• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Hur mår du nu Fru E? När är det testdag?

• Fru Bygg

Ninnis och Fru E; jag vet att jag borde avboka. Ska fundera på saken. Jag vill verkligen inte göra henne ledsen bara. Hon har inte så många kompisar och har tjatat på att jag ska med nu i 2 månader. Känns så hemskt att svika henne nu.

• Norrskensflamman

Oj, oj! Många som har det jobbigt nu.

Fru Bygg: säger som Ninnis, avboka! Det blir inte kul på utflykten om du är helt ur gängorna. Det blir destor roligare om ni sparar det till nån gång då du mår bättre. De andra kan fara utan dig. Din hälsa är viktigare och det förstår dina kompisar om de är riktiga vänner.

Lanovia; Skit också med bilen !  Fy vad surt... fem veckor utan bil. Men du är INTE en klantskalle. Sånt där är lätt hänt.

Ingis; Där är du ju! Har undrat så hur du har det. Vet du, du ställer upp jättemycket för din syrra vilket är bra, men du får inte låta hennes problem uppta all din tid och ork och energi, så det inte blir över nåt till din egen familj. Men det är svårt, jag vet. Oron och tankarna finns ju i bakhuvudet ändå. Men grovjobbet är gjort, du har hjälpt henne därifrån. Du stöttar henne och barnen väldigt mycket med praktiska saker om jag har fått det rätt, familjegrejer osv. Det där med utgång och party, det tycker jag någon annan i hennes bekantskapskrets får ta på sig, inte du. Har hon inga kompisar alls? Jättebra förslag att gå på träning med dansinslag. Pusha henne att gå på Salsa, Orientalisk dans, Afro dans, Bugg, ja vad som helst. Där kommer hon träffa nya vänner om hon inte har några. Man brukar dessutom ordna danskvällar också så man får praktisera det man lärt sig. DU behöver inte känna dig tvungen att ränna ute på dans med henne. Du behöver få ladda batterierna med din familj.
    KRAM!!

Ninnis: trevligt med tjejmiddag  

Dfk: Om du är rädd för att lämna ut dig här i tråden så inboxa om du behöver få ur dig nåt.  Du vet var jag finns

• Norrskensflamman

Fru E: till dig skickar jag en stor varm kram. Första adventsparty med glögg låter ju som något trevligt att se fram emot. Mysigt!

• Ninnnis

Fru Bygg skrev 2010-10-29 09:59:39 följande:
      Mysa med maken, vovven och det lilla underverket i magen din!

Hihi! ♥

• lanovia 08

Datorn fick för sig att starta om när jag satt och skrev förrut. Nu är jag tillbaka från en regning promenad.

• lanovia 08

Fru Bygg jag tycker det låter som att det är illa nog att du är på jobbet idag. Borde du inte vilat en dag till?
    Imorgon tycker jag absolut att du skall vara hemma. Din kompis kommer inte bli lyckligare av att du knäcker dig. Man måste tänka på sig själv ibland, även om det är jättesvårt.

• lanovia 08

Ninnnis skrev 2010-10-29 09:53:19 följande:
    Jag ska faktiskt på tjejmiddag ikväll också, med fd. universitetsvänner. Den här gången blir det på restaurang i stan. Resten av helgen ska jag göra så lite som möjligt. Bara mysa med maken & vovven ♥

Låter som en bra start på en mysig helg.

• Fru E

Ninnis-på ett sätt var det ganska skönt med konferens eftersom det skingrade tankarna, bara kvällarna som är svåra att hantera lite med alkoholen

• Fru E

Läste om BT-fika och ni är så välkomna när ni vill har insett att vi kommer att ha det stökigt många veckor till och då är det lika bra att bjuda in folk när man vill istället för att vänta tills det är klart!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans