• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Är hemma med en snorig och förkyld liten tjej idag och inte har det blivit ngt bättre med sömnen heller. E är ju så stimmig om nätterna nu när hon är så förkyld (vilket är förståerligt). Maken tar så mkt han bara kan om nätterna och kvällarna, så jag kan inte begära ngt mer från honom.

Tänkte passa på att sova lite nu när E sov lite tidig middag, men hon ville bara sova i knappt en halvtimme så jag hann ju inte mer än lägga mig innan det var dags att gå upp igen.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och lite choklad och försöker bli lite pigg.

• Fru Bygg

Fru E, vilken luring du gjorde. Satt med andan i halsen innan jag hann scrolla ner så långt. Förresten tror att det är den 23:e som vi pratade om fika, eller har jag missförstått tjejer?

• Fru Bygg

Villemoa, hur gick vändningsförsöket idag? Eller du är kanske redan på BB?
    Har hört att förlossningen kan sätta igång när man gör vändningsförsök.

• Soldemor

Ok, nytt försök:

Jag är en prästtant som en kort tid till bor lite utanför Lund, flyttar dit om två veckor, fick drömlägenheten och kunde bara inte tacka nej!

Innan jag började läsa teologi, arbetade jag i 20 år med sjukvård, administration och ekonomi, prästvigdes 2007 och är mycket förtjust i vigslar och dop. LIte därför som jag fastnade här.

Hemma har jag en något äldre make och tre katter, mina älskade snuttar. Åker gärna på utställning med dem. Tack vare stort stöd härifrån, kom den minsta loppan hem till mig för snart ett år sedan. Maken hade inte samma uppfattning om detta som jag, men nu är det han som går runt och bär på henne, pratar med gullig röst och kallar henne sin lilla prinsessa.

När jag inte arbetar håller jag gärna på med step, spinning, aerobic, jympa och styrketräning. Dessutom läser jag mycket och tycker mycket om kläder.

Lite om mig, så...

Igår var det dags att fotografera huset inför försäljningen, men fotografen var inte alls nöjd med vårt stylingförsök, dessutom var han rätt stressad. Så medan han fotograferade sprang jag och mäklaren runt med saker, för att rummen skulle bli så tomma som han ville ha dem. Har inte hittat allt ännu...
    Amaretto tyckte att det var jättespännande med fotograf, det vet han vad det är! Han poserade sött framför kameran så ofta han kunde, till fotografens irritation!
    Nu blir det visning den 21/11, så hoppas vi på snabb försäljning!

När jag packade igår kväll, så var det ungefär så, att jag packade ner lite i en låda, packade upp en katt, packade ner lite till, packade upp en annan katt. Det är spännande med lådor, men lite konstigt är det hemma nu.

• TinkerBelle

Soldemor - vilken gullig katt han är Amaretto! Nästan som en liten unge som bara måste stå framför kameran.

• Soldemor

TinkerBelle skrev 2010-11-02 12:29:06 följande:
    Soldemor - vilken gullig katt han är Amaretto! Nästan som en liten unge som bara måste stå framför kameran.

Ja, han är go, min Nisseman! En cool kille!

• lanovia 08

Ok tjejer vad gör man om man har en man som drabbas av ångestattacker och inte verkar kunna ta sig ur dessa själv. Verkar som det behövs någon att prata med. Hjälper inte att jag sitter här och säger att det han är rädd för inte kommer hända.
    Vart vänder man sig? Hans läkare är ledig i 1vecka....

• Fru E

Fru Bygg-den 23 är helt tom i min kalender så för min del är ni välkomna när ni vill!

• Fru E

Lanovia-en kurator? Vårdcentralen brukar kunna guida en till rätt person!

• Ninnnis

Fru Bygg skrev 2010-11-02 12:10:12 följande:
    Villemoa, hur gick vändningsförsöket idag? Eller du är kanske redan på BB? Har hört att förlossningen kan sätta igång när man gör vändningsförsök.

Ja, just det! Herregud, det hade jag glömt!

Hur har det gått Villemoa? Snälla Puerto, var snäll mot mamma!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans