• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Blommis, hur går det med Menopuren? Tycker du det är jobbigt? Hur många ampuller tar du?

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-10-21 09:46:43 följande:
      Det är bara att bryta ihop och komma igen Jobbigt med bakslag i ekonomin, men jag tycker du är jätteduktig som strukturerar det och uppmuntrar maken till att ta ansvar. Heja er!

Alltså, helst skulle jag ju vilja ta över hela ansvaret och styra allt med järnhand för att bespara oss från problem. Men då lär sig ju maken aldrig att ta ansvar för pengar och ekonomi. Han är en sån som det spelar ingen roll om jag säger att:"Om du gör så här så händer det här" fast hundra gånger. Han tror mig inte. Inte förrän det händer.
    Learning by doing funkar bäst på honom. Låta honom göra sina misstag och sedan ta konsekvenserna. som ett barn. Om jag ska styra allt så heter det bara att jag är snål, astt jag hindrar honom från att köpa det eller göra det och så blir det bråååååk.
    Jag kan liksom bara informera, varna och sedan får han bestämma hur han ska agera. Ibland lyder han mina råd och det går bra. Ibland gör han det inte, det går åt helvete och han får ta konsekvenserna och har lärt sig att det var fel väg att gå.

Jävligt tröttsamt är det, men jag ser inget annat sätt som funkar. Kanske vi får hjälp med detta nu när vi går på de här samtalen.

Härligt att du är tillbaka på banan Ninnis

• Norrskensflamman

Dfk; förstå mig rätt, men det känns skönt att höra att andra haft liknande problem och tagit sig ur dem.
    Det känns så pinsamt och förnedrande att man har de här problem när man är så här gammal, dessutom ekonom, därför känns det skönt att veta att det finns fler.

Så skönt att ni löst era problem, även om det tog tid!

• Villemoa

Flamman: tycker att du har helt rätt strategi kring att överlåta ekonomin åt maken. Learning by doing-teorin är väl applicerad på honom iom hans problematik. Det måste liksom bli svart på vitt för att kunna lära sig och gå vidare. Teoretiskt i det här fallet är värdelöst. Sen att det är jobbigt att släppa på kontrollen och oroa sig är en helt annan sak. Styrkekramar skickas virtuellt! Har inte varit hos bm ännu, 11.30 har jag tid så jag kommer in och rapporterar sen. Pyret har iaf varit väldigt aktiv de senaste dagarna. Igår hade jag "hela havet stormar" i magen mestadelen av dagen och jag tycker mig känna att det är lite hårdare neråt. Men det visar sig senare. dfk: 18 november är det beräknat.

• Ninnnis

Flamman, du är både pedagogisk och tålmodig, vilket förmodligen är den enda sättet att få din make att lära sig att ta ansvar. Jag säger det igen: du är fantastisk!

• Norrskensflamman

Villemoa o Ninnis och alla andra fantastiska trådisar som ger mig styrka och pepp:

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

• lanovia 08

Villemoa lycka till idag.

Flamman håller tummarna för massa massa pengar för bilen.
    Vet inte om det finns någon åldersbegränsning för när man får ha det tufft med ekonomin. Hoppas det löser sig för er snart. Sjukskrivning underlättar ju helt klart inte situationen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans