• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Good morning!
    Tinker, du var uppe med tuppen ser jag
    Jag måste sluta sitta vid datorn på kvällarna, jag får värsta gamnacken och nu har jag skitont. Blä!
    Ikväll ska jag vara hemma och röja lite, innan maken kommer. Guess what, han har en gäst med sig som ska sova hos oss!! Surprise?!?! Nähä, inte det...
    Ja, ja, det blir nog bra det här.
    De gjorde Riga osäkert igår. Och inatt är det färja till El Stockholmo. På vägen TILL Riga så råkade en av killarna i slagsmål, så polisen fick komma och styra upp. Men fatta, vuxna karlar. Vad är nöjet liksom med såna där resor????

• Ninnnis

Åh vad underbart att Heloise mår bra! Men fy vad hemskt med din syster, Panzer Hoppas innerligt att det går bra för henne.

• Ninnnis

Flamman, ingen kan vara stark och orka bära allt hela tiden. Men det är väl när man inser att det är för mycket och för tungt och klarar att be om hjälp som man verkligen är stark? Jag tror på dig!

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-11-02 09:44:39 följande:
    Ninnis! Hej! Hur mår du

Hej! Jag mår finfint, tack Hur är det med dig idag?

• Ninnnis

Min man satt och tittade på barnvagnar på internet i morse. Han såg så lycklig och entusiastisk ut att jag inte hade hjärta att påpeka att det nog är i tidigaste laget... *smälter*

• passionsblomman

Nu drar vi till sväronen och aktar oss längs vägen för älgar, rådjur och "de där buckliga djuren" som min son sa när han inte kom på vad Vildsvin hette.

Vet ni vad det är för särskilt med den här dagen?
    Jo det är den första på en jädra massa dagar UTAN nässprayen!

EA, en särskild kram till dig.

tråden!

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-11-02 09:46:10 följande:
    Flamman, ingen kan vara stark och orka bära allt hela tiden. Men det är väl när man inser att det är för mycket och för tungt och klarar att be om hjälp som man verkligen är stark? Jag tror på dig!

Tack

Jo, jag har väl själv alltid tyckt att min styrka sitter i att jag vågar vara svag ibland. Eller att jag inser när det är dags att be om hjälp.

Jag tror faktiskt att en hel del av min stress också är jobbrelaterat, den situation som är på jobbet nu och med hon "mellanchefen" som jagar livet ur mig och kollegorna, bossar och härjar och har oss som sina "assistenter". En enorm frustration har byggts upp inom både mig och mina kollegor. Klart att det i kombination med situationen hemma förr eller senare utlöser någon form av stressyndrom.

Har pratat med maken imorse och det var skönt att höra honom berätta hur kul de haft på sitt äventyr. Han verkar ha "hållit sig i skinnet" något så när och jag sa åt honom att jag mår dåligt och vill att han skyndar sig hem.

Jag har pressat mig in i kön och fått en läkartid imorgon då de ska ta prover (nåt litet ekg, blodprov och ämnesomsättningsprov), så de inte missar något, och så skriver de remiss till kuratorn. Henne har jag också pratat med, så hon vet att jag är på G.

Sådär, dagens mentalt och känslomässigt jobbigaste punkter har jag klarat av och klockan är inte ens 11. Alltid något

• Cantaton

Sambon och jag har flyttat och har ännu inget internet. Och tanttråden finns ju inte kvar, så jag kikar in här för att se hur det går för er familj och framförallt lilla Elise. Och det första jag möttes av i tråden var en massa chockartade uttryck tillägnade er. Blev såklart jätteorolig över Elise. Men nu ser jag att hon kämpar på och är en riktigt stark liten kicka. Må allt gå vägen!! Däremot är det givetvis så fruktansvärt sorgligt med din systers diagnos. Åh vad jag önskar att allt går bra.

Jag har ju på intet sätt gått igenom precis det ni gör - med ett barn. Men jag vet hur det känns att få alla motgångar i en klump. Förra våren inleddes med att morfar dog och snart där efter ytterligare en släkting - samtidigt som mamma utreddes för bröstcancer. Under sommaren dog en släkting till samt en person som jag bott hos tidvis och därför var som en familjemedlem. Där tyckte jag att jag hade fått min beskärda del. Då fick pappa sina hjärnblödningar och höll på att lämna oss dagen efter sin 48-årsfödelsedag. Och jag gick under som människa. Det har tagit mig ett helt år att återhämta mig, och då på årsdagen för pappas insjuknande (förra veckan) griper minnen tag om hjärtat. Samma dag fick jag också veta att en ingift släkting till mig som försvann för 1½ år sedan nu hade hittats död i skogen av en bärplockare....

Jag instämmer med övriga - något lagom finns sällan i dessa stunder. Och i mitt liv verkar de minsann inte komma i händelser om tre. Så jag hoppas att ni stannar vid två och att båda får lycklig utgång. (Pappa mår förhållandevis bra, gifte sig i augusti och jobbar 75%.).

Lycka till - skönt att ni får vara hemma!!

Och ett litet PS från min sida till er som vet vem jag är; flytten har gått jättebra. Vi har flyttat från en andrahandslägenhet som var ett BOENDE till en bostadsrätt som är ett HEM. Renoveringen är klar för nu och vi ska bara komma iordning

Panzerfaust skrev 2010-11-01 23:18:47 följande:
    Elise är en klippa just nu och går från klarhet till klarhet, hon andas riktigt bra och koldioxiden i blodet hålls i schack. FK har inte hörts av, Vi sover båda hemm och H åker till Elise när jag åker till jobbet sedan promenerar jag till sjukhuset när jag slutar. Våra dagar är tämligen långa men man får så uselt samvete av att lämna lilla tjejen där på sjukhuset ensam om nätterna att man fixar inte att vara borta länge. Känslomässigt och mentalt har man snart spenderat allt man har så att få höra att min äldre syster (37år med två små barn) diagnostiserats med någon obskyr och aggressiv form av cancer i livmodern slog fan undan fötterna på en rätt bra idag. Man glider runt i en verklighet som man inte önskar sin värsta fiende, lagom till man landat i att Elise är här redan och allt runt det så kommer nästa "nyhet" som en fet jävla smäll på käften. Jag får helt enkelt hoppas att syrrans diagnos blir god och att man upptäckt skiten i tid, alternativet orkar jag inte umgås med.
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans