• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Fru Sy: så härligt med hjärtljud Vill ni veta innan vem som bor i magen

Lanovia: Kram till dig och maken. Skönt att ni kan prata med varann och stötta.

Idag mår jag bättre. Men jag var bakis hela dagen. Hade skitsvårt att somna inatt dock.

Aleta: Ha en underbar resa!

Kram till alla!

• Fru sy

Flamman: Bra att du kommit igång att ringa runt och kolla upp ang kurator. Hoppas försäkringskassan kan hjälpa till lite oxå.

Ja, vi vill nog gärna veta vad det är för en liten som gömmer sig där innan, om det går. Inte gå på extra ul för det om kan man se det på rul vill vi veta. Vi är nog för nyfikna båda två...

• Ninnnis

Flamman, det låter inte alls bra!

Jättebra att du tar tag i detta nu. Hoppas du får en tid omedelbums så att du kan få hjälp att må bättre. Kommer maken hem idag?

Fru Sy, vad mysigt med hjärtljud!

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-11-01 13:05:32 följande:
    Flamman, det låter inte alls bra! Jättebra att du tar tag i detta nu. Hoppas du får en tid omedelbums så att du kan få hjälp att må bättre. Kommer maken hem idag?Fru Sy, vad mysigt med hjärtljud!

Maken kommer hem på onsdagkväll. Men det är ingen hjälp Snarare tvärtom.
    Alltså, missförstå mig rätt: jag längtar efter honom och han är visst till hjälp, men just för mina stressymptom är han INTE det, eftersom han är en stor orsak till min inre stress. Det var så bra som någon sa åt mig, som också har erfarenhet av närstående med ADHD; "de äter upp och bränner ut sina närmaste". Det är så det känns. Att nu har han nästan ätit upp allt som fanns kvar av mig. Och jag VET att han inte gör det medvetet och inte kan rå för allt själv heller, att jag själv har del i min stress. Men lik förbannat så känns det som att det är i grevens tid han får börja medicinering och jag för börja försöka rädda det som är kvar av MIG.

Ni skriver ofta att jag är så stark. Men just nu darrar jag som ett asplöv för vinden och känner mig allt annat än stark. Snarare jävligt skör. Som en spillra. Det skrämmer mig

Oroar mig mycket för ekonomin också. Mår illa bara jag tänker på det.

Hoppas ändå att det ska kännas lite bättre när maken kommer hem. Kanske har resan gjort honom gott och han kan stötta MIG för en gångs skull. Hoppet är det sista som överger människan.

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-10-31 20:06:29 följande:
    Hvidis, haha, ja det är fredag för EA, så då blir det -om det går som det ska-istället ET och TD för mig och EA-är det något mer galet läskigt som vi kan ta och klara av nu på fredag?

Allt detta på fredag?! Vad betyder ET och TD... med risk för att verka helt bakom flötet... *rodnar*

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-11-01 13:37:30 följande:
      Allt detta på fredag?! Vad betyder ET och TD... med risk för att verka helt bakom flötet... *rodnar*

ET är förkortningen för återförandet av embryo. TD är förkortningen för Testdatum.

Och ärligt, hur många av alla de här förkortningarna kunde man innan den här tråden?

Jag kan fasen inte ens skilja på KUB NUPP och RUL, jag tror inte vi gjorde nå´t av det!

• Aleta

Flamman! Så bra att du har orkat ringa, våga berätta hur illa det är för dig nu så att du får komma fort, fort, fort. Du är visst stark som har orkat ända hit, men ingen kan vara Pippi Långstrump hela tiden, tillslut klappar man igenom. Be om hjälp av alla du kan tänka dig medan du ännu orkar. Kan dina föräldrar hjälpa med ekonomin ett tag så att du slipper oroa dig? Att de håller lite koll så att din make inte stökar till det. 

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-11-01 13:40:55 följande:
      ET är förkortningen för återförandet av embryo. TD är förkortningen för Testdatum.Och ärligt, hur många av alla de här förkortningarna kunde man innan den här tråden?Jag kan fasen inte ens skilja på KUB NUPP och RUL, jag tror inte vi gjorde nå´t av det!

Ja, ärligt talat så är jag helt lost   Ultraljud vet jag vad det är. Det gjorde vi. Men hur det förkortas vet jag inte. *kliar mig i huvudet* UL kanske

• Aleta

Lilla Elise! Ungarna kom förbi datorn och blev sittande, helt fascinerade!
    Hördu Elise, dina föräldrar har väldigt stora händer! (Fast visst har hon vuxit lite?)
    Gullunge! ♥

Tack alla för reselyckönskningar eller vad det kan heta. Vi kommer hem på lördag redan. 

Fru Sy, visst är det skönt att få höra hjärtljuden?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans