• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-10-29 07:48:47 följande:
    Fru Bygg, du måste vara rädd om dig! Måste du verkligen jobba? Vad händer om du inte kan? Kram!Jag har messat lite med EA. Hon har det lite tufft, men jag hoppas hon smyger in en sväng till oss. Du lovade ju att inte gömma dig, vännen! *blink blink*Ingis, var är du? Du är saknad!

Jag lever....men knappt känns det som.... Busan har haft 3dagars feber o sovit som en skrutt.....pluss att hon håller på att få ytterligare 2 kindtänder....så igår kom vi på att ge henne alvedon....så nu har vi äntligen fått sova några timmar sammanhängande.....

Jag vet inte hur fru Bygg har det.....vi sitter på lite olika platser i byggskedet......men misstänker att hon har minst lika mkt att göra som jag.........här har vi så mkt att göra så att det sprutar ut genom öronen......skulle kunna jobba hur mkt övertid som helst....men det är inget roligt när man har en liten loppa där hemma...tråkigt o lessamt när man inte hinner med något för 5 ören.......

Maken är orolig för mig....o jag börjar osså bli lite orolig.....det är lite väl mkt nu....speciellt osså med syrrans situation....vet ni hur frustrerande det är när hon VARJE dag säger att hon skulle vilja ut o dansa järnet o rasta av sig till helg....jaha....men jag ORKAR inte....svårt när hon inte har några väninnor som är singlar eller dansgalna....försökt föreslå att hon ska börja på någon träning med dans.....det ger henne massor av energi säger hon o det är ju superduper.....

Men jag försöker hänga med i tråden o smygläser......gråter, morrar o skrattar o öser massor av tankar till er alla!

• Fru E

*vinkar till alla*

Jag gömmer mig inte
    Åkte på mässa i Stockholm i tisdags middag och kom hem igår kväll så har inte haft tillgång till datorn så mycket. Bra att åka iväg för att skingra tankarna mycket. Men har nog lyckats få en del kollegor att tro att jag är på smällen eftersom jag beställde in alkoholfritt och den första kvällen hade de bara läsk som alkoholfritt vadå tydligt!
    Så det blir till att skåla fort när vi har konferens i mitten av november i så fall.

Ingis-KRAM!!!!!! Säg till om du vill luncha eller fika någon dag

Lanovia-tjoho för att huset är klart! Med vårt går det långsamt och det är oerhört frustrerande! Jag vill sätta igång ordentligen men snart tror jag att maken är trött på mitt tjat för han är inte lika begeistrad längre känns det som...........jaja nu är min plan att vi ska vara klara till första advent så att vi kan ha lite glöggparty, gäller bara att maken är med på det eftersom jag inte klarar alla grejor själv

• dfk

Blomman, oj, vilken känsloresa! Stora kramar! Åh, vad fint nyhetsbrev, sådant skulle jag också må bra av. Att komma i kontakt med sitt inre och få balans låter som balsam för själen.

Liz, kul att höra om vad som händer i  ditt liv, härligt med en kärlek!

Flamman, tänker på dig och vad skönt att du tagit ett beslut♥

ingenjörsbruden, hoppas att allt får lugna ner sig!

Sjuka barn, blir nog ingen utflykt...

Finns så mycket jag skulle vilja få ur mig i tråden men det får bli en annan gång.

Kram♥

• Fru Bygg

Ingis, du måste ta det lite lugnt. Jobbet finns kvar även dagen efter.
    Jag tror att det är lite olika vart i byggskedet man är och även var man jobbar i landet. Jag har liksom fullt upp, men det är viktigt att prioritera sin familj och sig själv först!

• Fru Bygg

Jag är på jobbet idag, men är så trött fortfarande. Är lite snurrig och känner mig allmänt svag.

När jag kom till jobbet imorse så var mailboxen full av mail och skrivbordet fullt av papper som skall fixas. Jaja, det är väl bara att sätta igång och köra för fullt tills klockan slår halv fem.

Jag ska på utflykt med en tjejkompis och ett par tjejer till imorgon och jag känner inte alls för det. Vet itne om jag orkar, men vet att det betyder så mkt för kompisen om jag är med. Jag har alltid så svårt att säga nej, vill ju inte göra ngn ledsen.

• Fru Bygg

Tack underbara för att du bryr dig så mkt! Ja, tyvärr så måste jag jobba idag. Ska försöka att ta det lite lugnt i all stress på jobbet.
    Kommer väl att stupa i soffan ikväll.

Ninnnis skrev 2010-10-29 07:48:47 följande:
    Fru Bygg, du måste vara rädd om dig! Måste du verkligen jobba? Vad händer om du inte kan? Kram!
  • lanovia 08

Som vanligt sitter jag här med en känsla av att inte alls hinna sitta här. Men jag vill så gärna se hur ni har det innan jag rusar vidare.

Måste ut och gå med hunden för henne fick maken strunta i imorse. Varför?? Jo för han var tvungen att köra våran bil till Fordverkstad. Varför?? Jo för en klantskalle körde in i en stolpe på en parkering igår. Var precis där bilen stod parkesrad så det var ingen hastighet men nog 17 lyckades klantskallen pricka på ett svagt stället så bilen blev rejält skadad o förardörren går inte att öppna. Nu har vi ingen bil på ca 5 veckor!!! Gissa vem som var klantskallen!!! Jajamensan det var JAG det.

Iövrigt skall E fotograferas hos fotograf idag, det är därför jag måste komma iväg nu på promenad istället för att sitta här. Så jag hinner hem och få i oss lunch innan fotografering.

• lanovia 08

Flamman fina låtar. stad i ljus hade vi på min morfars begravning.

• Ninnnis

Ånej, Lanovia! Men det är lätt hänt, inte är du någon klantskalle! *kramar*

Lycka till på fotograferingen

• Ninnnis

Fru Bygg skrev 2010-10-29 09:31:29 följande:
    Jag ska på utflykt med en tjejkompis och ett par tjejer till imorgon och jag känner inte alls för det. Vet itne om jag orkar, men vet att det betyder så mkt för kompisen om jag är med. Jag har alltid så svårt att säga nej, vill ju inte göra ngn ledsen.

Avboka! *tittar strängt*

Du måste tänka på dig själv. Är det verkligen bättre att hon blir ledsen än att du blir ledsen? Nä, jag tänkte väl det. Utflykten finns väl kvar, annars kan de andra åka utan dig.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans