• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Ehhh.. och vart försvann styckesindelningarna???

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-27 14:45:57 följande:
    Lanovia, tja, eller så bara skiter ni i att skydda er, lever era liv och behöver kanske inte ens tänka nå´ vidare på allt det där, utan resten av livet tar upp allt space. Det är nog bara bra!

Bra förslag, börja i alla fall med det, för det ska ju faktiskt vara lite roligt att göra barn!
    Om man har möjligheten vill säga

• Fjällbruttan

Nu ska jag försöka läsa ikapp så jag hittar länken till Elise

• passionsblomman

Bruttan,

Den där lusten man ibland har, att drämma till sin man riktigt rejält med något HÅRT i skallen, den kanske kommer av en bra anledning?

Men tur att det gick bra hördu!
    Och vad fiiint med marshallerna!

• Fru sy

Vad fint med marshallerna Bruttan och underbart att det känns bra att vara hemma igen. Otäckt med mannens fall men tur att det inte gick värre.

• Norrskensflamman

Fjällbruttan skrev 2010-10-27 14:52:07 följande:
    Måste bara berätta att det blev lite roligt när vi var borta och jag slapp vara hemma ett tag, det var skönt med en paus från varandra! Men på söndagen klättrade maken upp på traktorn för att byta en lampa i saftblandaren, halkar på den sluttande motorhuven och trillar ner.. Han lyckas få benet mellan trac-liften(den som lyfter skopan) och motorhuven, men gör nån slags volt så han klarar benet men landar på ansiktet som numera har rätt många färger på ena sidan och ett igenmurat öga....... Senare erkände han att han kommit på att han nog varit medvetslös ett tag också, för han hittade en massa blod på marken, men när han kom in och skulle kolla sig i spegeln blödde det ingenstans, mao var han borta ett tag. Det som gladde mig var att av slaget i skallen fick han en knäpp så när vi kom hem möttes vi av marschaller redan 3 km från huset och så var det marschaller på hela uppfarten... han lös vägen hem för oss!!! Jag blev alldels varm i hjärtat!! Och han mår lite bättre och är jätteglad över att vi är hemma igen, och jag är glad över att vara hemma, så just nu är allt på topp, förutom en snorig Groda, men det gör inget!

Åh, vad glad jag blir!! Förutom fallet då, för det hade ju kunna gå riktigt illa !
    Så härligt att poletten trillat ner för maken och att du får känna dig uppskattad av honom

Vad lär vi då oss av denna solskenshistoria
    Jo, att man borde ge sin karl på käften lite oftare. Helst så han får en rejäl blåtira och gärna blir ordentligt knockad och medvetslös ett litet tag...
    Ska prova om det funkar på min!
    Solde; ta till dig detta tips

• Fru sy

Idag har jag övat på att köra till stan Eftersom jag snart skall tillbaka till jobbet känner jag att jag måste försöka komma igång här. Så idag har jag kört in till stan, köpt lite fina höstblommor på plantagen, ätit en pommes på Mc Donalds och sen körde jag hem igen. Nu är jag trött... ska vila lite för om jag orkar är jag bjuden på syjunta ikväll och det hade varit kul att komma ut och träffa lite folk. Mannen har lovat att hämta och lämna mig så jag kan åka hem om jag skulle må dåligt.

• Fjällbruttan

Panzerfaust skrev 2010-10-24 22:09:48 följande:
    www.youtube.com/watch Arg som ett bi...

Gullunge, så fin!!
    Och tack snälla ni som delar med er!!

Så liten och så långa fingrar!

• Fru sy

En stor kram till dig Flamman. Jag tänker mkt på dig och tycker du är kanonstark med familjen och mannen!

• Soldemor

Massor med grattis till Ninnis och tumhållning ock styrkekramar t Fru E!

Jösses vad det händer saker här när man är borta några dagar! Puh!

Blev så varm i hjärtat att se tuffa bad-bebisen! Heja elise och många kramar till hennes föräldrar!

Konfirmandlägret gick alldeles strålande ovh sedan var det skönt med lite hotellvistelse. Vi bodde alldeles nere vid havet och på samma hotell (och samtidigt!) bodde också Svenska och norska daqmlandslagen i fotboll. De skulle spela match på tisdagskvällen Maken var totalt exalterad och hans huvud snurrade runt 360 grader av alla kändisar han såg!

Hade bra samtal m mäklaren i fredags. Vi har bestämt ett utgångspris och på måndag kommer fotografen för att ta bilder. M a o inga som helst sysselsättningsproblem framöver:

Var förresten jättekul att åka till Ullared! Föreslog för maken att vi kunde åka dit i samband med hans 65-årsdag, men han höll inte med - så konstigt...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans