• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Hvidis, vad kul att lill E har börjat gå!

Passionsblomman, åh vad jobbigt med bortskämda människor, det verkar ha gått i arv till hennes barn också! (Är det verkligen ärftligt? )

Flamman, brrr vad obehagligt att bli väckt på natten så där!
    Har du någon granne som du kan prata med som du kan ringa om det händer när maken inte är hemma? Det kan ju vara bra att förbereda omgivningen med tanke på psyko-ex. Kan känna skönt med backup också och om några är vidtalade så kan de ju snabbt komma över utan att du måste förklara en massa.

Bruttan! Jag blir alldeles matt...hur orkar du med allt?
    Och vilken lärare! Jag hoppas verkligen att det går att få bukt med den, hela klassen måste ju må dåligt!
    För övrigt är det så typiskt, ge de duktiga barnen extraarbete istället för utmanande uppgifter. Grrr! Det är ju en bestraffning, inte en stimulans.
    Sköna lilla M! Hon har ju rätt, politiken, är, i, och, idéer - strålande! (Jag hade gett henne högsta betyg.)
    Allvarligt så tycker jag att det låter som om lärarna försöker få alla föräldrar till att engagera sig politiskt...

Ninnis, makrillar har ja bara sett sådana där guldaktiga rökta. Är de färska goda att grilla?

Villemoa, bra att du kan vila, och ännu en fin mage! 
    Jag ser att vi tycker likadant om lilla I:s dubbelläxa.
    Haha, Ken Leeeeeeee!  

Daa, vilken fin mage, men får det verkligen plats två stycken? Jag var stor som en flodhäst med bara en!

Heloise, du behöver verkligen vila, kroppen säger ifrån. Och oroa dig inte för att du ska bli en dålig mamma. Dåliga mammor är vi allihopa! (Självklart så blir du en fantastisk mamma!) 
    Jodå, F hade fick en elektrod inskruvad i huvudet, huga!

Ingis, kram och det är klart att all energi går till att rädda din syster. 100 ggr bättre räcker inte, det blir miljoner-miljarder ggr bättre.

Fru Sy! Kram, vad jobbigt. Jag hoppas att det ger med sig snart.
    Kramp i vaderna under graviditeten, kan inte det vara kalciumbrist? 

Fru Bygg, krya på dig och låt bli att ha dåligt 

andbeyond, vad läskigt med blod. Skönt att läkaren säger att det är ofarligt fast det måste vara skrämmande ändå.

Så där!
    Är jag ikapp nu?

Jag har meddelat barnens lärare om bråket och hon var mycket tacksam över informationen och även lite chockad. Idag satt de inte bredvid varandra i bussen, lika bra det.

• Ninnnis

Krya på dig, Fru Sy!

Andbeyond, jobbigt med blod men skönt att det inte är någon fara.

• passionsblomman

Aleta, och ni andra, nu har jag lagt in tavlan jag ropade in igår i galleriet. Men bara för er i adressboken, eftersom auktinssajten tydligen inte får ha bliderna ute av copywright-skäl. Utifrån det tycker jag att det väl är bäst att jag håller bilderna i galleriet, och bara för exklusiva tittare. Annars hade jag gärna pyntat med dem i tråden.

• Ninnnis

Min mormor har fått en stroke idag. Förmodligen är det min morbrors bortgång och kommande begravning (på fredag) som har blivit lite för mycket för henne. Mamma och lillasyster är på väg dit nu, så jag väntar på uppdatering.

Dessutom gick min morbrors exfru bort förra veckan. Min kusin (32 år) förlorade alltså båda sina föräldrar inom loppet av en vecka.

Min andra kusins svärfar gick bort för två veckor sedan.

Det känns som lite för mycket elende på samma gång...

• Aleta

Men Ninnis! Kram, oj vad mycket jobbigt på en gång!

• Villemoa

Andbeyond: vad läskigt med blod! Tur att det inte är någon fara även om man kanske blir lite rädd!

*vinkar till Aleta*

Ninnis: men nej vad mycket jobbigt samtidigt! Jag beklagar din morbrors bortgång, hade inte en aning om det. Hoppas allt är bra med din mormor trots allt! Stora kramen!

• passionsblomman

Men Ninnis, vad i allsindar! FYYY vad hemskt! Det är ju helt sanslöst vad många dösfall på samam gång! Undra på att det blev för mycket för mormor.

HOPPAS det gått bra för henne! *håller alla tummar*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans