• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

lanovia 08 skrev 2010-10-20 12:13:29 följande:
    Igår hade jag en snack med maken här. Vi är rätt trötta båda två just nu. Svintrötta minst sagt. Ja köket är klart (så det stämmer Flamman glömde svara på det igår). Men kvar är ju att få iordning på resten av huset. Det är byggdamm och KAOS ivarenda rum. Vi har två städade rum och det är köket och badrummet. Försöker att hålla mig i bara dessa men det funkar ju inte heller riktigt.Ialla fall detta tär rätt mycket på oss och jag blir tokig av att gå hemma i skiten men jag hinner inte göra så mycket åt det när jag är själv på dagarna. Denna maktlöshet över skiten och tröttheten för att vi inte är allt för trevliga mot varandra hela tiden. Jag blir ledsen och tar illa vid mig. Jag går ju med min ständiga skräck att han skall göra som vissa andra och bara sticka. Medan maken tycker att det är väl ingen fara, visst vi är trötta nu, men det är ju bara bagateller vi bråkar om (och det är det verkligen). Men det hjälper ju inte när jag mår dåligt av det.

Det är jättejobbigt att gå hemma i röran hela dagarna utan att hinna med ngt. För det gör man inte när man har småbarn. Skönt att du kan prata om det med maken iallafall, annars har du ju oss också!

Bjud hem lite hjälp och få allt färdigstädat, så ni kan ta det lugnt sen. Det hade jag gjort! Jag hade också utan att tveka kommit hem och hjälpt er att fixa klart om jag bott lite närmare. Be om hjälp av vänner, så kommer ni må bättre sen!

• Fru Bygg

Fru sy skrev 2010-10-20 12:17:13 följande:
    Det är farligt för plånboken att sitta hemma vid datorn och inte kunna göra så mycket annat. Jag har i huvudet sytt och planerat massor inför julmarknaden, men det skall ju göras på riktigt oxå. (Planerna är fortfarande att jag skall kunna vara med på en julmarknad första advent... hoppas mkt på det)Men nu har jag suttit och köpt massa tyger och bra ha saker till syrummet här istället eftersom det orkar jag. Räknade igenom företagsekonomin här igår och då låg jag några tusen plus, de har jag bränt nu. Vet inte om jag skall göra såhär eller såhär

• Villemoa

Fru Bygg skrev 2010-10-20 11:45:17 följande:
      Jag vet att det är ok att skriva allt här i tråden, men ens egna problem känns så fjuttiga.

Så kan jag också känna det ibland!

MEN, vad motigt du haft det! Tur att allt är bra med lilla E:s hjärta. Många kramar till dig!

• Fru Bygg

Villemoa skrev 2010-10-20 12:23:22 följande:
      Så kan jag också känna det ibland!MEN, vad motigt du haft det! Tur att allt är bra med lilla E:s hjärta. Många kramar till dig!

Kramar tillbaka. Håller tummarna imorgon att den lilla har vänt sig!

• passionsblomman

Fru Bygg skrev 2010-10-20 12:05:52 följande:
      Förlåt att jag inte skrivit om allt! Jag är bara så ovan vid att ha en så stort gäng med underbara tjejer som bryr sig om en och inte sviker sen. Har bara haft så dålig erfarenhet av tjejkompisar, så jag har inte vågat tro att ni kommer att vara där för mig i vått och torrt. Jag vet att det är dumt tänkt, men jag ska försöka komma över det.

Du, ta och vänj dig!

Jag satt just och sa till min jobbcoach att "det är HELT osannolikt men alldeles underbart att man kan hitta människor somblir ens bundsförvanter i tillvaron genom att hänga på ett internetforum" Ni bidrar SÅ mycket i mitt liv!

Fortfarande: om inte Ninnis och andra tjatat halvt hål i huvudet på mig, hade jag nog kanske aldrig ringt det där samtalet som ledde till inseminarierna och nu är det IVF-vilket jag verkligen aldrig tänkt ge mig in på. Inte för att det blivit som jag vill ändå hittills, men själva poängen är att saker i mitt liv faktiskt påverkas av att ni finns.

Och en annan sak: om din svärmor bor 300 m ifrån er så är hon inte en liten del av ditt liv!!! Sådana faktorer kan ta sig oerhörda proportioner och bli energislukare man helt enkelt måste ta sig till botten med. Kolla Bruttans insmygande svärfar!
    Och din svärmor behöver uppenbart få lite bättre gränsuppfattning och perspektiv på rimligheten i sina krav och förväntningar. Jag kan säga att några 300 m för min del hade varit en total omöjlighet. Jag hade antagligen skallat svärmor vid det här laget då.

Och blåsljud på hjärtat är ju en skitläskig sak! *ryser*

Heloise och jag pratade om det här inatt, att man ibland känner att man inte ska komma med sina jättetraumatiska supergrejor och nocka hela tråden liksom. Som Heloise kände med sitt nattångestinlägg i förrgår. men vi VILL ju dela både stort pch smått, i vått och torrt.
    Och skillnaden på om allt bara blir ett evigt gnäll och malande från ens egen sida, tror jag ligger i att man märker ganska väl om någon verkligen bara sitter och ömkar och neggar JÄMT eller om det blandas lite av förtvivlan och tillförsikt i ens liv.

• Villemoa

dfk: vad spännande att träffa lillasyster! Ska bli kul att höra om det sen

Daa:

Fru sy: spännande med RUL!

lanovia: jobbigt att bo i byggdam! När vi flyttade in i vårt hus var Moa fyra månader och det var jobbigt med en massa ouppackade kartonger och röra överallt samtidigt som man hade en liten bebis.

• Fru sy

lanovia: Visst tar det på en om man bråkar, även om det är småsaker så tar det på krafterna. Det är jobbigt att bo i ett kaos, speciellt att gå hemma i det hela dagarna och inte ha möjlighet att göra något åt det. Har ni lagt upp en plan på hur ni tänker er med renoveringen? Det tycker jag kan hjälpa en del.

Vi sitter ju i samma sits här, bestämde att vi skulle bo in oss ett år innan vi började renovera. Jag vill att det skall hända på en gång nu, helst i alla rum. Däremot har jag varken ork eller lust att göra renoveringen nu. Mannen är lugnare och tycker att det är väl inte så bråttom. Vår toa hade verkligen behövs göras om och jag skulle gärna ha det klart till våren innan vi blir fler här, och även tvättstugan då. Det är bara det att vi behöver spara en del för att kunna göra den renoveringen och vi vill inte riskera att stå här utan fungerade toa till våren med en liten bebis. Därför har vi bestämt att vänta till nästa höst. Vi ska ta in folk som gör det och så kanske jag bor hos mina föräldrar under den jobbigaste tiden. Just renoveringen är något som vi tjafsar om en hel del här hemma, men det har faktiskt hjälp att vi satt oss ned och gjort en plan tillsammans på när vi tänker oss genomför projekten och i vilken ordning de skall göras. Just prioriteringen av vad som är viktigast tycker jag är svårt... mannen tycker vi gjort jättemkt nu när vi lagat skorsstenen, isolerat hela taket och fixat lite smått på plåttaket där det fanns tendens till att regna in. Jag förstår ju att detta är nödvändigt, men det är inget roligt att lägga pengar på sådant som inte syns... 

• Villemoa

Fru Bygg skrev 2010-10-20 12:26:50 följande:
      Kramar tillbaka. Håller tummarna imorgon att den lilla har vänt sig!

Tack! Än finns det tid för pyret att vända sig, om nu inte vattnet skulle gå...

• Ninnnis

Fru Bygg, USCH vad tufft du har haft det! Fy för jobbiga svärmödrar och surgubbar. Men för att lilla E har ett friskt och fint hjärta!

Kul att du är tillbaks

Kram!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-20 12:27:13 följande:
      Fortfarande: om inte Ninnis och andra tjatat halvt hål i huvudet på mig, hade jag nog kanske aldrig ringt det där samtalet som ledde till inseminarierna och nu är det IVF-vilket jag verkligen aldrig tänkt ge mig in på. Inte för att det blivit som jag vill ändå hittills, men själva poängen är att saker i mitt liv faktiskt påverkas av att ni finns.

Åh, jag minns det som det var igår. Oj vad jag tjatade på dig! Jag kände mig nästan lite taskig ibland... *nostalgisk*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans