• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-10 10:47:52 följande:
    heloise; vad snabbt du städar För mig tar det ett par dagar om jag ska göra allt, på båda våningarna. Alltså, dammsuga, skura, torka damm, göra toaletterna.Det är nackdelen med stort hus Därför brukar jag bara städa övervåningen
    Vi har ett litet hus, allt på ett plan, inga trösklar, öppen planlösning och bara 99kvm

Dessutom ska jag inte städa problemrummet aka gästrummet som är fullt i skit, och så är det inte sååå stökigt från början

• Daa

Flamman: härlig tröjkommentar. Så ska de tas.

Bruttan: oj, tufft schema!

Heloise: skönt att allt såg bra ut hos BM. Och så fint att Panzer charmade henne så.

Blommis: så typiskt att indianerna ska krångla just nu. Som du säger, det är inget att göra åt det, men ändå... *kramar*
    Kul med trådbesök förresten.

Ninnis: hoppas du får en fin helg! *vinkar*

Villemoa: skönt att det såg bra ut för din del också hos BM.

• passionsblomman

Idag är det en mellandag. Igår åkte alla trådisarna och imrogon kommer alla släktingarna. Så idag sitter jag mest här än så länge och funderar på om man borde baka tårtan nu eller imorgon....Kanske bakar jag den ena botten idag och den andra imorgon, det ska bli den där med rulltårtesmet/maräng i långpanna.
    ja så får det nog bli.

Grattis till lilla Busan på födelsedagen!

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-10 11:59:05 följande:
    Idag är det en mellandag. Igår åkte alla trådisarna och imrogon kommer alla släktingarna. Så idag sitter jag mest här än så länge och funderar på om man borde baka tårtan nu eller imorgon....Kanske bakar jag den ena botten idag och den andra imorgon, det ska bli den där med rulltårtesmet/maräng i långpanna.ja så får det nog bli.Grattis till lilla Busan på födelsedagen!
    Vad ni verkar ha haft det underbart på trådträffen

En mellandag kan väl vara skönt, en mellandag bara för blomman och blompojkarna.

• passionsblomman

Heloise skrev 2010-09-10 12:25:25 följande:
    Vad ni verkar ha haft det underbart på trådträffen En mellandag kan väl vara skönt, en mellandag bara för blomman och blompojkarna.  

Det hade vi! När kommer ni andra!?!

• Aleta

Ojojoj Bruttan! Du sliter väl inte ut dig? 
    Foderhäst låter ju kul, men orkar hon med att sköta om den själv, eller blir det du som får ännu mer att göra?

Flamman, helt, helt underbar kommentar. Den ska jag spara i minnet. Mycket användbar!

Grattis till Busan!
    Mina ungar fick en ny kusin idag!

Passionsblomman, tack för dina kloka inlägg i ytterligare en "jag är lättstött"- tråd.

• passionsblomman

Aleta, haha, det var så länge sedan jag deltog i debatterna att jag kände att jag kunde kosta på mig en liten utläggning. *ringrostig*

• Villemoa

Aleta: den där pastorn är verkligen skrämmande. Hoppas verkligen att han kan bli övertalad att inte ha Koranbål!

Bruttan: hej på dig! Jag skulle krokna av allt du har på tapeten just nu, du tar väl hand om dig själv också?!

Flamman: skööön kommentar

lanovia: ha en underbar helg!

Grattis till Bellabus!

Blommis: det låter skönt med en mellandag, passa på att vila lite så du har orken för tjocka släkten!

Själv har jag varit på shoppingrunda med min mini. Nu är jag helt slut och bara måste ligga i soffan lite, det är tur man har Pippi-filmer hemma...

• Norrskensflamman

Halloj i stugorna!

VAd gör ni så här på fredagkväll?

Jag lagar renskavsgryta med hemlagad potatismos, dricker rödvin, äter finsk choklad.
    Jag fick en extraunge, bästa vänninnan behövde lite avlastning så tösen följde med min T hem från skolan. Tjerna råkas också vara bästisar... konstigt va?

Bästa väninnan kommer snart, lagom till middagen är klar, ska bli så mysigt att få surra med henne och pyssla om henne

Dasha har åkt tillbak till Finland, läkarna här i SE har gipsat om henne, nu från just nedanför knät och neråt. De har skrivit alla papper som krävs, svenska agenten har ringt och bekräftat att de fått alla papper. Rövhålen i landet over there... säger att de inte fått några papper. Suck... Ja, ja vi har nu gjort ALLLT vi kunnat för att fixa detta, nu får familjen fixa det där sista med flygresan och rehab i Ry.

Hoppas lilla D inte får några bestående men.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans