• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-10-19 12:07:09 följande:
    Men shit! Här kommer man hem från VUL och hittar jordens hemskaste ångestrop i tråden! Heloise vännen!Jag fick sms i bilen där det stod: "Har pratat ordentligt med läkaren. De är inte oroade för hjärnskada-utv.störning, utan i första hand muskelsjukdomar. Han tyckte även att hon var starkare idag och att hon protesterade med både kropp och röst."När jag läste det så hade jag ju alltså inte sett nattens inlägg. Alltså tyckte jag det var så positivt. Nu fattar jag ju vidden av alltihop på ett annat sätt.Om jag kunde hålla er alla tre, bära er en bit, göra något, hjälpa till, ta lite av all oro, skänka lite vila i allt....Men nej, det kan jag inte. *skickar ytterligare en kram i all minhjälplöshet*
    Det SMS:et låter ju lite hoppfullare! Bravo Elise! Protestera mera! Jag hoppas att alla våra önskningar på något sätt kan nå fram till dig. ♥

Hur gick det för dig Blomman?

Och här hålls tummar för fru E också.

Härliga Axel och Fälga (kan hon inte heta det som tredjenamn eller så ).

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-19 12:09:54 följande:
    Men det måste ju vara jättebra att Elise verkar starkare! Heja! Hoppas hoppas hoppas hon är så frisk och stark som jag tror hon är...Undrar förresten hur det gick med Heloises snitt? Det skulle väl kollas igår?

Heloise behövde inte ta uppsåret, men skulle kolals idag igen om jag inte minns fel från gårdagens mess.

VUL gick bra "allt såg perfekt ut"

Jag tycker inte det är alls konstigt att du mår bra i ruvningen. Du vet ju nu att ni för en end jäkla gångs skull har chansen på riktigt, till skillnad från när ni bara trodde det, eller hur?
    Första inseminarieväntan var mest spännande minns jag det som. Det var med tiden som allt blev tyngre och mer ångestladdat. Och ingenting slår IVF-ruvningen, fast jag väntat fem gånger efter inseminarium innan dess och för det i flera år hemmavid.
    För dig är ju nu detta första chansen. För mig är det bland de absolut sista. Så jag vågar inte ens tänka klart tanken "OM det skulle lyckas" Jag jobbar mest med tankeprocessen att jag kommer att vara tvungen att klara av att hantera ännu en besvikelse och därmed också gå in i fasen att "nu är det här över och det var ett barn det blev"

Fast nu är det ett steg i taget, precis som förra gången. Först ska vi se om där kommer att bli några folliklar alls den här gången.

• lanovia 08

Ninnis jag satt också och funderade över Fru Bygg? Tycker det är länge sedan jag såg henne här (skall komma från mig? )

• lanovia 08

Oh det där lät ju ialla fall lite mer positivt vad gäller Elise. Ja hoppas hon känner hur vi alla sitter här och hejjar på henne.

• lanovia 08

Blommis jag hoppas så innerligt för er. *sänder iväg en bön*

• lanovia 08

Daa nästa fråga från förvirrade mig, vet ni att det är en tjej och en kille är har ni bara valt ett namn av vardera?

• lanovia 08

Nej nu skall jag återgå till att göra lite nytta här. Egentligen bordejag kanske vila men får ingen riktigt ro till det just nu. Gör jag lite nu kanske jag och mannen kan vila ikväll

• lanovia 08

Och där vaknade E,så jag hade inte kunnat vila ändå.

Har någon av förresten testat Linas matkasse? Vi gör det för första gången denna vecka, skall bli kul med lite nya idéer.

• Daa

Blommis: en bra början med ett bra VUL? Många tummar hålls för er.

Ååh, tankarna går hela tiden till Elise och familjen. Kämpa på, lilla vän! Bli stark och frisk.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans