• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Fru Bygg: krya på dig.

Hvidis: "Glaviid flida!" Gulliga kollegor.

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-09-14 11:37:23 följande:
    Blommis: du, ropar du in något som är i Malmö får du banne mig stanna på en kopp kaffe när ni hämtar. De ligger i mitt hus nämligen!

GÖR det!?! Ha! Då kan jag ju säga "hämtas av extra fin Laura Ashely-granne" och sedan kommer vi och hämtar hos diiiiig!

Haha!

Skämt åsido: en väldigt knäpp sak är att transportfirman somkommer upp utifrån mitt inknappade postnummer hela tiden, är ett svenskt enmansföretag, som, visar det sig nu, inte alls kan/vill köra hit där jag bor "för där är vi aaaaaldrig och vi kan inte köra överallt" så nu har jag ringt auktionsfirman och försökt få dem att fatta att de behöver utvidga sin serivce med ett avtal med en firma som faktiskt kör inte bara enligt erbjudande på sajten, utan också i fysiska verkligheten.
    Annars återstår endast det Danska transportbolaget, och det är ju dyrare såklart.

• Daa

Blommis: mycket fina tavlor. Det kommer att bli toppen.

Och bra jobb i traditionstråden.

• Villemoa

Ingis: din syster har tur som har dig! Skitbra att svinet ska flytta, blir så arg när jag tänker på det! Förstår att du inte har ork till nåt annat just nu. Kram på dig!

Fru sy: men gumman att ha det så jobbigt! Hoppas det vänder för gott snart! Det är bara att inboxa om du behöver prata. Kram på dig också!

Fru Bygg: vad trist att vara sjuk, krya på dig! Kram

• Fru sy

passionsblomman skrev 2010-09-14 11:03:22 följande:
    Fru Sy, var rädd om dig. Glöm inte att försöka få i dig lite salt, så du inte blir helt uttorkad.

Tack för alla kramar tjejer! Funderade just på det med salt, har nämligen tendenser till kram i höger vad hela tiden som inte vill ge med sig. Blir bättre om jag stretchar men sen återkommer det igen. kan inte det vara ett tecken på saltbrist? Eller har jag blandat ihop det? Har du eller ngn annan här bra tips på hur man kan få i sig lite salt smidigt?

• Fru sy

kramp i höger vad ska det ju vara inte kram....

• passionsblomman

Om jag fattat saken rätt Fru Sy, så är illamåendet ditt dilemma? Och du kan inte äta?

Kräks du eller mår du "bara" illa?

Om du kräks är det ju gensat svårare med vätskebalansen men då genast ÄNNU viktigare att du får i dig vätska och salt.

*Vätskeersättning från apoteket i små små mängder?
    *extrasaltat Bregott eller ta lite flingsalt på det smör du använder.
    *inte ost utan något salt pålägg. Kaviar, skinka etc
    *ät små små bitar. Om du tex slantar upp korvar, salami, skinka eller annat kallskuret så kan du ju plocka i dig minimala bitar i taget och borde kunna få behålla det.
    *salta kex
    *äggröra
    *salta rejält ifall du tex kokar broccoli, sparris eller potatis.

Fixar du mosig mat som potatismos, äggröra gröt? För isåfall kommer du långt med det.

• andbeyond

Hej hopp!

Vill bara titta in och säga att jag läser och tänker på er men hinner som inte kommentera.

Är i vecka 14+1 idag, allt ser bra ut. Men blöder gör jag fortfarande ibland. I lördags var det alldeles blodigt i sängen, huuva. Men verkar som att det är så det kommer vara, är från slemhinnorna det blöder så ingenfara för bebben sa doktorn.

Kramkramkram till er alla!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans