• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Fru Bygg: att ha mina föräldrar eller svärföräldrarna 300m hemifrån skulle ge mig högt blodtryck varje dag. Nu bor ju bådas våra föräldrar i olika städer och det är bra på både gott och ont. Det hade åtminstone underlättat om de hade bott i samma stad (fast lååångt från oss ) de gånger man behöver barnvakt. Klart vi inte förutsätter att de ska ställa upp jämt med det blir ett projekt varje gång.

Det är konstigt det där med hur mycket ens mamma/svärmor tror att de har att säga till om. Min mamma tycker att jag ska göra som hon tycker passar bäst och sen blir hon stött om jag inte gör som hon säger. Hon har liksom lite svårt att acceptera att vi inte alltid tycker att hennes råd är bra. Sen tror också kära lilla mamma att saker och ting är precis som det var för 32 år sen när jag var barn.....

Innan Moa kom hade jag en bra relation till min mamma men sen hon föddes har den förändrats avsevärt. Det finns fler bakomliggande faktorer som jag inte är riktigt redo att berätta om än, det tar så mycket energi ifrån mig. Energi som jag måste spara inför det som snart komma skall.

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-20 11:56:26 följande:
     Ninnis, klart de valde värstinsuperembryot! Ett som är fett bra och har grymmaste fästförmågan ever seen in the history of human eggs.

And then seen again (twice) a couple of weeks later

• Aleta

Pyret - vänd på dig nu! *Tittar strängt*

Fru Bygg, som de andra säger, ös på, det lättar. Personer som inkräktar på den personliga sfären är oerhörda energitjuvar och nu hade du ju minst två. Gubben med huset och svärmor. Oro över blåsljud ovanpå det blir raskt alldeles för mycket.

Lanovia, ja stök tär på humöret mer än man inser i början. Tillslut blir man nästan galen!

Fru Sy, jag röstar på hoppas du hinner göra iordning en massa till julmarknaden och kan sitta där och sälja medan du stolt visar upp din mage.

Här är det regn, regn, regn och jag längtar efter min man. Nåja, han kommer hem imorgon.
    Jag blev invald som klassrepresentant medan vi var i Stockholm och nu fick jag veta att de hade ett möte i förrgår. Ingen fick den briljanta idén att meddela mig om att det var möte. Känns ju som en mindre bra start.

• Fru sy

Villemoa: Jag skulle behöva ett smakråd är det okej om jag inboxar dig om lite frågor?

• Aleta

300 meter till svärmor?
    Min man har 0 meter, vi bor ju med mamma! 
    När man hör de två sätta igång så skulle man kunna svära på att de är ett gift gammalt par som gnabbas med varandra.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2010-10-20 12:04:07 följande:
    Fru Bygg, nej du har inte ett ägg implanterat eller en nyfödd dotter som föddes för tidigt. Men dina problem är för mig lika viktiga som Ninnis, Fru E, Blommis eller Heloises, bara av en helt annan art.Det var mycket skit på en gång. Jobbigt med gubben som tatt över och svärmor som "bråkar" med er. Dessa svärmödrar är inte lätta.Vad skönt att det inte var någon fara med Es hjärta.

Instämmer verkligen!
    Fru Bygg, du är viktig! Bara så du vet!

Vi borde kanske skicka jobbiga gubbar o svÅrmödrar till samma planet....för ett tag kanske?!

Heloise: Massa kramar till hela er familj!

Ninnis o fru E: Massa kramar till er osså! *klappar på magarna o håller tummen*

Den som ska till stockholm önskar jag en lycklig o härlig resa.

Syster Bosse gjorde en insats....skönt det gick bra hos läkaren med maken. O barnen. Grattis till Signe!

Sen ville jag kommentera en himla massa mer...men hjärnkapacieteten räcker inte till....

alltså...jag har så sjukt mkt att göra....o jag HINNER inte göra allt jag behöver...så ja....ni vet var jag finns....o jag ska försöka smygläsa lite...men tror inte det hinns heller... *snyft*

Massa kramar till er alla

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-10-20 13:01:09 följande:
    Villemoa: Jag skulle behöva ett smakråd är det okej om jag inboxar dig om lite frågor?

Inboxa på du!

• lanovia 08

Hej ingis! *vinkar och glad över att se dig*

• lanovia 08

Fru Bygg tack för kicken i baken. Nu har jag ringt maken som skall se om inte svärmor vill vara här och mysa med lilltjejen på lördag så kan vi städa lite mer ostört då.

Fru sy ja vi har en ungefärlig plan på vad vi skall göra och i vilken ordning. Nästa rum blir Es. Men det är ett mindre projekt, måla väggarna och sätta in barnmöblemang i stället för våra saker.

Tack alla för att ni finns

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans