tagit bilen och gjort en söndagsutflykt till östra Småland På riktigt!

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-31 11:54:37 följande:
      Vad skönt! Annars hade jag tagit bilen och gjort en söndagsutflykt till östra Småland På riktigt!

Åh, då beklagar jag nästan att jag hittade den...

Fina Ninnis, -som jag fortfarande aldrig träffat. NÄR ska egentligen vi har vår trådmaskerad här?

• Norrskensflamman

*en jävligt bakis Norrskensflamma som går på sparlåga idag, tassar in*

.......gaaahh..... ska aldrig mer dricka...... inte förrän nästa tjejfest i alla fall........

Fy vad bakis jag har varit idag. Var upp vid 9, drack vatten och Panodil. Allt kom upp i retur ganska omgående. Har sen sovit till kl. 12, då vaknade jag av att barnvakterna kom hem med kidsen. Tur att T hade nyckel med sig att låsa upp dörren, för jag hörde inte att de kom !  Fin-fin morsa man är. Men det är därför jag tycker det är bäst att de sover borta när man ska på fest.

Skitkul hade vi i alla fall!!! Ja, jag bölade ju nån sväng där, behövde lätta på trycket lite grann. Mycket ångest som behövde få pysa ut. Men sen var det fullt ös, medvetslös Med så härliga, varma, kärleksfulla, livserfarna kvinnor går det inte att ha tråkigt

Vi åt jättegod mat, drack, dansade, bytte kläder (ja, vi klär av oss helt ogenerat i underkläder och provar kläder hej vilt). Vi hade klätt ut oss också och gjort oss Haloweenfina, somliga lite grann bara och somliga hade slagit på stort (mig kände de inte igen när jag gled in t ex ).

En av tjejerna, som är ny i gänget, undervisar i orientalisk dans, magdans, zigensk dans osv, tävlar ofta och uppträder och har en skola i Ry. Hon bor växelvis där borta och här i vår kommun.
    HOn hade en present till en av tjejerna som fyllde år: En privat dansuppvisning, med fantastisk dräkt och bjöd på en hejdundrande show. De andra tjejerna har gått på intensivkurs hos henne, men jag kunde inte gå, så de visade också lite av vad de lärt sig. Helt fantastiskt Nästa gång hon kommer hit ska jag också gå. Om inte maken ställer upp så tar jag ungarna med mig, eller ordnar det på nåt vis. Fasiken så kul det verkar.

Det snöade lite igårkväll, men inatt när vi skulle gå hem så hade allt smält och det regnade. Så vi gick 2,5 km i regn och slask, så jag var både dyngrak och dyngsur när jag kom hem.

En blöt fest i alla bemärkelser alltså. Men ack så välbehövligt för den här Flamman.

• Norrskensflamman

Min väninna har lovat att köra hem min bil, för jag vågar faktiskt inte sätta mig bakom ratten öht idag !

Tyvärr hade jag inte kameran med mig igår, men om jag kan tigga till mig nån bild från de andra tjejerna ska jag försöka delge er.

• Aleta

Vilken härlig kväll med härliga tjejer Flamman!
    Orientalisk dans är underbar, det måste du bara testa, tjejerna kanske kan vara med på ett hörn om du måste ta med dem?
    (Kan du inte inboxa tjejens namn, det skulle vara kul om det är någon jag känner.)

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-31 15:27:25 följande:
    Vi måste orient-dansa på vår maskerad!
    Jaaaa! Det måste vi. Och vi har ju en utmärkt instruktör i Aleta också

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans