• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Nejnejnejnejnejnejnej nej neeeeeeeej!!!! Kunde inte stänga fort nog... Villmoa! Det gååår ju inte att stänga av den i huvudet på flera veckor..!

• Daa

passionsblomman skrev 2010-09-13 15:50:37 följande:
      JA!!! Och jättegott!*inte ett DUGG avis på Flamman*Ojsan, vad är de som knakar? Jaså är det min näsa medan den växer.......jäklar, där slog det visst ut löv på kvistarna till och med.

Villemoa skrev 2010-09-13 17:43:02 följande:
    From me to you så här i Idoltider www.youtube.com/watch

Hvidbrud skrev 2010-09-13 18:47:58 följande:
    Nejnejnejnejnejnejnej nej neeeeeeeej!!!! Kunde inte stänga fort nog... Villmoa! Det gååår ju inte att stänga av den i huvudet på flera veckor..!

Hmm... kanhända man är lättroad...

• Daa

Hur har det gått på jobbet idag, Hvidis?

Flamman: tror att brevlådan med min ansökan tömdes för några timmar sedan. Kanske fk får den imorgon om posten sköter sig.

Villemoa: jag är vecka 22, men det har jag svårt att hålla reda på. Det blev så rörigt när hon ändrade vecka efter ultraljudet. Innan hade jag ju grym koll. Nu är det bara maken som har det. Så du behöver inte vara orolig för det.

Jo, min mellanstadielärare var ett kapitel för sig. Alltid när jag drar upp någon gammal anektdot från den tiden utbrister mamma spontant, angående läraren: "Jomen hon, hon var ju knäpp!" Jag kommer faktiskt inte ihåg om det var några föräldrar som bråkade, men jag gissar att det var det.

Bruttan: tvårummare. Har uppdaterat bilden nu.

• Villemoa

Daa: vi fick ju BF framflyttat en vecka vid RUL men jag skriver upp varje dag i kalendern så jag fick sudda och ändra. Så numer har jag koll. Vilket BF har du förresten?

• Daa

Villemoa: 20 januari enligt RUL. Jag har skrivit veckovis, när det har varit fullgångna veckor, men det har inte blivit den senaste veckan så jag tappade bort mig.

• Villemoa

Daa: lätt hänt! Som sagt jag skrivet varje dag. Med Moa hade jag stenkoll utan att titta i kalendern.

• Norrskensflamman

Daa: Gud, så fin tvårummare du har Jätte-jättefin

Kalixlöjrom, tja jag vet inte vad den kostar i affär. Maken jobbar ju på fabriken som köper in den från fiskarna och paketerar den och säljer vidare. Men nu är han ju sjukskriven, så vi vet inte vad den kostar i år. Förra året köpte vi på vår firma direkt av fiskaren och då tror jag, obs tror, att vi gav 1000 kr. I slutet av säsongen vet jag att den kostade 1300 kr/kg.

Nu kommer den (om det inte redan är klart) att få EU:s högsta ursprungsskydd, så då kommer ju priset förstås skjuta i höjden. Så, ja, jag tror det är billigare för oss som känner någon fiskare att köpa direkt av dem.

Här kan ni läsa mer om den exklusiva och fantastiskt goda delikatess:

www.kalixlojrom.com

• Norrskensflamman

Åh nej, Ken-Lee, jag dööööörr Och Filipp Kirkorov (från Ryssland) i Bulgariska juryn håller på att ruttna totalt

• Daa

Jag tycker faktiskt också att den är fin. De två jättebalkongerna är jag däremot mindre road av.

Norrskensflamman skrev 2010-09-13 19:46:01 följande:
    Daa: Gud, så fin tvårummare du har Jätte-jättefin
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans