• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Jo, tack för att du frågar. Det var lugnt idag, så jag fick göra kvalitetskontroll och lära mig lite administrativt och sluta tidigt och hämta lilla älsklingen och gosa med henne innan hon själv gick in i sovrummet för att hon ville nanna kl halv sju... Lilla älsklingen min!

• Villemoa

Daa: och större blir de sen när mjölken rinner till. Jag har 85DD/80F nu beroende på vilken bh jag har och det känns kan jag säga.

• Hvidbrud

Daa: jätte jätte jätte fin kula! Hyllan är ju inte illa heller! Mina ballonger har luften bara pyst ur, trodde att de skulle vara jätte ömma och stora, men de är snarare omvända? Mådde jag inte illa och spände det inte i magen skulle jag undra om det verkligen var något på gång. Men alla graviditeter är ju olika, och det är skönt att kunna lägga h-skålen på hyllan ett par månader iallafall!

• Hvidbrud

Ja, jag fick köra 75J precis i strten av amningen... En monsterBH! (från 70e i bröllopstider året innan...)

• Heloise

Daa: vilken superfin tvårummare! <3 jag har glömt hur man gör hjärtan här

Jag ska slänga mig i soffan, är helt slut och faktiskt liiite orolig. Har haft mkt sammandragningar men de har inte gjort ont, men nu gör de ont. Är det nått att hetas upp sig över?

• passionsblomman

Heloise, det är antagligen inte "värre" än att din kropp försöker tala om för dig att den vill vila INNAN den blir helt slut och inte accepterar n´å mer banankartongslyftande.
    men den signalen räcker. Så GÅ OCH LÄGG DIG!!!!!!

Och sjukskriv dig imorgon ifall du inte är på topp!

Hörde du mig?

• Hvidbrud

Fulständigt enig med blommis! Jullan börjar visa sin vilja. Helt plötsligt söger kroppen bara stopp och det blir oftare och oftare ju närmre bf du kommer. Kramar om.

• passionsblomman

Finns det förresten inget politiskt parti som kan föreslå obligatorisk havandeskapspenning för alla gravida som känner att det vore bra? Den kan dessutom sträcka sig sisådär en månad in i "efter att bebisen fötts" också. Så kan pappan ta ut föräldraledighet den tiden och mamman "jag ska bara läka ihop lite här"-ledighet.

• Villemoa

Heloise: säger som Blommis, ta det lugnt och vila! Har för mig att du funderade för ett tag sen om du skulle ta ut din semester nu innan havandeskapspenningen eller efter och jag säger; ta ut semestern nu och gå ännu tidigare!! Du behöver all vila du kan få!

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-09-13 21:59:57 följande:
    Finns det förresten inget politiskt parti som kan föreslå obligatorisk havandeskapspenning för alla gravida som känner att det vore bra? Den kan dessutom sträcka sig sisådär en månad in i "efter att bebisen fötts" också. Så kan pappan ta ut föräldraledighet den tiden och mamman "jag ska bara läka ihop lite här"-ledighet.

Ja, det vore bra om nåt parti kunde ha det i sitt valmanifest.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans