• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Hoppas allt hinns med och att det dyker upp köpsugna spekulanter, Solde!

*kramar*

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-10-20 11:54:36 följande:
    Ninnis-jag tror att vi fick tillbaka ett embryo från vår första ivf och då var ÄP på en onsdag och ET på fredagen dvs det odlades i knappt två dagar och hann bli 4 celler. När de tinat det hann embryot dela sig till nästan 6 celler innan vi gjorde FET så man kan kanske säga 2 1/2 dag innan det är 6 celler för vår del men det är olika hur de delar sig. Vid vår andra ivf hade vi ÄP en fredag och återsättning en måndag och då hann de dela sig till 8 celler har jag för mig Oftast kan de se vilket ägg som ser bäst ut på just dag 3 men det behöver inte betyda att det ägget hade klarat sig till dag 5 tex utan de går på det som ser bäst ut just då *svårt att förklara*För att embryona ska bli blastocyster som de blir när man odlar så länge som er klinik krävs det väldigt mycket och det är vanligt att många faller bort som skulle kunna klarat sig om de blivit nerfrysta eller kommit in i livmodern. Dvs ditt embryo kan mycket väl klara sig i dig trots att de andra inte klarade av att bli blastocyster Det är det här som jag tycker är så svårt att veta eftersom alla kliniker tycker olika om vad som är bäst dvs det finns ingen entydig forskning som visar vägen *mutter*

Du förstår jag bättre varför guldeskimån har 6 celler

Tack för pepp, vännen! Det behövdes

• Aleta

Kram till Soldemor, hoppas ni hittar rätt köpare snart så att ni kan koppla av i nya lägenheten!

Här ligger det snö!
    Jag har varit ute och lekt med lillan, vi gjorde spår över hela gräsmattan. Det ligger nog inte kvar tills imorgon, men det är väldigt vackert eftersom alla löv inte har fallit ännu.

• Aleta

Snön här är inte genomskinlig, men blöt, det kan jag intyga som lyckades halka och sätta mig på rumpan. Blött ända in på skinnet på nolltid!

• Daa

Solde: hoppas det löser sig med huset. Jobbigt när det blir sådär mycket. *kramar*

Villemoa: hoppas pyret har kommit på att vända sig. Det skulle vara så skönt om du slapp fundera över det.

Aleta: härligt med minibröllopsresa.

Idag kände jag att jag kanske inte orkar jobba heltid längre. De sista timmarna under arbetsdagen var jag så trött att jag bara ville sitta i ett hörn och gråta, alternativt skrika åt folk som irriterade mig, och jag rörde mig såå långsamt (och det var ändå inte en särskilt jobbig arbetsdag). Det var först när jag var hemma, hade ätit middag och fick halvsittligga i soffan bredvid maken som tårarna av trötthet slutade bränna och jag började känna mig mänsklig igen. Då tänkte jag att det kanske är så: jag orkar inte längre. Har inga problem att acceptera det, men jag undrar förstås vem som ska låta mig gå hem på deltid. Vem godkänner en sjukskrivning på grund av trötthet?
    Förmodligen känns det bättre imorgon om jag lägger mig i bättre tid ikväll, men jag vill ändå slänga ut en hypotetisk fråga: om jag skulle välja att ta tjänstledigt på deltid, vad händer då med min SGI?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans