• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Fru E skrev 2010-11-02 12:50:14 följande:
    Fru Bygg-den 23 är helt tom i min kalender så för min del är ni välkomna när ni vill!

Va bra! Ser fram emot det!

• Ninnnis

lanovia 08 skrev 2010-11-02 12:50:00 följande:
    Ok tjejer vad gör man om man har en man som drabbas av ångestattacker och inte verkar kunna ta sig ur dessa själv. Verkar som det behövs någon att prata med. Hjälper inte att jag sitter här och säger att det han är rädd för inte kommer hända.Vart vänder man sig? Hans läkare är ledig i 1vecka....

Men gumman!

Jag vet inte alls hur det fungerar, men psykakuten (heter det så?) måste ni väl kunna åka till?

*blir jättejätteorolig*

• TinkerBelle

Norrskensflamman skrev 2010-11-02 10:47:33 följande:
      Tack Jo, jag har väl själv alltid tyckt att min styrka sitter i att jag vågar vara svag ibland. Eller att jag inser när det är dags att be om hjälp.Jag tror faktiskt att en hel del av min stress också är jobbrelaterat, den situation som är på jobbet nu och med hon "mellanchefen" som jagar livet ur mig och kollegorna, bossar och härjar och har oss som sina "assistenter". En enorm frustration har byggts upp inom både mig och mina kollegor. Klart att det i kombination med situationen hemma förr eller senare utlöser någon form av stressyndrom. Har pratat med maken imorse och det var skönt att höra honom berätta hur kul de haft på sitt äventyr. Han verkar ha "hållit sig i skinnet" något så när och jag sa åt honom att jag mår dåligt och vill att han skyndar sig hem. Jag har pressat mig in i kön och fått en läkartid imorgon då de ska ta prover (nåt litet ekg, blodprov och ämnesomsättningsprov), så de inte missar något, och så skriver de remiss till kuratorn. Henne har jag också pratat med, så hon vet att jag är på G.Sådär, dagens mentalt och känslomässigt jobbigaste punkter har jag klarat av och klockan är inte ens 11. Alltid något

Glöm inte att kräva att dem mäter B12 (nu har jag lärt mig) och Zink, Magnesium och Järn!

• Fru Bygg

Ok tjejer vad gör man om man har en man som drabbas av ångestattacker och inte verkar kunna ta sig ur dessa själv. Verkar som det behövs någon att prata med. Hjälper inte att jag sitter här och säger att det han är rädd för inte kommer hända.Vart vänder man sig? Hans läkare är ledig i 1vecka....

Håller med Fru E om att en kurator kanske kan vara bra att prata med. Så bra att du tar tag, inte ska maken din må dåligt!

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-11-02 12:50:14 följande:
    Fru Bygg-den 23 är helt tom i min kalender så för min del är ni välkomna när ni vill!

Åh vad kul! Fru E, kan du inte inboxa eller messa din adress så kollar jag hur lång tid det tar att köra från jobbet.

• Norrskensflamman

TinkerBelle skrev 2010-11-02 12:54:25 följande:
      Glöm inte att kräva att dem mäter B12 (nu har jag lärt mig) och Zink, Magnesium och Järn!

*noterar B12, Zink, Magnesium, Järn* 4 saker, det ska jag väl komma ihåg...?

Lanovia: Ring genast VC och om de inte kan hjälpa snabbt så tror jag också det är Psykakuten. Det borde gå att ringa dit. Oj, oj, vad jobbigt! Både för dig och maken. Skickar massor med styrkekramar!

Villemoa ! Ligger du och föder nu månne, eller håller ni på och knuffa på Puerto så hon ska vända sig Hoppas allt går bra i vilket fall som helst. *nervöööööst*

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-11-02 12:59:24 följande:
    Ninnis-kommer snart!

Tack! Jag skrev fel först så det skulle enligt eniro ta drygt sex timmar... En halvtimme verkar mer rimligt Jag slutar kl. 15 så mellan 15.30 och 16.00 hade passat mig perfekt!

Vad säger ni andra? Vilka fler kan och vill?

• Fru Bygg

Ninnnis skrev 2010-11-02 13:11:50 följande:
      Tack! Jag skrev fel först så det skulle enligt eniro ta drygt sex timmar... En halvtimme verkar mer rimligt Jag slutar kl. 15 så mellan 15.30 och 16.00 hade passat mig perfekt!Vad säger ni andra? Vilka fler kan och vill?

Jag kan också! Låter perfekt mellan 15.30-16.00!
    Ingis kunde väl också, tror jag. Kan Hvidis?

• ingenjörsbruden

Men va jobbigt....

Tycker ni ska ringa till vuxenpsyk o begära att få komma in akut (eller snarast).
    Han kan säkert få ngt ångestdämpande o få komma in på samtal.

Men det gäller nog att stå på sig......

Massa kramar härifrån

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans