• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Lanovia, kan inte annat än hålla med om att skånetjejerna borde åka till Gbg.
    Tyvärr har jag nästan alla helger redan planerade i höst (vadå stressigt). Men kanske efter nyår! Då vill jag gärna hälsa på i GBG!

• Fjällbruttan

Men fan vad jobbigt! Inte nog med att ni ska vänta på om det blir några ägg.. och om det blir något till frysen och om en liten äggling bäddar in sig, ni ska vänta på besked också på vad som händer om ni inte får något ägg denna gång eller om det ska avbrytas....
    Vilket jäkla helvete!

Kramar i massor!!

• Fru Bygg

Åh, blommis. Nu tänker vi inte på hur det kan gå i framtiden. Det är tumhållning som gäller fram tills efter helgen och då har du ju ett par fina ägg som kommer att vara guldägget!!!

Sen håller jag ju med bruttan om att det kommer vara trångt i alla rum framöver, för vi är ju alla med dig och håller handen och kramar om!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-28 12:58:44 följande:
      Tja, jag vet inte. Man får väl betala dem för det jobb de gjort so far liksom.

Det tycker jag är helfel! Avbruten behandling borde vara kostnadsfri. Men vad spelar det för roll vad jag tycker...

• Fru Bygg

Ninnnis skrev 2010-10-28 13:10:59 följande:
      Det tycker jag är helfel! Avbruten behandling borde vara kostnadsfri. Men vad spelar det för roll vad jag tycker...

Jag tycker att det ska vara du som bestämmer i landstinget (eller är det kanske itne de som bestämmer? ) Ninnis. Det ska inte behöva kosta så mkt för vår underbara blomma att få en liten bebis!

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-10-28 13:10:59 följande:

Håller med dig, ok att man får betala för medicinerna, men förhoppningsvis till reducerat pris, men eftrsom man inte valt behandling själv tycker jag att det ska vara kostnadsfritt om det avbryts för att bhandlingen i´nte gett det utslag som man hoppades på...

• passionsblomman

Jag har iallafall varit och hämtat ut mer av recept på apoteket, och medan jag ändå var iväg så var jag förbi KomVux och fyllde i en ansökan om att läsa matte i vår, eftersom jag behöver det för att ha behörighet till högskolan.
    för jag är ju inte bara ofrivilligt sekundärt banrlös, jag är arbetslös också.
    Kapitallös, konditionslös och hopp-lös kan jag läga till på lös-listan.

Kan man inte bara få vara medvetslös och bekymmerslös en liten stund, bara för omväxlings skull?

-Men já ä inte bitter. Nää.

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-28 13:12:53 följande:
    Fan vad laddad jag känner mig för att gå till banken och deala med vårt värmessystem och allt nu! *snorig ironi*

Ahh.. men det kan vara bra att vara lite snorig, då förstår de att du håller på att frysa ihjäl och hur viktigt det är att ni får ett lån till minimal ränta!
    Det får ju inte bli bankens ansvar att ni fryser

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-28 13:14:41 följande:
    Jag har iallafall varit och hämtat ut mer av recept på apoteket, och medan jag ändå var iväg så var jag förbi KomVux och fyllde i en ansökan om att läsa matte i vår, eftersom jag behöver det för att ha behörighet till högskolan.för jag är ju inte bara ofrivilligt sekundärt banrlös, jag är arbetslös också.Kapitallös, konditionslös och hopp-lös kan jag läga till på lös-listan.Kan man inte bara få vara medvetslös och bekymmerslös en liten stund, bara för omväxlings skull? -Men já ä inte bitter. Nää.  

Skruttan!!
    Du är inte bitter, bara jävligt trött och less, med all rätt!!

Dessutom är du sanslöst vacker, både på in och utsidan!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans