• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

ja VERKLIGEN skönt att komma igång med något mer än bara klimakteriedelen.
    Kursen på nya preparatet ggick bra. Jag sa till sköterskan när vi gick igenom blandandet att "det känns ju bra att det vita pulvret åtminstone levereras i glasampuller och inte i små plastpåsar och att man slipper blanda det i en tesked" "Just det, sa sambon, då kunde man ju annars fått en tändare med sig i kittet"
    Och så garvade vi så som bara två ufon som jobbat för länge i Stockholmsnatten kan.
    Tur att åtminstone just vi två själva förstår oss...

• Daa

Lanovia: vid RUL sade BM att hon tror att det är en av varje. Läkaren idag sade samma sak, men ingen av dem vågar säga säkert att det är så.
    Men enligt Bruttans make är det så. Han hade för övrigt rätt om placeringen. "Läskiga oraklet"

Nu måste jag jobba.

Kram på er alla.

• passionsblomman

Hejja Axel och Fälga också! Vad jätteskönt att allt såg bra ut!

EA, LYCKA TILL säger jag även i den här tråden så det blir ordentligt gjort!

• Norrskensflamman

Kämpa Elise, protestera mera, visa dem tjejen bara!!  Du är en kämpe, det vet vi ju alla ♥!

Daa: så skönt att allt verkar bra med busungarna :-9

Blommis: till ett perfekt VUL! Ett steg i taget. Stor kram

Nu är det så många tummar som ska hållas här att mina två inte räcker till *försöker knipa med tårna också*

Fru E, Ninnis, Blommis, HeliPanzerfamiljen, Villemoa, Fru Sy, Daa... ja det är säkert nån jag glömt också... förlåt i så fall   Jag kniper åt tummar och tår för alla då!

• muggles

Ninnnis: en fråga från en rookie (i denna tråd) - vad har de hittat för "fel" på er? Skönt att ruvningen känns ok. Min ivf-ruvning (som inte resulterade i ngt) var ok första veckan men andra veckan när man letade efter symptom var ett helvete.

PB: härligt med VUL *ett delmål avklarat*

• Norrskensflamman

Lílla K är på dagis idag, var feberfri hela dagen igår och imorse. Så nu hoppas vi att vi avverkat höstens alla förkylningar.

Igår var jag så trött att jag somnade kl. 21 på sängen och maken fick ruska mig för att jag skulle kliva upp och borsta tänderna och klä av mig Han kanske trodde att jag vilat upp mig så vi hade kunnat mysa... men jag somnade i samma stund som jag la huvet på kudden igen. Ja,ja, det får han ta.

Igår säger lilla K att pappa glömde göra lunch till mig" Jag blev helt förskräckt. Det är en sån grej som h"an verkligen kan glömma, när han har något annat projekt på gång. Fan, det känns så jobbigt att man måste dubbelkolla såna grejer. Alltså, han är inte oansvarig egentligen, men han hyperfokuserar på en sak och glömmer allt annat runt omkring. Det är sånt här som jag hoppas vi kan få hjälp med också. Att han ska kunna välja ut vad som är viktigt att fokusera på, vad som måste göras i första hand för att sedan kunna fortsätta med annat. Nu har han ju inte så där vansinnigt mycket att göra förutom sin sjukgymnastik då och lite problem med pappan som han försöker lösa via telefon. Så jag vet verkligen inte vad han var upptagen med igår. Men lilla K sa att "jag fick gröt och en smörgås av morfar när pappa var på ljusbehandling" så hon hade inte svultit i alla fall. LIllskruttan. Dags att lära henne mammas mobilnummer känns det som :-/

• Villemoa

Ninnis: vilken skön känsla att må bra i ruvningen!

Blommis: hurra för bra VUL! Som de andra säger; ett steg i taget!

Fru E: håller tummar och tår så hårt jag kan inför eftermiddagen, lycka till!

Daa: hurra för Axel och Fälga och att allt såg bra ut!

lanovia: det är några grannar som har haft och har Linas matkasse. De som har haft det tyckte att det var väl rätt så bra, lite dyrt och lite jobbigt att det är olika svårighetsgrad på recepten. Men det tror jag beror på hur van man är att laga mat och hur kul man tycker det är.

Elise, lilla vännen, kämpa på!! <3

• Norrskensflamman

jag kan fortfarande inte smälta TVÅ (2) års kötid till ADHD-utredning!!!
    Undra sa flundra om det är samma i andra landsting?!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans