• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta
    Fru E skrev 2010-10-19 23:33:02 följande:
    Ninnis-jag har inte tränat på gym någon av ruvningarna men det beror på största delen på att jag var överstimulerad och fick inte men hade nog inte gjort det ändå. Denna gången är min plan att hålla mig till promenader om jag får för maken som helst vill låsa fast mig i soffan
    Han tänker väl mata dig med praliner och annat gott hoppas jag?
  • Villemoa

Härligt Fru E!! När är det du har testdag? Så man vet när man ska hålla tummarna lite extra

• passionsblomman

EA! Hejja hejja Glassbåten!

En dag i sänder tar vi! *kniper händerna hårt om EA´s och Ninnis*

Har haft glädjen att prata länge med Heloise i telefon och nu ska jag be en aftonbön för lilla finaste Elise och hennes andning och piggelinhet och allting och för HeliPanzer också såklart. Imorgon blir en tuff dag med massor av tester och team och nålar och skit, så då behövs det en amssa sammanhållning inombords för både pappa som inte är där, mamam som får stå bredvid och Elise som de ska sticka i och peta på.

• Heloise

Tittar in som sanbbast för att tack för allt stöd, ni är underbara, både i den här tråden och i den andra!

Har pratat med alls våran underbara blomman i telefon.

I nuläget utreder neurologerna Elise för att utesluta muskelsjukdomar, de vanligast förekommande är bortsållande och nu går de igenom de ovanliga, samt mkt ovanliga.

Hon ska göra tester för muskelsjukdomar imorgon samt nått test för att kolla så att hjärnbarken inte är skada( det vill vi verkligen inte) fast det tror inte läkaren egentligen utan de gör testet för att ett gäng neurologer kommer med en massa utrustning och testet är lätt samt smärtfritt att göra. Muskeltestet involverar nålar... och jag mår redan dåligt när jag tänker på det.

Hon är piggare idag och den andra neurologen ansåg att hon hade förbättrats rätt markant på 5 dagar. Även House aka hennes läkare ansåg att hon var bättre, liksom sköterskorna, men eftersom hennes andning inte funkar så ska de kolla henne.

Fick tvätta henne för första gången idag

Hon lades i respirator igen pga koldioxidvärdet, på 1 timmer hade hon gått ifrån 10.3 till 5.1. men ska få vila tills imorgonbitti. Jag var med vid intuberingen och höll i henne hela tiden, det gick bra och var inte så obehagligt som jag trodde, kul var det inte men det gick bra.

Håller tummar för äggen!

En av de andra mammorna köpte ett mjukdjur att hänga på kuvösen till Elise för att alla bebisar måste ha ett mjukdjur den hänger i sann neoanda spritad och fin i en spritad och fin platspåse

• Daa

Ninnis: KRAM! Vilket trist besked. *fortsätter hålla tummarna* Fru E: Hoppashoppashoppas! Heloise: Hoppfullt att Elise är piggare. *kramar om för att hålla ihop Elise och hennes mamma under tuffa tester idag*

• Ninnnis

Heja Elise som är piggare! Jag håller tummarna för att det fortsätter så och att den lilla fightern uthärdar tester och petande idag.

Kram på er HeliPanzerfamiljen!

• Ninnnis

Hvidbrud skrev 2010-10-19 22:43:02 följande:
    Ninnis: såg precis ditt SMS. Kedjan måste ha knäckt på Posten (visst tog det lite lång tid också..?) men du, på med en en annan kedja och upp runt halsen! Den ska du ha på nu! Kunde kliniken inte vänta med att berätta om eskimåerna till på måndag?? Eller nått. Jag tror fortfarande på lilla ägget och att det trivs bra i din mage. Och du, så här nära har ni aldrig varit! Kramar om till armarna är lama...

Nä, vad trist om det har gått sönder i posthanteringen... Det ligger i tryggt förvar i min ficka nu Vad var ursprunget nu igen? Jag skulle berätta för maken men jag kom inte riktigt ihåg

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-10-19 23:29:57 följande:
    Ninnis-ger dig en kram och även här!Koko i "min andra tråd" fick även hon "bara" ett ägg tillbaka och utav det blev det en liten pöjk som nu även har en lillebror på naturlig väg!

Tack! Det känns alltid bra med "solskenshistorier" även om det egentligen inte spelar någon som helst roll, utom för sinnesfriden.

• Ninnnis

Tack för kramar och pepp (igen), ni är underbara! Jag ska försöka ta mig samman och tänka positivt. Inget har ju förändrats egentligen, embryot i magen är ju fortfarande detsamma. Och i ärlighetens namn har jag inte tyckt att processen har varit så fruktansvärt jobbig, så det är väl inte hela världen om vi måste göra om det igen. Jag ska dock försöka ringa kliniken idag och se om vi kan få svar på några av våra frågor i alla fall.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans