• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Aleta skrev 2010-11-01 13:42:11 följande:
    Flamman! Så bra att du har orkat ringa, våga berätta hur illa det är för dig nu så att du får komma fort, fort, fort. Du är visst stark som har orkat ända hit, men ingen kan vara Pippi Långstrump hela tiden, tillslut klappar man igenom. Be om hjälp av alla du kan tänka dig medan du ännu orkar. Kan dina föräldrar hjälpa med ekonomin ett tag så att du slipper oroa dig? Att de håller lite koll så att din make inte stökar till det. 

usch, nu börjar jag gråta här på jobbet. Mina kära gamla stackars föräldrar har själva sagt när jag nu berättat hur det är, att de väntar med de resterande 10 papp som vi är skyldig dem, det är ingen brådska. Dessutom sa de att "du vet vart du kan vända dig om du behöver hjälp tills ni kommer på fötter igen" Underbara föräldrar Men det är så jävla förnedrande och pinsamt Och de har ju inte obegränsat med stålar heller...  Ialla fall så behåller jag den "sista utvägen" för mig själv, för jag vill att maken ska ta sitt ansvar här. Så han lär sig nån gång att ta konsekvenserna.

• passionsblomman

Hihi!
    Ja UL är ultraljud.
    VUL är vaginalt ultraljud.

I IVF-världen är det
    ÄP-äggplock
    ET-återförande
    RD-ruvardag(ganska påhittat ord bland IVF-arna själva i guess)
    TD-testdag

Har man fått eskimåer kan man göra FET-frysåterförande (som EA just gjort)

Sedan har vi ju såklart det magiska ÄL-jagandet och hoppet om att få gå och träffa en BM, få ett BF och däremellan BIM BOM och alla de där KUBARNA och NUPPARNA såklart...

Det vore något för eleverna på SFI det här-(Svenska för invandrare)

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-11-01 13:51:49 följande:
    Hihi! Ja UL är ultraljud.VUL är vaginalt ultraljud.I IVF-världen är detÄP-äggplockET-återförandeRD-ruvardag(ganska påhittat ord bland IVF-arna själva i guess)TD-testdagHar man fått eskimåer kan man göra FET-frysåterförande (som EA just gjort)Sedan har vi ju såklart det magiska ÄL-jagandet och hoppet om att få gå och träffa en BM, få ett BF och däremellan BIM BOM och alla de där KUBARNA och NUPPARNA såklart... Det vore något för eleverna på SFI det här-(Svenska för invandrare)

Oh my God !!

Bim o Bom, det låter som seriefigurer i mina öron, kub det är den där som man snurrade på på åttitalet och NUPP, ja det har en HELT annan betydelse för mig 

Blomman, tack för ditt lilla lexikon

• passionsblomman

Flamman, ditt värde ligger inte i om du är stark eller ej.
    och dessutom är det inte upp till dig att vara det jämt heller.
    Det kanske inte ens är så att man behöver vara stark alls egentligen.
    Vi lever i en värld som prisar och beundrar styrka så in i bängen.
    Men kanske är det starkaste av allt att våga vara svag ibland? Att erkänna inför sig själv åtminstone hur spröd man är.
    Dessutom så har det krävts ett enormt mod att ta er till den punkt där ni är nu, där ni går till handling i så mycket.

I den där sprödheten och  sin sköra, darrande tillvaro får man låta sig bäras.
    Du vet, fotspåren i sanden. Som din dag så skall din kraft och vara,
    mig skall intet fattas och kaos är granne med Gud allt det där....

Någonstans finns en livets hemlighet att när man inte kan själv allting, så är man kanske starkare än någonsin på ett till synes motsägeslefullt vis.

Jag tror på dig.

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-11-01 14:09:44 följande:
    Flamman, ditt värde ligger inte i om du är stark eller ej.och dessutom är det inte upp till dig att vara det jämt heller.Det kanske inte ens är så att man behöver vara stark alls egentligen.Vi lever i en värld som prisar och beundrar styrka så in i bängen.Men kanske är det starkaste av allt att våga vara svag ibland? Att erkänna inför sig själv åtminstone hur spröd man är.Dessutom så har det krävts ett enormt mod att ta er till den punkt där ni är nu, där ni går till handling i så mycket.I den där sprödheten och  sin sköra, darrande tillvaro får man låta sig bäras.Du vet, fotspåren i sanden. Som din dag så skall din kraft och vara,mig skall intet fattas och kaos är granne med Gud allt det där....Någonstans finns en livets hemlighet att när man inte kan själv allting, så är man kanske starkare än någonsin på ett till synes motsägeslefullt vis.Jag tror på dig.

♥ *mitt hjärta svämmar över*

• Soldemor

Fru E skrev 2010-10-29 11:05:10 följande:
    Lanovia-insåg det nu med Ninnis-ja när kan ni!!!Ska försöka att piska maken lite nu de här veckorna så att vi kommer framåt men ugn har jag så baka kan jag

Ja, och gott blir det!

• Klockarbol

*Smyger in från granntråden*

Flamman - Ville bara säga att du är både duktig och modig som har ringt.
    Been there, done that eller vad man säger och det jag upplevde som det absolut svåraste steget var just att lyfta telefonen och ringa det där samtalet. Har varken förr eller senare lyft något så tungt som den luren.
    Fortsätt att komma ihåg att klappa dig på ryggen!
    Här och nu presterar du underverk för varje steg du tar. Oavsett om du känner dig stark, skör eller bara överlever dagen.

Många kramar /Klockarbol

Och puss på allra sötaste Elise ♥

*smyger tillbaka*

• Fru E

*Trumvirvel*

*spänningen stiger*

och det blev...........

ett nej från maken om att testa innan fredag

• Fru E

Har nog glömt att svara om trådfika, jag har inget för mig den 26 november om det var då som ni bestämde men det är oerhört långt dit men å andra sidan hinner vi komma lite längre med

Fru Sy-härligt att få lyssna på hjärtljud!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans