• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hattis

*smyger in från granntråden* Håller tummarna för att Elise ska ta för sig mer och mer! Läste nattens inlägg med en klump i halsen, hur ska man veta. Kram hela familjen. *smyger ut*

• Ninnnis

Vi fick brev från kliniken idag och det blev ingen eskimå till frysen

Det lät så positivt med de fem som fortsatte dela sig så jag fattar inte att INGET klarade sig. De skulle tydligen fortsätta odla dem till dag 5. Varför frös man inte ner dem på dag 3 om de såg bra ut då?

Jag tolkar detta som att våra embyon inte är av så bra kvalitet som vi trott. Hur troligt är det att det ena i magen är av tillräckligt bra kvalitet när inget av de andra uppenbarligen var det?

Min positivitet från tidigare idag är som bortblåst och nu känns det bara hopplöst. Undrar hur många fler bakslag vi klarar av...  

Jäkla skit

• passionsblomman

Ninnis, Men VA???
    Fy tusan vad skittråkigt besked!

Det är ju helt omöjligt att veta vilket ägg det är som är The Egg såklart-och det är väl för att de flesta äggen vi har inte är The One som det inte blir fler barn än det blir, men det du har i kroppen nu kan ju vara det, men jag fatttar att det spelar noll roll just nu.
    Men varje måste ju prövas, annars är ju hela grejen meningslös.
    Om du vänder på det, så har ju vart och ett av de som EA fått tillbaka visat sig inte funka-med det resonemanget vore det ju heller ingen idé att pröva med eskimåerna. vare sig för henne eller mig.

Men FAAN också att det skulle komma ett sådant brev! *kramar om en jättehård kram*

• Ninnnis

Tack för kramen Blommis.

Jag vet att embryot i magen kan vara guldägget, men det känns väldigt avlägset just nu. Jag ska se om jag kan ringa kliniken imorgon och få veta lite mer. Det står i brevet att "Vi vill dock poängtera att de ägg du fick lagt tillbaka var av god kvalitet och reducerar därför inte din möjlighet till graviditet". Det skriver de säkert till alla, så det betyder väl inte ett skit. *neggo*

Jag fick precis ett par peppande sms av ruvarkompisen Fru E.

Jag vet att livmodern är det bästa stället för äggen att dela sig och att embryona kanske hade kunnat klara sig bättre där än i värmeskåpet, men det känns bara så skört just nu.

Lyckligtvis har jag världens finaste mest stöttande make som erbjöd sig att laga mat och sedan kura ihop sig i soffan med mig. Jag tror jag tar en peomenad i ösregnet med vovven först, det matchar min sinnesstämning...

• Norrskensflamman

Näe Ninnis!!! Fy så tråkigt   Men loppet behöver ju inte vara kört ändå. Det kan ju vara The Egg som du har inom dig nu. Förstår dock att du blir nedslagen, det såg ju så himla bra ut tidigare. Jäkla skit också.

Här får du en bamsekram och ♥ från mig. Gummelumman, ge inte upp hoppet än!

• passionsblomman

Jag lovar att de inte skriver så till alla! De siffror/chanser som just era embryon bedömts till gäller just er. Jag tror faktiskt de är ganska brutalt ärliga med allt det där i det här sammanhanget. De har noll att vinna på falska förhoppningar. och vi har noll att vinna på onödig förtvivlan som tas ut i förskott också. Därför poängterar de säkert.

Men jag förstår. Verkligen!
    Tänker inte komma med en massa "det kan säkert gå bra ändå". Du har dragit en lott i detta osannolika lotteriet och jag önskar dig högvinst av hela mitt hjärta. Hur det går får vi se och fram till dess håller jag dig i handen.

Miljoner kramar fulla av förståelse!!!

• Norrskensflamman

Nä, de ser likadana ut. Okej. Nu vet jag det.

Ninnis, jag kan inte heller komma på några tröstande ord, annat än att ge inte upp. Om klininken skriver att de anser att det finns goda chanser till graviditet, så är det antagligen så. Men som Blommis skriver, det är som ett lotteri det här. Kram igen!

• Villemoa

Ninnis: skitbrev! Hoppas sååååå att det du ruvar nu är av top notch kvalitet!!! Många kramar

• Aleta

Ninnis, kraaaaam!
    Usch, det känns nästan onödigt att de måste meddela det just nu, kunde ni inte få vara ifred ett tag?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans