• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Oj dfk, SGI är förvirrande saker tycker jag.

Om du har möjlighet så lyssna på din kropp, den säger ifrån vad den behöver för att kunna låta två små pyren växa och frodas och är det vila så är det vila, är det choklad så är det choklad.

• Villemoa

Daa: har för mig att inget händer med din SGI. Sista halvåret innan BF kan man gå ner i arbetstid utan att det påverkar. Men jag är inte 100% säker. Vet att på familjeliv kan man få svar på den frågan snabbt om ingen i denna tråd vet säkert. Helt klart ska du inte jobba heltid nu.

• Aleta
    Aleta skrev 2010-10-20 19:35:34 följande:
    Oj dfk, SGI är förvirrande saker tycker jag. Om du har möjlighet så lyssna på din kropp, den säger ifrån vad den behöver för att kunna låta två små pyren växa och frodas och är det vila så är det vila, är det choklad så är det choklad.
    Daa, jag menar Daa, ingen annan! *Vimsig av snön*
  • Villemoa

Det sägs att det ska snöa i huvudstaden också men ännu ingen snö här så vitt jag kan se. Vad mig anbelangar så får den gärna vänta till december eller nåt.

• Daa

(men varför har vi ingen snö??)

Jo, nog tyckte jag att kroppen skrek efter vila idag. Att jobba bara någon timme mindre om dagen skulle nog göra underverk.

Aleta skrev 2010-10-20 19:40:32 följande:
    Daa, jag menar Daa, ingen annan! *Vimsig av snön*

Villemoa: det låter ju hoppfullt. I så fall behöver jag inte heller oroa mig särskilt mycket för eventuellt avslag på havandeskapspenningen, för jag kan gå hemma utan ersättning. Det skulle jag däremot inte vilja göra om det skulle påverka SGI:n. Ska börja med att ringa BM, tror jag.

Att det är en principsak att jag (enligt mig) ska ha havandeskapspenning är en annan historia. Det handlar om kvinnors rättigheter att välja vilket yrke de vill utan att för den skull ge upp tanken på barnafödande och inte bara om just den här graviditeten. Men just det, det är en annan historia även för det är en månad bort och det är nu som min kropp har börjat protestera.

Tack för svaren.

• Daa

Efter lite surfande tycker jag mig ha förstått att man kan vara tjänstledig i tre månader innan man måste börja att skydda sin SGI. Det borde väl betyda att jag kan gå ner i arbetstid i form av tjänstledighet nu utan att det påverkar min föräldrapenning?

Med det tänker jag gå och knyta mig.

Önskar er alla en god natt.

Heloise: de allra varmaste tankar och kramar till er. Hoppas av hela mitt hjärta att dagen har varit bra och de besked ni fått bara godaste gott. ♥

• lanovia 08

¨Daa hoppas du känner dig piggare imorgon. Men låter klokt att börja fundera på att gå ner i tid. Du har ju två små knyten att tänka på.
    Havandeskapspenning borde vara varje kvinnas rättighet som behöver det oavsett yrke. Men eftersom många tycker det är viktigare att sätta åt fuskarna än att ge dem som behöver det hjälp får vi också leva med att det är svårt att få det om man behöver det.

• lanovia 08

Undrar varför jag sitter här nu? Vi har precis städat två rum till och jag har skickat maken till TV att titta på fotboll. Hmmm två vuxna, den ena ser på TV, vem skall då gå med hunden??? Öhhh det måste ju bli jag det?
    Alltså riktigt idiotiskt att sätta sig här.

Godnatt alla underbara.

• passionsblomman

Uppdatering från HeliPanzer:
    De fick ställa in muskeltestet idag, så nu vet de fortfarande inte ett skit.
    men Panzer är tillbaka hos sina tjejer och dessutom är Elise-stumpan piggare idag än igår.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans