• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Heloise, gött att se dig! Ta det varsamt med er alla och krama varandra från mig!
    -Nu fic vi inte ses i Uppsala trots allt. Det var ju bra....

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-10-28 22:51:36 följande:

Men du behöver också hjälp, med det som värker i dig.

Jo, för det värker ska gudarna veta. Mer än jag velat erkänna. Eller snarare så har jag inte haft tid och ork att tilllåta mig känna efter i allt som varit. Fokus har varit på annat. Men nu går det inte att nonchalerar mera. Det gör för ont bara.

Den här sjöng vi ikväll på kören:

´

Min Plats På Jorden

Här är allt så nära
    jag stannar här ett tag
    tar det jag kan bära
    och det som är idag

Jag vill bara andas
    se färgerna igen
    sol och regn som blandas
    med ro i skymningen

Jag har orden - och jag följer dem
    till min plats på jorden
    jag tror jag kommit hem

Här skall dimman lätta
    och ljuset bryta in
    lägga sig tillrätta
    på platsen som är min

Jag har orden och jag följer dem
    till min plats på jorden
    jag tror jag kommit hem

Får jag orden och jag följer dem
    till min plats på jorden
    då har jag kommit hem

Hör du orden och du följer dem
    till din plats på jorden
    då har du kommit hem

[Text: Py Bäckman - Musik: Anders Hansson/Fredrik Kempe]

och den här:

Stad i ljus

Min resa var mot solen, långt bortom alla slutna rum,
    Där allting är oändligt, och alla gränser har förevigt suddats ut.
    Jag ville se miraklet, och höra ord som föder liv,
    Bli buren av en styrka, som bara växer när jag anat mitt motiv.

Stad i ljus, i ett land utan namn,
    Ge mig liv, där allting föds på nytt.

Och så när allt förändrats, när tiden inte längre finns,
    Så ser jag oss tillsammans, och då är resan slut,
    Det enda som vi minns.

Ge mig liv, där allting föds på nytt.
    Ge, ge mig liv, där allting föds på nytt.

Går inte med ord att beskriva hur läkande det är att få sjunga i kören just nu.
  • passionsblomman

Jättefina texter Flamman. Musik är ett helande balsam för hjärtat och själen.
    Klart det värker. Men det är bara kroppens sätt att göra dig uppmärksam.
    Du har kraften inom dig att ta dig framåt och läka. Det vet jag.

Men det är bra att du tar det, och du behöver göra det nu, för det där samlandet du har hållit på med har bidragit till obalansen mellan er.
    Jag tror ni är något stort på spåren.

Sov gott min vän, fast du inte gillar att sova själv. Nu ber vi om en natt med god söm och en utvilad morgondag!

• Norrskensflamman

Ja, det blev lite konstigt där i slutet.

"Det går inte med ord att beskriva hur läkande det är att få sjunga i kören just nu för mig"

skulle det stå.

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-28 23:09:05 följande:
    Jättefina texter Flamman. Musik är ett helande balsam för hjärtat och själen. Klart det värker. Men det är bara kroppens sätt att göra dig uppmärksam. Du har kraften inom dig att ta dig framåt och läka. Det vet jag.Men det är bra att du tar det, och du behöver göra det nu, för det där samlandet du har hållit på med har bidragit till obalansen mellan er.Jag tror ni är något stort på spåren.Sov gott min vän, fast du inte gillar att sova själv. Nu ber vi om en natt med god söm och en utvilad morgondag!
    God natt bästa, finaste Blomman. Tack för dina klokheter i all min förvirring. Önskar dig också en natt med god sömn och ingen huvuvärk imorgon

• Ninnnis

Heloise skrev 2010-10-28 22:13:08 följande:
    Ninnis! Jag är så otroligt glad för dig och din mans skull! Jag har inte ord nog att säga hur underbart fantastiskt det är att det blev ett +!

Åh, TACK gulliga du!

Vad skönt att ni äntligen har fått komma till Gävle och att det går åt rätt håll.

*hjärtar lilla Skvätten*

• Ninnnis

Flamman, det är självklart att du också behöver stöd och någon att prata med. Du går igenom något skitjobbigt som dessutom river upp gamla sår. BRA att du tar tag i det och ser till att få hjälp. Heja dig!

• Ninnnis

Blommis, vad skönt att det ser ljusare ut efter att ha pratat med CvL. Jag tror och hoppas fortfarande på att Menopur funkar för er och att äggen kommer att vara finfina. Kram på dig!

Vilka tänkvärda ord från livscoachen, förresten.

• Ninnnis

Fru Bygg, du måste vara rädd om dig! Måste du verkligen jobba? Vad händer om du inte kan? Kram!

Jag har messat lite med EA. Hon har det lite tufft, men jag hoppas hon smyger in en sväng till oss. Du lovade ju att inte gömma dig, vännen! *blink blink*

Ingis, var är du? Du är saknad!

• Ninnnis

Hvidis, jag skrev ut ditt fina citat och satte upp på kylskåpet igår. Maken tyckte också det var väldigt tänkvärt så vi bestämde att det ska bli vårt motto framöver  

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans