• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-28 12:28:57 följande:
      Ja, alltså det kan vi ju bara glömma. Frysen alltså. Nu gäller det ju att de inte säger imorgon att det växer så dåligt att det inte ens är idé att fullfölja behandlingen alls. Att ens tro att det ska bli ett enda tilbaka känns rätt svårt faktiskt.

Alltså, rent konkret, om det värsta skulle hända, vad händer då??

Hur luddigt lät inte det då... men, om du inte ska fullfölja denna behandling, måste du göra om hela proceduren då eller är det själva medicinerandet som kostar så in i h-vete med pengar??

Nu tror jag faktiskt att du kommer få plocka ägg och att du kommer få ett jättefint litet pyre att bädda in!

Kramar om igen, och igen och igen..

• Fjällbruttan

Av nån underlig anledning ska jag gå och torka bajs nu på en mycket glad lilla Vild som sjunger för att hon har bajsat

Och nu kom kommentaren:
    -Mamma, du skulle ju komma och nu pillar du på datorn!!

Hon hör då bra i alla fall

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-10-28 12:28:57 följande:
      Ja, alltså det kan vi ju bara glömma. Frysen alltså. Nu gäller det ju att de inte säger imorgon att det växer så dåligt att det inte ens är idé att fullfölja behandlingen alls. Att ens tro att det ska bli ett enda tilbaka känns rätt svårt faktiskt.

Usch så trist alltså Förstår att det känns överjävligt. Och så den förbannade huvudvärken ovanpå det.  Om jag bodde närmare skulle jag komma förbi och pyssla om dig och erbjuda min axel och mina öron

• Fjällbruttan

Brakar in i Casa Passion med min massagebänk och Flamman i en teraputfåtölj!

Lägger Blomman på rygg på bänken och bäddar om med täcken och börjar försiktig massera nacke och huvud, samtidigt som teraputen Flamman lyssnar noga på Passion!

Sen dricker vi varm choklad och äter praliner och nybakt äppelpaj uppkrupna i röda fina soffan medans vi väntar på resten av gänget!

Vi följer dig hela vägen Blomman, så det kommer att bli trångt i alla provtagningsrum och vi får hoppas att ingen traslar in sig i sladden till VUL-maskinen...

Samtidigt kommer ett mantra hela tiden att upprepas i bakgrunden...:
    ägg ägg ägg, vi vill ha ägg ägg ägg, fina fina ägg ägg ägg... 

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-10-28 12:33:48 följande:
      Alltså, rent konkret, om det värsta skulle hända, vad händer då??Hur luddigt lät inte det då... men, om du inte ska fullfölja denna behandling, måste du göra om hela proceduren då eller är det själva medicinerandet som kostar så in i h-vete med pengar??Nu tror jag faktiskt att du kommer få plocka ägg och att du kommer få ett jättefint litet pyre att bädda in!Kramar om igen, och igen och igen..

Om de inte anser att det är värt att gå vidare så får jag betala merparten av den här behandlingen ändå, och utifrån hur de bedömer mina möjligheter öht så talar de krasst om ifall de tycker det ens är idé att försöka igen.

Mitt blodprov som skickats till dem idag ger dem de första beskeden. Tar det stopp redan där, så får jag visst tillbaka lite mer än om vi hunnit ända till ÄP och allt går åt skogen då.

Allt är-som vanligt-helt individuellt och beror på och visar sig allteftersom. Inga generella svar alls alltså. Bara att hänga med och se vad som händer.

• Ninnnis

Jag förstår att det känns skit, Blommis. Jag minns ju bara hur jag kände när vi fick beskedet att det inte blev några eskimåer. Trots att förnuftet egentligen säger något annat så kan man bara inte uppbåda någon form av hoppfullhet. Det är så mycket väntan, ovisshet och kast mellan hopp och förtvivlan i den här karusellen. Det är inte konstigt att man förlorar både hoppet och förståndet ibland.

*kramar hårt, bäddar ner dig och gör så att huvudvärken försvinner bums*

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-28 12:47:36 följande:
      Om de inte anser att det är värt att gå vidare så får jag betala merparten av den här behandlingen ändå, och utifrån hur de bedömer mina möjligheter öht så talar de krasst om ifall de tycker det ens är idé att försöka igen.Mitt blodprov som skickats till dem idag ger dem de första beskeden. Tar det stopp redan där, så får jag visst tillbaka lite mer än om vi hunnit ända till ÄP och allt går åt skogen då.Allt är-som vanligt-helt individuellt och beror på och visar sig allteftersom. Inga generella svar alls alltså. Bara att hänga med och se vad som händer.

Men varför måste ni stå för merparten själva om behandlingen misslyckas? Vid landstingsfinansierad IVF drar de inga poäng om man avbryter behandlingen, även om man har gjort ÄP. Det tycker jag inte ni skulle behöva står för. Det är ju de som har bestämt preparat, doser etc.

• Ninnnis

I Skåne har man ju ett poängsystem, det var därför jag skrev "drar poäng". Andra landsting har ju fortfarande tre försök.

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-28 12:55:01 följande:
      Men varför måste ni stå för merparten själva om behandlingen misslyckas? Vid landstingsfinansierad IVF drar de inga poäng om man avbryter behandlingen, även om man har gjort ÄP. Det tycker jag inte ni skulle behöva står för. Det är ju de som har bestämt preparat, doser etc.

Tja, jag vet inte. Man får väl betala dem för det jobb de gjort so far liksom.

• Fru Bygg

Ninnnis, eftermiddagar låter som en bra ide för mig iallafall. Jag är alltid mammaledig om mån-tis och ibland ons. Kan du ngn av de dagarna?
    Fast fru E, Ingis och Hvudis kan kanske inte på eftermiddagarna?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans