• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Jamåduleva, jamåduleva JA MÅ du leva uti hundrade åååååår!
    *gastar fördelsedagssången rakt ut*

GRATTIS DAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

• passionsblomman

Villemoa, min sons favvomat är också Sushi.
    Det enda negativa med det, är att det är dyrare än MC Donalds och pizza.

Lakrits? gimme gimme!
    Piratpengar
    Djungelvrål
    Lakritsbåtar
    Lakritspipor
    Lakritssnören
    Haribo "pluttar"
    Salta pingviner
    Saltakatt
    Söt finsk lakrits
    Haribo "skruvar"
    Salta fiskar
    Skolkritor
    Malaco rullar
    Salta döskallar
    Salta nappar
    Häxvrål-stänger
    Salta dragster
    Salt&Blandat
    Gott&Blandats lakritsar

-det är inte så himla kinkigt när jag tänker efter.

• Aleta

Jag var på mammografi idag, vilket innebär att jag var i stan, vilket innebär att jag kom i närheten av en butik med godis i, vilket innebär att jag köpte...2 kg lakritsgodis!
    *Skäms lite, men bara lite*

Här kommer det lakrits godis av alla de sorter från lösgodisväggen! FÅNGA!

• Heloise

Aleta: vet du vad, det var inte speciellt långt ifårn Bullerbyn, när jag växte upp, 3 snoriga flickor med varsinn tjock ponny, massor med skog, djur och noll press ifrån omvärlden att vara något annat än just snoriga flickor med runda ponnies Mina föräldrar må vara ganska usla idag, men de var fullständigt underbara när jag var liten. Framtills jag fyllde 18 var mitt liv en enda lång Bullerby saga

Först ska jag vara ego och prata om BM besöket; allt var bra hb, socker, blodtryck etc. Jullans hjärta slog 144 slag/min ungefär, jag hade sf mått på 25 vilket placerade mig mitt i kurvan, ingen viktuppgång från v 20( är i v26 nu) och står kvar på -4kg sen v9. BM vart lyrisk över att få träffa Panzer och pratade mkt med honom. Tror hon oroat sig över att ajg är en singelmamma in the making och in denial

Flamman: Ang Björklund, så är han ute och sneseglar på en del punkter när det gäller skolan, men som tur var så är de andra partierna inte ense med honom om just den frågan och inte om att kunna överklaga betyg heller, så du behöver nog inte oroa dig för att just han får som han vill. Men det är bra att du blir arg och skriver till dem!

Daa och Ninnis: usch för mkt att göra på jobbet, jag hoppas att ni får varva ner och ta det lugnt imorgon och tills helgen.

Längtar efter tjejerna, ja deras män är också trevliga, men just att få ha dem utan barn( iofs bara en som har barn, bla min gudson) utan att bli störda, bara få rå om dem en kväll. Planerna har ändrats och de måste åka hem på natten, men för oss är det helt fantastiskt att vi kan ses alla 6, det händer typ 3 ggr om året haha.

Funderar över förrätten och efterrätten. Till varmrätt blir det helstekt oxfilé och kantarellsås samt rödvinssky samt chevregratinerad potatisgrätang. Tror att vi ska antingen satsa på tapas/ meze till förrätt, en massa plock och gott vin eller en hummersoppa. Till efterrätt lutar det åt vitchoklad moussé, fast jag hade siktat in mig på att göra en angels and devils cake. Äsch vi får sen, jag slipper städa gästrummen nu och har således lite tid över

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-09 16:15:35 följande:
    PB: Vaxduksklänning! Ååh vad härligt att ni haft det så bra och att nya mattan var populär!Vad är en råsaftscentrifug?Inga sniglar?Skit också med behandlingen, kan du redan nu lägga ut en del på andra så att du inte får så hemskt mycket att göra till jul?

Du skulle gilla saftcentrifugen tror jag. Mn kör allsköns frukt, bär eller grönsaker i den och pessar helt enkelt ut merparten av all vätska ur dessa. Sedan dricker man juicen. Och vill man kan man koka upp det hela så det får bättre hållbarhet. Det förljer med en hel dvd-instruktion om apparatens förträfflighet. Den ska jag titta på sedan.

Inga sniglar. Det var för många bebisar och matlagning och pratning för att hinna bry sig om dem. Dessutom är det fint väder, då gömmer de sig.

• Villemoa

Aleta skrev 2010-09-09 16:31:59 följande:
    Jag var på mammografi idag, vilket innebär att jag var i stan, vilket innebär att jag kom i närheten av en butik med godis i, vilket innebär att jag köpte...2 kg lakritsgodis!*Skäms lite, men bara lite* Här kommer det lakrits godis av alla de sorter från lösgodisväggen! FÅNGA!

*caught*

• Villemoa

Blommis: vad irriterande med tablettkuren! Men, härligt med trådbesök! Oh ja, sushi är mycket dyrare än donken och pizza men ack så gott!

Heloise: skönt att allt såg bra ut på besöket hos BM. Vad säger hon om att du inte gått upp nåt i vikt? Det låter ju som att Jullan lägger på sig bra med tanke på SF-måttet.
    Huvudrätten låter gudomligt god! Recept på chevrégratinerad potatisgratäng tas tacksamt emot. Tapas/meze låter gott, risken finns ju att ni äter alldeles för mycket och inte orkar med huvudrätten, vet hur jag själv är när det finns småplock...

• lanovia 08

Fasiken vad ni skriver tjejer, ja står chanslös och tänker inte ens försöka läsa allt ni skrivit idag. Vill bara komma in och skicka en kram till alla. Nu försvinner vi bort över helgen för att mysa bara vi 3.

Någon som befinner sig i malmö kl 12 på söndag? Då får man gärna komma o fika med mig, Ingis och Hvidis.

Daa GRATTIS!!! Hoppas du har en kanondag.

• Aleta

Heloise: Så bra att Panzer var där och charmade BM! Härligt att alla värden var bra också!
    Vilken underbar mat ni ska ha!
    Bullerbysessorna!

Passion, en slags juicepress alltså? Det låter spännande, den får du demonstrera nästa gång vi hälsar på.

Jag har ägnat en liten stund åt att försöka skicka ett meddelande till galningskyrkan i USA som ska bränna Koran på lördag. Deras hemsida är stängd, vilket är bra och lokaltidningens namninsamling ville ha alldeles för mycket personuppgifter för att det skulle kännas bra. Nu har jag bestämt mig för att om pastorn inte lyssnar på Påven eller Obama eller FBI (som har varit och besökt honom) så lär han inte lyssna på mig heller. Den här gången får de som har betalt för det försöka rädda världen. 
    *Äter trotsigt lite laktrits istället*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans