• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

*Delar ut ett helt gäng kramar, verkar som det är många här som behöver kramar för tillfället. Förresten mår väl alla bra av lite kramar ibland*

Igår fick vi tid till RUL, så vi ska dit fredag 19 november kl 10. Spännande! Fast lite nervöst oxå faktiskt.

Känns som det växer riktigt i magen nu, det har börjat spänna en del, lite som mensvärk. Och fogarna känns oxå ibland, inte så att jag har ont men jag känner av dem om jag tex suttit länge på samma sätt. Hoppas det är som det ska...

• Aleta

Har Elise fått House! Jamen han löser väl allt.
    Många kramar till Heloise, det kan inte vara lätt att se sin älskling bli utsatt för alla undersökningar. ♥

dfk, så spännande! Vill gärna höra rapporter om hur det går och hur det känns.

Fru Sy, det kan kännas både här och där och ganska konstigt också och det mesta är normalt verkar det som. Det finns så mycket underliga "biverkningar" av graviditet så man upphör aldrig att förvånas!

• Ninnnis

Fru Bygg, klart du ska skriva om dig och ditt! Är det något som har hänt? Vi saknar ju dig!

Bruttan, trevlig resa!

Dfk, vad spännande med lillasyster!

Fru Sy, spännande med UL

• Ninnnis

Jag har pratat med labbet idag och de bedyrade att vi inte ska vara oroliga för kvaliteten på embryot i magen. De menar att redan på dag 3 har den naturliga urvalsprocessen visat att det ägget var det bästa. Eftersom livmodern är den abslout bästa miljön för embryot att utveclas i valde de att sätta tillbaks det på dag 3. Varför man valde att fortsätta odla de 5 andra istället för att frysa ner de på dag 3 fick jag inte riktigt svar på, men då förstår jag varför återföringen av det bästa ägget skedde på dag 3.

Jag får väl försöka tro på det, men visst hade det varit skönt med ett par eskimåer som backup...

*snälla lilla embryo, stanna i magen och gotta in dig ordentligt*

• Ninnnis

Fru E förresten, hur lång tid odlades dina 6-celliga embryon? Vårt är 8-celligt och vår klinik pratar bara om befruktat (dag 1), 4-celligt (dag 2), 8-celligt (dag 3) och blastocyst (dag 5). När är det 8-celligt då?

• Daa

Det skulle jag ju kommentera igår:
    Bruttan, skönt med makens nedramlade polett och skönt att det gick bra med syster Bosse-Bengt.

Fru Sy: spännande med RUL! Håller med Aleta, man kan känna av de mest konstiga saker vid en graviditet. Jag tappade räkningen på antalet gånger som konstiga, obehagliga och/eller smärtsamma känningar gjorde mig helt säker på att få MF vid den här graviditeten. Och fel hade jag ju varenda gång.

Fru Bygg: kram! Här finns plats för allt.

Ninnis: då litar vi på labbet! *pratar vidare med Ninnis embryo: Stanna där, fastna väl och väx på*

Dfk: Så otroligt spännande med lillasystern.

Villemoa, förresten: ännu inget nytt från FK för min del. Men 4 spänn extra för dig? Det är ju toppen! En och en halv dag och sedan kan du köpa en hel Piggelin!

Ännu en gång utkastad när jag tryckte Posta. Tur att ctrl+C finns. Och att man ibland kommer ihåg att trycka det.

• Fru Bygg

Ninnnis skrev 2010-10-20 11:24:38 följande:
    Jag har pratat med labbet idag och de bedyrade att vi inte ska vara oroliga för kvaliteten på embryot i magen. De menar att redan på dag 3 har den naturliga urvalsprocessen visat att det ägget var det bästa. Eftersom livmodern är den abslout bästa miljön för embryot att utveclas i valde de att sätta tillbaks det på dag 3. Varför man valde att fortsätta odla de 5 andra istället för att frysa ner de på dag 3 fick jag inte riktigt svar på, men då förstår jag varför återföringen av det bästa ägget skedde på dag 3.Jag får väl försöka tro på det, men visst hade det varit skönt med ett par eskimåer som backup...*snälla lilla embryo, stanna i magen och gotta in dig ordentligt*

Håller alla tummarna att det lilla embryot stannar i Ninnis mage!!!

• Fru Bygg

Fru E skrev 2010-10-20 09:49:14 följande:
    Fru Bygg-alla har vi problem som vi får skriva om här *hytter med fingret* så berätta nu för tråden

Jag vet att det är ok att skriva allt här i tråden, men ens egna problem känns så fjuttiga.

• lanovia 08

Skönt att få höra hur de har tänkt.
    Nu är det här embryot så snällt och fäster.

Ninnnis skrev 2010-10-20 11:24:38 följande:
    Jag har pratat med labbet idag och de bedyrade att vi inte ska vara oroliga för kvaliteten på embryot i magen. De menar att redan på dag 3 har den naturliga urvalsprocessen visat att det ägget var det bästa. Eftersom livmodern är den abslout bästa miljön för embryot att utveclas i valde de att sätta tillbaks det på dag 3. Varför man valde att fortsätta odla de 5 andra istället för att frysa ner de på dag 3 fick jag inte riktigt svar på, men då förstår jag varför återföringen av det bästa ägget skedde på dag 3.Jag får väl försöka tro på det, men visst hade det varit skönt med ett par eskimåer som backup...*snälla lilla embryo, stanna i magen och gotta in dig ordentligt*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans