• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-09-13 22:55:06 följande:
    Hihihi! Visst ÄR det onödigt att ösa upp glass på en assiett? Bättre att äta direkt ur byttan. Sparar disk.

Helt onödigt! Jag brukar äta direkt ur Ben & Jerry-byttan

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-09-13 22:52:32 följande:
    JO, det är det som är så bra med honom, att han är full av överraskningar. NÄr man minst anar det, och när man behöver det som mest, ja då är han plötsligt DÄR och gör allt RÄTT Det är ju en väldans tur att han inte är ENBART hopplös och odräglig HELA tiden  

Ja se karlar. You can´t live with them and you can´t live without them..

• passionsblomman

Hej Flamman!

Har jag berättat att jag ropat in en tavla idag? eller drömde jag bara att jag sa det?
    Det är en till jag hade tänkt vinna på imorgon...
    Vi har verkligen i stort sett ingenting alls på väggarna här och VILKEN skillnad det blir i ett rum med sådant som gardiner, mattor och tavlor!

I sovrummet tänker vi ha lite blå, beige och vitt och så småningom mörkt trä i sängram och sängbord (långtidsplan) En marin känsla och inspiration. Jag gav sambon en tavla  40-årspresent och nu ropade jag in en till, också med hav, men väldigt stilla, med fiskargubbar som håller på att skjuta ut en båt i lite disiga pastelliga toner. Den kommer att kännas ro(!)fylld i just sovrummet. Jag vill inte ha dit några storm-tavlor med sjunkande skepp och Titanic-drömmar.

• Villemoa

Blommis: det blir en otrolig skillnad med framför allt tavlor på väggarna! Vi har bott i huset i två år nu och ändå har vi inte fått upp tavlor/fotografier på vissa väggar än.

• Norrskensflamman

HÄr snackar vi tvåliters plastbytta...

KOlla här vad nyttigt dryck jag dricker:

"Riga Black Balsam. Herbal bitter. A unique beverage produced with natural ingredients, combining ancient traditions and craftmen's skills. The original formula stems from the 18th century when pfarmacist Kunze integrated the tastes and aromas of berbs, buds, flowers, oils and berries. Use Balsam pure or in cocktails and enjoy teh tradition, mystery and delicious taste of masters' creation."

Ja, ni hör ju själva, rena hälsokuren! Exakt VILKA örter, oljor och blommor som ingår förtäljer inte etiketten, men det kanske är lika bra att man inte vet det...

Jag vet däremot att alla Rigabor dricker det i te när de har en förkylning på G. Och jag är ju som sagt snorig ikväll...

• Norrskensflamman

Blomman; JÄTTEFIN tavla! Ja, tavlor gör verkligen mycket. Jag älskar naturmotiv och jag älskar stilleben. Jag vill gärna se på ett ungefär vad tavlan föreställer. Jag vill att tavlor ska ge mig ro och lugn.

Jag har inte så många, men de jag har älskar jag verkligen

Har du ropat in dem på nätauktion eller på liveauktion s a s?

• passionsblomman

Åh TACK Flamman-jag får erkänna att jag gensat blev lite nervös här nu när jag visade upp den...skönt att iaf en håller med mig!

Nätauktion är det och det är livsfarligt. Jag kollar in en massa roliga och fina grejor hela tiden där nu sedan jag ramlade in där första gången. Jag har nu köpt två tavlor och en matta.

Det kommer mera ra tatta tatta taj!

• Norrskensflamman

Marintema, det gillar jag! I mitt förra hus hade jag ett kombinerat kontor/gästrum som var i marintema. Robust, blått, gammalt träskrivbord med små lådor och järnsmidesbeslag, gardiner i blått och beige, gardinomtagstofsar i repmaterial, överkast med marint tema osv. Det var jättemysigt. Jag saknar det rummet faktiskt.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans