• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

I´m Yours! Hallå i lådan!!! En ny man? Inflyttningsfest? Jamen herregud, när när när??? Whaaaaaaaa vad kul att höra av dig.
    BERÄTTA mer om mannen!

• Fru Bygg

Jag mår lite bättre idag. Har inte gjort annat än sovit nu i två dygn. Men jag känner mig fortfarande snurrig och illamående (och jag är inte gravid). Ska jobba imorgon ändå, måste det tyvärr. Sen är det full fart hela helgen, så ingen vila då heller. Får väl vila upp mig efter jul eller ngt...

Villemoa skrev 2010-10-28 17:26:59 följande:
    Fru Bygg: hoppas du mår bättre idag!
  • Hvidbrud

Tack blommis för att du delar med dig av din coachs fina nyhetsbrev. Blev glatt påmind om en fantastisk meditation jag gjorde en gång med just en vacker glänta! Älskar gläntor ( säger skånetösen från slätten...)

• Hvidbrud

Fick varken tid till ekofrissan eller massör i morgon, så jag blev inspirerad av flamman, så det blir simning och bubbelpool. Och inköp av nya vardagsskor. Mina är totalt uppslitana. Totalt! Sulan smög sig ut genom baklappan idag... I regnet.. Kul..

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-10-28 21:27:39 följande:
    Fick varken tid till ekofrissan eller massör i morgon, så jag blev inspirerad av flamman, så det blir simning och bubbelpool. Och inköp av nya vardagsskor. Mina är totalt uppslitana. Totalt! Sulan smög sig ut genom baklappan idag... I regnet.. Kul..

DÅ är det dags att unna sig nya!

Och fler gläntor åt folket!

Fru Bygg, var RÄDD om dig! Ställ in saker om det behövs! Krya på dig!

Har någon pratat med EA? EA? Hallå! Hur är läget?

• Norrskensflamman

Blommis; Så skönt att du är lite gladare nu. Att allt inte är nattsvart. Skönt med nytt värmesystem i Villa Villekulla VAd skönt att slippa elda och elda och elda... till kråkorna.

Vilket härligt nyhetsbrev från coachen Mycket tänkbart.

Jag har varit på kören och DET är en av mina gläntor. Som jag bara måste ta mig tid till.

Flickorna hade jättekul hos kompisen och hade inte varit besvärliga. Skönt!

Liz!!!! Åh, jag tänker på dig varje gång jag sätter mig i min nya bil från Bilforum i Örebro

Ny man ! Herregud, vad är det som händer Bröllopsplanerna, fortgår dom fastän du bytt objekt? Nu vill vi veta mer här!! *nyfiken, nyfike*

• Heloise

Ninnis!

Jag är så otroligt glad för dig och din mans skull! Jag har inte ord nog att säga hur underbart fantastiskt det är att det blev ett +!

Tänkewr på er men är helt slut, både fysiskt och psykiskt, vi har ätligen kommit till gävle, skvätten mår bra och de har fått ner koldioxiden lite men det är långt kvar.

Bruttan: Tack så hemskt mt för de underbara kläderna, snart kan hon ha tröjan *puss*

Jag hade tänkt skicka ett tack mail till er alla för pkt vi fick i usala och för att ni är så underbara men jag hinner/orkar inte just nu. Men det kommer.

Har inte hunnit läsa hur läget ligger, men jag håller tummar och tår för fru E och blommis.

Hoppas lilla puerto vänder sig vilemoa och att de andra trådbebbarna håller sig lugna i magen.

Puss och kram

• Norrskensflamman

Heloise! Vilken lycka att få komma hem till Gävle med lillstumpan

Familjen samlad och dessutom nära hemmet

Stor kram till er alla tre!

• Norrskensflamman

Vet ni, maken åkte imorse, sitter/ligger/raglar antagligen omkring som bäst nu på färjan.

Vi hade en rätt hätsk diskussion igår, och det kändes jobbigt att skiljas nu, inte för att vi är ovänner, men stämningen är rätt tryckt mellan oss. Och denna gång är det nog tyvärr jag som är en rätt stor del i orsaken till det. Jag har helt plötsligt svårt att skaka av mig allt som varit och se framåt. Nu när räddningen (hoppas vi) är nära, har JAG börjat älta.Ni vet, börjar minnas gammalt groll, saker som han sagt och gjort och hur sårad jag blivit, hur jobbigt det varit. Ja, all SKIT som varit börjar ta för stor plats i min hjärna.

Därför blir jag mer och mer övertygad om att jag måste ta och börja vända på alla stenar och rensa mitt system. MÅnga tillbakahållna argor och ledsnor där inne som nu gör sig påminda och vill ut. Jag är rädd att jag ska bli bitter och vända det mot min make. Att jag kommer anklaga honom för allt smärtsamt som jag/vi gått igenom och inte kunna förlåta och gå vidare. Visst har det varit mycket skitjobbigt kring honom, men om han nu har en diagnos, så är det ju vissa saker som han faktiskt själv inte kan/har kunnat styra över alla gånger. Han sa något igår som etsade sig fast i mig: "HUR kommer det sig att du minns bara allt som varit dåligt? Själv har jag glömt och förlåtit allt dåligt och det som du har gjort eller sagt som sårat mig, för LÄNGE SEN och lämnat det bakom mig." Och det är faktiskt så att han förlåtit mig för mycket. Och han lämnar gammal skit bakom sig när han väl kommit igenom det och förlåtit. Jag har också alltid varit en sån som förlåtit och gått vidare. men nu... Vad är det som händer  

Så på måndag ska jag kolla upp vad det finns för hjälp till mig. Behöver nog prata med någon kurator av nåt slag skullejag tro. Jag vill inte förstöra det fina som jag och maken trots allt har.

• passionsblomman

Flamman, jag SA ju det! Du måste verkligen se till att göra plats för allt du behöver ösa ur dig, så du inte går sönder. Du har kommit till en gräns och det vet du. Och allt handlar inte om hur maken ska hantera framtiden, utan det du bär på måste du kunna lägga bakom dig. Du kanske inte behöver vända varje sten, men plocka var och en ur säcken och bygga en gravhög över det gamla och räta på dig på er väg mot allt det nya.

Det är därför jag tror på kognitiv samtalsterapi. För att det är mindre rotande och mer verktyg och nycklar för hantering det verkar handla om i den formen.

Ni klarar det! Men du behöver också hjälp, med det som värker i dig.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans