• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Panzerfaust skrev 2010-11-01 23:27:07 följande:
    Jo det är hon som var med till dig. Jag har två en äldre och en yngre.

Jag blir helt tom inombords. Fy vad fruktansvärda nyheter! Du måste lova att hälsa henne så jättemycket från mig! Vilken chock!

HOPPAS av hela mitt hjärta att det här går att få bukt med!

Märkligt att livet delar ut på det här ojämna sättet! Som i skov. I andra tråden är det en tjej som snart ska ha sitt första barn. De fick alldeles nyss veta att BÅDE blivande farmor och mormor har cancer! Den ena i lungorna och den andra i livmodern och inget av det såg bra ut! Detta fick de veta i loppet av ett par dagar!
    Eller en annan tjej där det var två själmord inom en vecka i hennes närhet. Vad fan hände med ordet lagom? Det måste vara ett rent påhitt, för särskilt lagom tycker jag det sällan är....

• Klockarbol

Allra sötaste HeliPanz-familjen.

Lika innerligt som jag gläds över de fantastiska framsteg Elise gör lika innerligt beklagar jag att ni drabbats av mer sorg och oro.

Ni finns i mina tankar och de böner jag aldrig tidigare har bett så ofta som nu.

• Heloise

Tack klockarbol!

Blomman: min mamma säger att det går i skov om 3... 2 down, 1 to go med andra ord (dvs om mamma har rätt)!

• passionsblomman

Heloise, din dumsnut, sluta omedelbart upp med tankar om själviskhet! Hade det som hänt er hänt mig vette fan om jag hade brytt mig ett SKIT om vad som händer någon annan öht.

Jag är bara så glad att vi får ha kvar er i tråden trots er upp och ner vända värld.

HURRA för Elise som är så strong!

För vår del så är det ÄP på onsdag och sedan hoppas vi att det ska ge resultat så vi får ET på fredag. Men man vågar ju inte tro ett skit med så få ägg. Bara önska.

• Norrskensflamman

Usch ja... livet är som ett schackbräde. Men just nu tycker jag att det är mest svarta rutor på det där brädet för flera här  i tråden. Men något inslag av en vit ruta här och där.
    Som om nån ruskat om schackbrädet så att de inte ligger så där jämt som de ska ligga egentligen.

Kram Heloise på dig. Du har fullt upp med ditt och ingen förväntar sig att du ens ska orka bläddra här bland sidorna. Och ändå gör du det, sötis

Daa: LYSSNA nu på doktorn! Nu  är det färdigjobbat, så det så! Puss på dig, vännen.

• passionsblomman

Heloise skrev 2010-11-01 23:41:39 följande:
    Tack klockarbol! Blomman: min mamma säger att det går i skov om 3... 2 down, 1 to go med andra ord (dvs om mamma har rätt)!  

Usch ja, jag säger också det, att det går i skov alltså.

• Heloise

Bruttan: härliga mattias som jollrar!

Tänkte köpa en body till Elise som det står " I'm a pretty big deal around here" på

Du vad trodde mattias för vikt och längd

• passionsblomman

Heloise, nog tror jag ni kan få igång amningen och mjölkproduktionen!
    Om du nu bara kunde få lite mer lugn och ro och vardag runt er än de senaste helt galna veckorna. Även om ni är där ni är, så är det kanske mindre turbulent nu, och ni kan få lite space för just sådant här, som annars får stå åt sidan.

Mest är det eg för din skull jag hoppas på amningen. För att du ska få ha så många saker som möjligt som känns som "som det ska vara egentligen" och som är bara ert.
    Du har fått en sån hysteriskt speedad "oj jag blev visst mamma-experience ändå, så alla små saker i världen som kan få kännas helt "normala" önskar jag dig.

• TinkerBelle

lanovia 08 skrev 2010-11-01 22:00:28 följande:
    Fast det är inte tanttråden du har hittat. Vi härbägar bara ett antal tanter i denna tråd.  

Jag vet! och det var så skönt att se att dem inte helt slukats av mörkret så här på höstkanten.

• TinkerBelle

God morgon på er allihoppa,

jag får nog lov att följa Passionsblommans råd och presentera mig själv lite gran.

Jag har som sagt tidigare hängt i tanttråden tidigare. 
    Maken och jag gifte oss förra året. Några nya barn har det inte varit tänkt att det ska bli då jag har tre sedan tidigare och tycker att det räcker ganska så bra. Maken har dock påbörjat ett försök till övertalningskampanj....

Bor i en stor stad i mitten av vårt rike medan maken pendlar mellan england och sverige. Inte helt lätt att hålla ihop alla gånger, men vi har klarat det genom både storm och orkan så här långt.

När jag inte jobbar eller tar hand om hemmet så kör jag runt barnen till olika innebandy aktiviteter också har lill-skrutt börjat rida.

Jag beundrar er som kämpar så för att uppfylla era drömar om barn. Krävs enormt tålamod och styrka!

Till Panzer skickar jag massor av tankar och en och annan styrkande bön kan nog behövas. Hoppas innerligt att det reder ut sig för din syster.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans