• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

Vet ni vad jag gjorde mer när jag var i stan?!? Jag var och smygkollade på barnvagn, första gången och så häftigt!! Har längtat efter det länge. Nu tror jag att jag är ganska säker på vad jag vill ha för modell... får se om mannen tycker samma sen, men det tror jag!

Magen har börjar synas ordentligt nu, så det kändes inte ens konstigt att titta på vagn. Har bestämt mig för att jag skall försöka njuta nu!!!

• Fjällbruttan

Jag förstod att det skulle finnas kloka kvinnor här inne som förstod det positiva med en och annan smäll mot skallen på truliga makar

Det positiva med att inte vara hemma när det hände är också att jag slipper höra från alla lustigkurrar att det är jag som klippt till honom!
    Är en sak som jag är förundrad över, har en karl blåöga så är det kärringen som dragit till, har en kvinna blåöga undrar men hur hon klantat sig...
    Hmm.. tabu att tala om kvinnomisshandel eller??

• Soldemor

Norrskensflamman skrev 2010-10-27 15:08:57 följande:
      Åh, vad glad jag blir!! Förutom fallet då, för det hade ju kunna gå riktigt illa !Så härligt att poletten trillat ner för maken och att du får känna dig uppskattad av honom Vad lär vi då oss av denna solskenshistoria Jo, att man borde ge sin karl på käften lite oftare. Helst så han får en rejäl blåtira och gärna blir ordentligt knockad och medvetslös ett litet tag... Ska prova om det funkar på min!Solde; ta till dig detta tips

Men han är ju skör och gammal...

• Fjällbruttan

Fru sy skrev 2010-10-27 15:13:40 följande:
    Vet ni vad jag gjorde mer när jag var i stan?!? Jag var och smygkollade på barnvagn, första gången och så häftigt!! Har längtat efter det länge. Nu tror jag att jag är ganska säker på vad jag vill ha för modell... får se om mannen tycker samma sen, men det tror jag! Magen har börjar synas ordentligt nu, så det kändes inte ens konstigt att titta på vagn. Har bestämt mig för att jag skall försöka njuta nu!!!

Fru Sy, vad kul att du börjat kolla lite på barnvagn
    Finns ju millioner modeller, så det gäller verkligen att hitta en som passar din livsstil.
    Jag har jättedäck, stålkorg under och så en "vanlig" vagn utan roterbara hjul, funkar bra i snö och elände som vi har här.

Syrran har en liten vagn, roterbara framdäck, och bara en insats i sittdelen och det funkar jättebra i stan

Hoppas du orkar gå på syjuntan ikväll, vara att slippa se sina egna väggar kan vara skönt!

Kram

• Norrskensflamman

Fjällbruttan skrev 2010-10-27 15:13:47 följande:
    Jag förstod att det skulle finnas kloka kvinnor här inne som förstod det positiva med en och annan smäll mot skallen på truliga makar Det positiva med att inte vara hemma när det hände är också att jag slipper höra från alla lustigkurrar att det är jag som klippt till honom!Är en sak som jag är förundrad över, har en karl blåöga så är det kärringen som dragit till, har en kvinna blåöga undrar men hur hon klantat sig...Hmm.. tabu att tala om kvinnomisshandel eller??

Det slog (ursäkta ordvitsen) mig faktiskt Bruttan, att det var tur att du inte var hemma av två orsaker: 1) Du slapp ta hand om en ynklig, gnällig, skadad martyrmake när det hände och 2) Ingen kan anklaga dig för att ha gjort det. Du har alibi

Sant också det du nämner, varför skrattar man och säger "är det frugan som drämt till dig", medans om en kvinna kommer med blåöga så undrar/misstänker alla att karln har pucklat på henne, men ingen frågar... Utan "hon har väl ramlat i trappen, eller sprungit i en dörr". Tabu alltså!!!

• Fru sy

Fjällbruttan skrev 2010-10-27 15:18:20 följande:
      Fru Sy, vad kul att du börjat kolla lite på barnvagn Finns ju millioner modeller, så det gäller verkligen att hitta en som passar din livsstil.Jag har jättedäck, stålkorg under och så en "vanlig" vagn utan roterbara hjul, funkar bra i snö och elände som vi har här.Syrran har en liten vagn, roterbara framdäck, och bara en insats i sittdelen och det funkar jättebra i stan Hoppas du orkar gå på syjuntan ikväll, vara att slippa se sina egna väggar kan vara skönt!Kram

Ja det gäller att hitta en vagn som passar just oss. Eftersom vi bor på landet, jag vill kunna ut och gå på grusvägarna och även om vi inte har så mkt snö som ni så kan det nog bli ganska mkt snö här oxå. Därför har vi tänkt en vagn med fyra vanliga hjul och de två jag funderat mellan är Emmaljungas Citycross och Classic. Men tyckte absolut Citycrossen var finast så jag tror att det blir den... men vi får se vi har ju ett tag på oss att fundera.

• passionsblomman

Jag tror tvärtom: det man vågar skämta om är att hon drämt till, för man fattar inte att det faktiskt förekommer och är väldigt tabubelagt och knappt talas om. Alltså är det fritt fram att köra "lilla Fridolf"skämten, i samma anda som uttryck som "regeringen, kärrningen" etc.
    Det som är ritgit allvarligt skämtar man sällan om, men allt som kan härledas till toffelhjälte, räpor till kvinnor osv har ju varit populärt seda n begynnelsen Att man inte skulle vara man i sitt eget hus är nog rätt populärt att driva med i ffa manliga kretsar.

Att man inte säger något när  det är kvinnor, tror jag beror på samma skräck att säga/göra fel och trampa i någort känsligt som allt annat otäckt vi möter. Andras sorg, missbruk etc.

• Villemoa

Känner mig urlakad idag så det blir inte många kommentarer. Har dock läst och tänker på er alla. Skickar kramar till de som behöver!!

Fru sy: vi har en Emmaljunga City Cross som vi är urnöjda med!!

Bruttan: otäckt med gubbens fall men tur att det gick bra! Så fint med tända marschaller!

• Fru Bygg

Fru sy skrev 2010-10-27 15:31:49 följande:
        Ja det gäller att hitta en vagn som passar just oss. Eftersom vi bor på landet, jag vill kunna ut och gå på grusvägarna och även om vi inte har så mkt snö som ni så kan det nog bli ganska mkt snö här oxå. Därför har vi tänkt en vagn med fyra vanliga hjul och de två jag funderat mellan är Emmaljungas Citycross och Classic. Men tyckte absolut Citycrossen var finast så jag tror att det blir den... men vi får se vi har ju ett tag på oss att fundera.

Vi har också en emmaljunga city cross och är supernöjda. Vi har både gått i skogen och i snö med den och det funkar perfekt!

Mår du bättre nu? När är det tänkt att börja jobba igen?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans