• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Heloise; härlig rapport från BM besöket! Tack

Aleta: du är värd en massa lakrits. Mumsa på du!

Nu har våra vänner kommit hit med ungarna. Så nu har jag snusat 2-månaders bebis (ljuvligt) och nu har jag en 3½ åring här som säger "Sifia" varannan minut, leker affär och räknar på miniräknare, ber mig klia tårna som sticker ut ur gipset, och VET ni hur fort hon blivit en HEJJARE på att köra rullstol?!

Imorgon återbesök, få se vad de säger. Omgipsning o röntgen blir det i alla fall. Hoppas allt ser bra ut!

• Daa

Grattis, Bellabus! God morgon. Det är fredag och nu kör vi. Bra försök, Aleta.

• Norrskensflamman

Hipp hipp hurra på Bellabus födelsedag!! Puss, puss, puss

Idag ger vi järnet å bangar inte för nått... Let's go, let's go, let's go...  

Jag har bytt till mig en tröja av en väninna. En trikåtröja, lagom tunn/tjock så här års. I mina favvofärger vit och svart. Med 50-60 talsmönster, ringar och cirklar i varienrande strolekar, lite Marimekkostuk faktiskt. Snyggt till svarta jeans.
    Tog på mig den i morse och ser att maken återigen kollar på tröjan ifråga med rynkade ögonbryn.
    "Jag tycker inte om den där tröjan om jag ska vara riktigt ärlig" säger han.
    Förut hade jag blivit lite knäckt och ledse, och efter ett tag gått och bytt tröja.
    Men den tiden är förbi, mina damer.
    Jag knyckte på nacken och log ett sockersött leende till min man;
    "Men älskling, du behöver inte gilla tröjan, jag har inte tänkt tvinga dig att ta på dig den" Gissa om han såg förvånad ut?!

• Fjällbruttan

Godmorgon

Grattias på Bellabus stora dag och ett stort grattis till Daa i efterskott!!

Som vanligt är jag sorgligt efter, jag har ingen aning om vart min tid rinner iväg..
    Men vi har, håll i er, haft sol i FYRA dagar så jag har tillbringat en hel del tid ute.
    Men jag har sovit ikapp med Grodan vissa dagar för nätterna har varit kaos, både med Groda och lilla Vild och maken leker stor stark alfahanne och inbillar sig att han ska träffa en älg med ett skott... DET går inget bra fast han ligger borta så jag har ingen som slåss på nätterna i alla fall (det gör han som tur var i sömnen )

Dessutom har det drällt in komisar här, sovit kompisar här, planeringsmöte med andra föräldrar för nu är det dags för skolresa och så försöker jag rensa lingon.. 

Och eftersom jag inte verkar ha så mycket för mig så ska vi nog åka och titta på foderhäst till stora tonåringen imorgon...

Flamman, så underbar kommentar om tröjan till mannen! You rule girl!!

Aleta, du är underbar som engegerar dig, du är värd hur mycket lakrits som helst!

Villemoa och Heloise och Daa, hoppas era magar och alla små knytten mår bra!

PB, har inte läst ikapp alls men jag hoppas allt är bra!!

Kramar till alla, nu har jag en liten Groda som vill äta, en lilla Vild som vill ha frukost och en mellansyster som snorar och mumlar om honungste...

• Norrskensflamman

Heeeej Bruttan!
    Så kul att du kikar in Saknar dig här...
    Men när jag hör ditt program så viker sig knäna nästan på mig. Förstår att du INTE har tid att hänga här
    Hörru, se till att du inte sliter ut dig kära du
    Kram!

• Heloise

Grattis busan!

Hej bruttan, det låter som att du har fullt upp, men en foderhäst låter som en bra idé! Undrar om jag kan få Panzer att gå med på att ha en sådan? Kanske lite korkat i 7e månaden dock, hmm.

Idag ska jag städa, jag sitter och laddar för det, tråkigt men ack så otroligt nödvändigt. Om jag drar igång nu så borde jag vara klar om 2 timmar, max, sen kan jag äta lunch och sova middag

• Norrskensflamman

heloise; vad snabbt du städar För mig tar det ett par dagar om jag ska göra allt, på båda våningarna. Alltså, dammsuga, skura, torka damm, göra toaletterna.
    Det är nackdelen med stort hus
    Därför brukar jag bara städa övervåningen

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans