• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Hallå

Mysig kväll Flamman!
    Är så skönt att mysa med barnen!
    Har just myst med stora I framför favvo-programmet Grey´s och ätit Pringles och popcorn!
    Mellan M är borta över natten.

Bra kväll för att maken har fått medluciner (som m kallar det)mot sin deppighet, så han ska stå på en dos i 3 månader och under tiden ska det utvärderas om han ska ha samtalsterapi också, men det blir minst medicin i 6 månader, men vi får se vilka doser.

Dålig kväll för att ärkeaset ringde och undrade om vi kunde ha barnen så att han fick ha dem udda helger? Javisst, nåt speciellt?
    Ja, har träffat nån som är barnledig jämna veckor...
    Jaha....men går det att lösa om vi behöver byta nångång??
    Jodå, självklart!

SEN, visar det sig när jag pratar med stora I att han LOVAT henne att fråga om JÄMNA helger, då hon har ridning för att hon vill att han ska följa med nångång...
    OCH att vara ledig v.44 då de har lov, de skulle tapetsera om då och köpa ny soffa...
    Men se det skiter han i
    Gissa hur ledsen och sviken hon har varit.
    Nu vägrar hon att prata med honom och tänker inte fara dit i helgen och ffa vägrar hon att träffa den nya nån gång EVER (vilka ord de använder )

Jag förstår henne faktiskt......
    Men har försökt peppa henne med att han kanske har träffat en kvinna som styr upp honom lite....
    Nån sån finns inte säger hon!

Vi har kramats mycket i kväll och ett tag busade vi tom. så jag kittlade henne så hon skrek, fast då hjälpte maken henne och kittlade mig!! Sen hoppade lilla Vild in så vi hade allmänt kaos i köket
    Är kul att tonåringen frotfarande busar

Nu ska jag sova innan Snor-Signe ska äta igen..

• passionsblomman

lanovia 08 skrev 2010-10-27 21:31:13 följande:
    Det är säkert bra, men jag vet hur vi fungerar. När vi väl är uppe i det kommer vi leva oss in i det och bara vilja att det skall fungera.Och om det tar 1år även denna gång?? Ja orkar jag? Vet hur jobbigt det var sist....  

I know, men råka sluta med skydd kan man kanske göra lite helt utan så mycket grubbel? Och vem vet vad som råkar hända då? Eller planerar ni verkligen all verksamhet i Casa Lanovia? *ser mycket oskyldig ut*

Hvidbrud skrev 2010-10-27 21:46:27 följande:
    *tycker mig höra popcorn poppa från sagoslottet* lycka till i morgon finaste blommis! Jag tror som ninnis att menopur (?) is da thing! Kram kram kram och lyckospark i baken!

TACK! Imorgon 8.00 gäller det, då vill jag inte höra siffram tre igen...*helspänd*

Aleta, det är ny tråd som heter Välkommen till Tivoli Empatia, och det funderas över att äta gott i Värnamotrakten. Tanken kom upp apropå trådbrunsch i Sthlm, där sörlänningarna började parata om en mittpunkt för dito i nov/dec. Jag kom på julbordstanken, men jag vet inte vad de andra är inne på. Och inte om jag ska med heller. Men ingen var så bevandrad på utbudet däromkring för trevlig trådträff och ngt att äta.
    Du såg att ni får låna huset va? Så ni inte sitter där i ångorna skitlänge!

• Fjällbruttan

Lycka till imorgon Blomman, hoppas på många fina blåsor
    Med superägg

Kramkramkram

• Ninnnis

Heja heja Blommis folliklar!  Väx till er riktigt fint nu!

BRA med medikamenter till Norrlandsmännen, hoppas det ger effekt omedelbums!

Lanovia, jag förstår att det är dubbla känslor angående syskonförsök. Det är bara ni som kan känna vad som är rätt för er. Men jag tycker såklart att ni ska köra på 

Fru Bygg, men då kanske vi ska planera in en fika snart? Ska vi försöka få fram ett datum och sedan se vilka som kan och vill?

Fru E, Hur har du det? Kom fram! Du lovade ju att inte gömma dig!

Flamman, mysigt med tjejdag och tjejhelg

• Ninnnis

Daa skrev 2010-10-27 18:38:45 följande:
    Hej. Jag slog på datorn för att kommentera en massa, men nu står det stilla i huvudet och jag sitter mest och klipper med ögonen. Maken sitter bredvid och ler och säger att jag är jättesöt när jag är jättetrött.

Jag är övertygad om att han har helt rätt

• Ninnnis

Daa, bra att FK äntligen verkar få tummen ur!

Bruttan, för trilskande ärkeas, men för marschallfixande make.

• Ninnnis

Villemoa, var det idag det var vändningsförsök? *förvirrad*

I så fall - Vänd dig nu, söta lilla Puerto!

• dfk

Godmorgon!

Aleta, usch låter som rena giftångorna!

Bruttan, åh vad romantiskt! Kanske det är bra att vara ifrån varann lite och få sakna. Vad läskigt med fallet, tur att han inte skadade sig värre.

Fru bygg, Fru sy, villemoa, daa, flamman hoppas att ni alla ska få må bättre och känna er utvilade. Det är superviktigt med återhämtning.

Flamman, det låter så mysigt med er SPA-dag! Precis det man ska unna sig, och kul att få göra sånt med barnen.

Soldemor, vad kul med Ullared!!Var superlänge sen jag var där.

Blomman, håller tummarna för att det ska gå bra!

Jag älskar att få egentid med mina döttrar. Vi går ibland på bio, fikar, bibblan eller något annat. Så dom också får chans att vara själv med mig och jag med dom för att prata, umgås och ha kul. Det är riktiga guldstunder. 
    Något som jag uppskattar hemskt mycket är också att få spela familjespel, att strunta i teven och tända ljus, ha lite snacks och sitta vid köksbordet och spela Yatzy, fia med knuff eller kortspel mm. Visst är det mysigt att titta på film i soffan men det blir en annan grej att umgås.

På lördag ska vi in till Naturhistoriska museét hela familjen. Det är inte så ofta vi åker iväg på utflykter alla samlade. Maken är ständigt på språng någonstanns, så det ser jag fram emot.

Kram på er ♥ 

• Villemoa

Ninnnis skrev 2010-10-28 08:49:36 följande:
    Villemoa, var det idag det var vändningsförsök? *förvirrad*I så fall - Vänd dig nu, söta lilla Puerto!

På tisdag är det dags!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans