• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Då har ju Panzer mer tid också. Kandiderar han i kommunvalet förresten? Nu är det bara en vecka kvar så får du åka till Ikea sen!

• Heloise
    Villemoa skrev 2010-09-12 15:34:31 följande:
    Då har ju Panzer mer tid också. Kandiderar han i kommunvalet förresten? Nu är det bara en vecka kvar så får du åka till Ikea sen!
    Japp både landsting och kommunfullmäktige. Ja jag vet, jag längtar efter att det här j-kla valet ska vara slut!

Ja ta kort på magen, vill så gärna se

Kändes lite konstigt att ta kort, men jag skulle ångra mig så hemskt om det inte fanns ett endaste kort på mig med Jullan i ugnen. Sen har jag inte tagit varje vecka utan har bara tagit det här

Nu ska jag ta en dusch sen är det Liverpool-Birmingham( tror jag)

• Aleta

Daa, har du samma inställning som jag kanske? Om man petar med fingret på musplattan så är det samma som att klicka. Maken hatar det och vägrar använda min dator. Han börjar skrika av ursinne varje gång.

Passionsblomman, bra beslut med tårtan!

Flamman, men vilka snyltgäster! Så himla dåligt att inte ens ta undan och diska efter sig. Och hur i hela friden kan han sätta i sig nästan 4 lådor med vin utan att skämmas!
    Grrrrrrr.

Heloise, vilken fin mage!

Angående vad föräldrarna sa: mamman till den elaka tjejen sa att så får hon absolut inte göra. Hur hon hanterar det gentemot tjejen vet jag inte. Mamman trodde att det kunde bero på att hon är trött eftersom hon måste gå upp så tidigt på morgnarna och att hon egentligen gärna vill vara vän med min dotter.
    Jag sa att hon borde prata med skolan och kolla om allt är OK, jag tror att det måste ligga mycket mer bakom.
    Pappan till kalastjejen tror jag inte riktigt tog in det, men de är upplysta. Kalastjejen blev ju också manipulerad.
    Jag tänker tala med alla tjejernas lärare. Hon behöver veta om det tycker jag. Kanske prata lite om mobbing och att våga stå upp för någon annan.

Oj, dags att lägga en trött tjej!
    Liseberg var lyckat, Flumride häftigast enligt storasyster, men lillasyster tyckte att den var ganska läskig. 

• passionsblomman

Heloise, var kan man se din mage?

Flamman, men jiiiiises!

Mina gäster har åkt nu. Jag är trött och så kännerjag mig lite irriterad. Som jag ofta gör när jag haft släkt omkring mig.
    Det finns alltid en massa saker som liksom kleggar runt i familjebilderna.
    Som att sambon har en syrra som jag tycker är jäkligt bortskämd och som alltid behöver alldeles särskild plats för just sina barn. Så att DE ska styra hur JAG ska ordna det när VI bjuder på fest.

Man kan inte sitta vart som helst vid bordet.
    Rummet man tilldelats att sova i duger inte utan man försöker manipulera om allting efter egen pipa.
    Man behöver ett mellanmål till just sina barn fast de ätit för tre timmar sedan och förrättsplocket ska fram inom en halvtimme.
    Man vill plocka äpplen från ett annat träd än de träd jag erbjudit-och att man ens ska plocka frukt härifrån tar man för givet osv.
    Vart och ett är ju allt inga skitsaker, men sammanrtaget blir jag riktigt tjurig och plötsligt finns det som av en händelse vare sig mellanmål eller valfrihet runt var man ska sova.
    I synnerhet inte som den ena sjuåringen högt påpekade "FY vad STÖKIGT!" när vi gick husesyn. Sedan var hon rökt i mina ögon. Hon blev inte populärare när HON skulle bestämma vart alla skulle sitta.

Jag vet inte, men jag tycker faktiskt att en sjuåring som åt för tre timmar sedan kan vänta tills maten kommer fram för alla.
    Jag älskar att ha huset fullt, men jag låter inte enskilda individer ta upp hur mycket space som helst och mina gäster bestämmer inte hur det ska vara hos mig. Särskilt inte barn.

/ärkebitchen 

• Hvidbrud

Blommis: grrrrrr! Åh, vad jag förstår dig och med primolut noir med i leken... Nä! Messa inte med blommis i hennes eget hus! Min syster är lika dan och jag får hålla henne i mycket strama tyglar när hon är på besök... Och mig själv med för den sakens skull annars ryker hårtussarna... på riktigt...

• Hvidbrud

Loggade in för att tacka två härliga madammer med underbara små charmtroll för mysig fika idag! Kyl att äntligen få se dig fina lanovia!

• Hvidbrud

Jubbedag imorgon igen, så denna slitna dräktiga gammla kossan ska hoppa i säng vääääldigt snart!

• Hvidbrud

Lillmuffin tog sina första steg idag förresten! Hur glad som helst promenerade hon fyra steg, satte sig på huk, reste sig igen och tog ett par steg till! Min stooora flicka! (som började dagen med att ge sin mamma två stora våra pussar på munnen...)

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-09-12 20:28:41 följande:
    Jubbedag imorgon igen, så denna slitna dräktiga gammla kossan ska hoppa i säng vääääldigt snart!

Usch vad knäpp du är! Du är säkert hur fräsch och fin som helst. Värsta Laura Ashley säkert.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans