• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Hoppar snabbt in, många tankar till Helipanzer´s!!
    Och kramar givetvis, finns inte så mycket mer att säga annat än det som redan skrivits!

Även jag har messat med Heloise idag men ser att underbara blomman hunnit före med det i alla fall hyfsade beskedet, skönt!!

Nu ska vi till läkaren med makens depprission, hoppas vi får lämna in den där

Kram

• Norrskensflamman

jamen just det, det var ju det jag glömde: Bruttan! Så skönt att poletten trillat ner för maken och att han nu tar tag i det och går med på att uppsöka läkare! Helt suveränt. HOppas det går bra där.

ÅH, jag kan inte sluta tänka på lilla Elise med sin pussmun. Goa, finaste lilltjejen ♥ med finaste, finaste mamman o pappan.
    Heloise, du är klok och stark.

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-19 12:34:36 följande:
     Jag sa till sköterskan när vi gick igenom blandandet att "det känns ju bra att det vita pulvret åtminstone levereras i glasampuller och inte i små plastpåsar och att man slipper blanda det i en tesked" "Just det, sa sambon, då kunde man ju annars fått en tändare med sig i kittet".

På semestern hade vi ganska kul åt att jag blandade ampuller och satte kanyler bland annat på handikapptoaletten på Heraklions flygplats och i bilen på en dunkel parkering bakom en mack på Kreta...

• Ninnnis

Fjällbruttan skrev 2010-10-19 12:54:08 följande:
    Nu ska vi till läkaren med makens depprission, hoppas vi får lämna in den där Kram

Lycka till! *håller en tå för er också*

• Ninnnis

muggles skrev 2010-10-19 12:47:22 följande:
    Ninnnis: en fråga från en rookie (i denna tråd) - vad har de hittat för "fel" på er?

Jag har valt att inte skriva om det i tråden utan inboxa trådisarna löpande istället. Om jag tar mig samman och lyckas göra en lång historia kort så kanske jag inboxar dig endera dagen  

• muggles

Ninnis: aha men det behövs inte, förstår om du vill vara lite diskret med det. Tänkte ifall det var ngt jag missat sedan förut

Hur får man dit ett hjärta i sitt inlägg? *nyfiken*

• passionsblomman

Hörni, kommer ni andra ihåg Mulle? Det måste ni. Om ni träfffat henne glömmer ni henne inte, det är jag säker på...

iaf, hon brukade ju äta sig sprickfärdig på sin kräftsoppa om ni minns? Om ni inte tog det receptet så GÖR DET NU!
    Jag gjorde den precis och vi åt massor. Den är verkligen plättlätt och snabb och GOD.

(fast jag tog hummer/krabbost i min för jag hittade ingen kräft-dito i butiken, och så hade jag egenkokt kräftfond i frysen och hackade i en liten scharlottenlök förutom morötterna.)

Mulles Kräftsoppa

Jag skriver receptet här!

2 stora rivna morötter
    En knippe dill
    2 fiskbuljongtärningar
    400 gram kräftost
    1 burk kräftstjärtar i lake
    ca 400 gram Cremefraiche
    svartpeppar
    1 msk vetemjöl
    en klick smör
    1 Liter vatten

Lägg i smöret i en stor kastrull/wokpanna. Fräs morötterna så dom mjuknar. Strö mjölet över.
    Smula i buljongtärningarna i 1 liter vatten och häll sen i det i kastrullen och blanda runt.
    Lägg i all kräftost och cremefraiche, svartpeppar och hackad dill. Rör om. Låt puttra en stund.
    Går ganska snabbt. men låt småputtra i ca 15 minuter bara.
    När du ska ta bort den från plattan så lägger du i kräftstjärtarna som du också hällt bort laken från.

KLAAAAART!!

Gott med vitlöksbröd till.

• Ninnnis

muggles skrev 2010-10-19 14:27:18 följande:
    Ninnis: aha men det behövs inte, förstår om du vill vara lite diskret med det. Tänkte ifall det var ngt jag missat sedan förut Hur får man dit ett hjärta i sitt inlägg? *nyfiken*

Jag insåg att man nog inte är så anonym på ett öppet forum som man kanske tror, därför valde jag att vara lite diskret med det mest privata.

& # 9 8 2 9 ;   = ♥

• Ninnnis

Blommis, det låter jättegott! *sparar*

Hur är det med Mulle? Har du någon kontakt med henne?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans