• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Heja flammans suris! Oh, vad bra att han dök upp. Och vad bra att det kommer någonstans! Hoppas nu att medicinering är det som är grejen. ( och surat hade jag nog också gjort i hans situation, tror jag. Snacka om att mista kontrollen över allt det man har haft som sin verklighet tidigare och nu ställs han inför något helt nytt och något som kommer påverka hela hans, vad kan man kalla det?, förhållningssätt till sin om givning. Hur kommer HAN att vara i allt detta, kommer det fortfarande att kännas som sig själv och sitt eget trygga liv? det var kanske inte bra med alla humörsvängningar och utbrott innan, men det var välkänt, det var tryggt, det var den han var. Att dra sig in i surbubblan och försöka styra där inne ifrån är nog väldigt väldigt normalt i hans situation just nu. Och så FANTASTISKT av dig flamman att stå på dig och hålla vid i glädjen och ljuset och livet som väntar där utanför surbubblan på honom! Heja dig! Skickar er mitt favorit mantra: may you be happy, may you be healthy, may you be free from harm, may you be at ease! Många kramar flamman!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-10-26 23:11:52 följande:
    Heja flammans suris! Oh, vad bra att han dök upp. Och vad bra att det kommer någonstans! Hoppas nu att medicinering är det som är grejen. ( och surat hade jag nog också gjort i hans situation, tror jag. Snacka om att mista kontrollen över allt det man har haft som sin verklighet tidigare och nu ställs han inför något helt nytt och något som kommer påverka hela hans, vad kan man kalla det?, förhållningssätt till sin om givning. Hur kommer HAN att vara i allt detta, kommer det fortfarande att kännas som sig själv och sitt eget trygga liv? det var kanske inte bra med alla humörsvängningar och utbrott innan, men det var välkänt, det var tryggt, det var den han var. Att dra sig in i surbubblan och försöka styra där inne ifrån är nog väldigt väldigt normalt i hans situation just nu. Och så FANTASTISKT av dig flamman att stå på dig och hålla vid i glädjen och ljuset och livet som väntar där utanför surbubblan på honom! Heja dig! Skickar er mitt favorit mantra: may you be happy, may you be healthy, may you be free from harm, may you be at ease! Många kramar flamman!
    på dig Hvidis.

Han är inte bara suris när han är så där utan helt hopplöst elak faktiskt.

Men, men... det känns ändå som en liten tröst att jag inte varit helt ute och cyklat med mina misstankar. Läkarna tror tydligen samma.

Medicinerna är helt klart ett läskigt steg för honom, och för mig. Vi vet ju inte hur det kommer bli, hur han kommer svara på dem. Han är rädd för att bli flummig, beroende och tablettnarkoman. Vi är båda rädda för att han blir HELT förändrad. Men de som kan beskrev det som att de glada, positiva sidorna kommer bestå. Men humöret stabiliseras och han kommer finna ett inre lugn. Dessutom kommer han få lättare att fokusera och sortera tankar och därmed inte bli så trött i hjärnan som nu arbetar för högtryck konstant, och därmed blir humöret bättre också. Bli mer nöjd och tillfreds. Detta har jag fått bekräftat av andra vuxna som äter ADHD-medicin att det faktiskt är så, för dem i alla fall.

• Hvidbrud

Ja, jag har också hört att medicinin ska vara som en lättnadens suck! Ha en under bar dag! Har lämnat e på dagis och nu ska här bossas! (som i chef, inte bossa Nova) (men en kombination av de två låter inte dåligt...)

• dfk

Godmorgon!

Förstår att du inte känner dig sugen på ett barn till när läget är ostabilt hemma. Jättebra att han dök upp ändå! Hoppas att han snart börjar med medicineringen och att du o tjejerna och han själv får det bättre! Kram

Känner mig som att jag går i ett vaccum, så trött. Men kanske inte så konstigt om man tittar på hur en dag kan se ut. Vill ta en paus och åka på en SPAdag. Finns det något billigare alternativ i Stockholms trakten? Kanske kan jag önska mig något sådant i julklapp... Om du ser det här kära make så vet du nu vad jag önskar, puss!

Hoppas att ni alla får en fin dag♥

• Norrskensflamman

SPA-dag, gud så härligt det skulle vara!

Jag ska ta en miniSPAeftermiddag idag.
    Lillan ska på Lek o Plask i badhuset och T ska få följa med. Jag ska simma och bada med T medan lilla K är på sin "lektion". Sen ska vi sitta i jaccuzzin och basta och mysa Tänker helt sonika ta ut arbetstidsförkortning och sticka tidigare från jobbet idag. Och jag tänker inte ens ha dåligt samvete för det

• Villemoa

Inatt har jag verkligen sovit uruselt! Vaknade minst en gång i timmen av sura uppstötningar och vid halv fyra var jag tvungen att ta en tablett. Ska bli så skönt när bebis äntligen är här!

• Hvidbrud

Villemoa: blä blä blä för sura uppstötningar! Vad är det man säger, den sista delen av graviditetsn ska vara så jäklig, för annars skulle man aldrig vilja föda. Man gör allt för att få ett slut på elendet! Eller? Hoppas lilla puerto vänder sig snart och kommer ut så hennes mamma kan få dofta henne och pussa på henne och få hälsa på sin stolta storasyster! Kom nu puerto!

• Hvidbrud

Härligt med minispa flamman! Ska boka massage till fredag när jag är ledig! Men jag vet inte ett bra ställe i Malmö där de är duktiga och välutbildade och har en graviditetsbriks. Någon som vet? Kanske någon smygläsare?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans