• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Ingis: Oj, så jobbigt din syster har det . Förstår att du inte hinner och orkar hänga här just nu! Nu behöver hon all stöttning hon kan få i detta, så att hon inte backar. Det är det som är risken. Allt känns övermäktigt när man är i en sån här situation, när man inte ens vet var man ska bo. Hade inte min bror funnits där för mig hade jag nog inte tagit mig ur mitt helvete. Jag fick bo där 3 mån innan jag fick en lägenhet. Kvinnojourerna brukar kunna stötta och hjälpa, för man har inte direkt ork att ta tag i allt praktiskt när man själv är helt sönderriven, stampad och trampad på, både fysikskt och psykiskt. Visst har hon barn också.
    Skönt att du finns där för henne! Du gör en stor insats som är livsviktig för henne
    Styrkekramar!!!

• Fru sy

Hej tjejer. Som ni kanske förstått på min frånvaro mår jag inget vidare, självklart är jag (vi) glada, eller rättare sagt överlyckliga över att jag är gravid men det är jobbigt just nu. Hoppas så att det snart blir bättre.

Tyckte att det började bli lite bättre i helgen, men nu har det gott mer åt andra hållet igen de senaste dagarna. Igår skulle jag varit på akupunktur men jag fick ringa och anboka för jag kände att jag inte fixade att köra de 6 milen själv. Blev sittande på badrumsmattan med balsam i håret för att jag inte klarade att vara kvar i duschen och fixa det... så klarar man inte duscha ska man nog inte sätta sig i bilen och köra massa mil.

Vågen pekar neråt, än så länge funkar det men borde nog inte gå ner mycket under 60 kg och dit är det inte långt nu. Tycker att magen putar även fast jag tappat kilon, men det är väl inte möjligt att det syns ännu? När brukar det börja synas?

Nu ska jag försöka få i mig en kopp fruktsoppa, det är vad jag brukar få i mig under dagen. Sen på kvällen kanske jag får i mig en halv portion mat, om jag har tur.

Tänker på er och läser vad ni skriver men orkar inte i dagsläget kommentera.

Många kramar från mig.

• ingenjörsbruden

Fru sy skrev 2010-09-14 09:06:34 följande:
    Hej tjejer. Som ni kanske förstått på min frånvaro mår jag inget vidare, självklart är jag (vi) glada, eller rättare sagt överlyckliga över att jag är gravid men det är jobbigt just nu. Hoppas så att det snart blir bättre.Tyckte att det började bli lite bättre i helgen, men nu har det gott mer åt andra hållet igen de senaste dagarna. Igår skulle jag varit på akupunktur men jag fick ringa och anboka för jag kände att jag inte fixade att köra de 6 milen själv. Blev sittande på badrumsmattan med balsam i håret för att jag inte klarade att vara kvar i duschen och fixa det... så klarar man inte duscha ska man nog inte sätta sig i bilen och köra massa mil.Vågen pekar neråt, än så länge funkar det men borde nog inte gå ner mycket under 60 kg och dit är det inte långt nu. Tycker att magen putar även fast jag tappat kilon, men det är väl inte möjligt att det syns ännu? När brukar det börja synas? Nu ska jag försöka få i mig en kopp fruktsoppa, det är vad jag brukar få i mig under dagen. Sen på kvällen kanske jag får i mig en halv portion mat, om jag har tur.Tänker på er och läser vad ni skriver men orkar inte i dagsläget kommentera. Många kramar från mig.

*KRAMAR om jätteförsiktigt*

• Fru sy

Glömde ju skriva att jag fick en fin bukett blommor från jobbet igår men blomsterbud "Sköt om dig stod det, från personalen på skolan" Så gulligt, det gjorde verkligen min dag!

• Norrskensflamman

Fru Sy: kikar in och kramar om dig. Usch så jobbigt när du mår så där. Men himla gulligt av kollegorna att skicka blommor.
    Hoppas, hoppas illa måendet lättar snart.
    Och det kan visst börja puta lite nu, om man inte har så mycket "hull" sen förut så kan bulan synas ganska snabbt, för en själv i alla fall, medan andra däremot inte ser den så fort.

• passionsblomman

Ingis, BRA att det händer något åt rätt håll där hos din syster! Och då menar jag inte att han slog henne igen, utan att han ska flytta! Häng i och håll ut! Du gör det jättebra som stöttar så!

Fru Sy, var rädd om dig. Glöm inte att försöka få i dig lite salt, så du inte blir helt uttorkad.

• Fru Bygg

Skickar kramar till alla er underbara tjejer! Några extra skickas till Fru Sy och Ingis.

Jag är hemma och är sjuk. Eftersom jag är mammaledig egentligen idag, så har maken fått vara hemma från jobbet och ta hand om Ella. Det är jobbigt tycker jag, att jag tvingar maken att vara hemma från jobb när det är jag som är sjuk. Vet ju hur mycket han har att göra på jobb, men jag hankade mig fram igår fast jag inte mådde bra och idag så orkar jag inte med både Ella och min förkylning.

• Hvidbrud

Åh, fru sy, det låter inte alls roligt. Kramar om. Hoppas att det blir bättre snart! Mina gulliga koleger sa idag: ååååhh!!! Glaviiid flida! Och fnissade och pekade på min mage efter frukosten. Nej nej nej sa jag och fnissade med. Bara mat! Så det syns redan i vecka 7 på somliga, tydligen! Och nej, jag tog inte illa upp. Det kommer direkt från hjärtat och de är så gulliga att man nästan smäller av! Heja mångfaldigheten!!!!!

• Hvidbrud

Blommis: du, ropar du in något som är i Malmö får du banne mig stanna på en kopp kaffe när ni hämtar. De ligger i mitt hus nämligen!

• Daa

Ingis: åh, så jobbigt för din syster.  Samtidigt BRA att hon har dig. *skickar en hel massa kramar för styrka och stöttning*

Fru Sy: skönt att höra av dig, men usch för att må sådär illa. Hoppas det vänder på riktigt snart. *försiktig kram*

Villemoa: hurra, en magbild! Jättefin.

Fjällbruttan: hälsa det läskiga oraklet. Ganska imponerande.

Flamman: kram till dig. När kommer maken hem?

Hann skumma igenom det ni skrev igår kväll, ni som var kvällspigga och aktiva. Så mycket fint! Och en del roligt också.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans