• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Jahapp. Idag kommer tjocka släkten.

Jag har just fattat beslutet att göra det väldigt lätt för mig själv. Min sambo är iväg och hämtar extrastolar som vi köpte på second hand igår. När han ändå gör det så får han -taddaaa-KÖPA tårta på konditoriet.
    Alla mina "baka själv-ambitioner" lades med största möjliga slöhet åt sidan och jag kan istället raskt slänga mig ner hos er lite. Med en påtår och lugn och ro.

• Hvidbrud

Blommis: det gör ni alldeles rätt i! Köpekaka sparar flera timmar i köket. Visst är det kul att baka, men inte när man har lite tid eller lust.

• Villemoa

Aleta: vilken jädra unge!!  Bra att du sa ifrån!! Vad sa föräldrarna? Ha så trevligt på Liseberg!

Blommis: du gör så rätt i att strunta i att baka själv! Köpetårta är gott det också.

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, tar dagen lite som den kommer. Vi ska iaf äta Toast Skagen. Idag blir vår prinsessa 2½ år!

• Norrskensflamman

Aleta ! Jävla äckelunge Bra att du sa till och även kontaktade föräldrarna. Jag skulle dööööö om min unge betedde sig så där. Och jag skulle gärna vilja veta om det var så, och sedan skulle jag ta ett rejält snack med mitt barn. Fy fabian, så där elak redan, vad ska bli av den flickan?

Jo, de här gästerna vi hade tors-mån och även nu tors-fre. Alltså, jag förstår att hon har en tvåmånadersbebbe och allt det där. Men bebben är superlugn o snäll, ligger nöjt och sover, äter en skätt och sedan ligger hon en stund i sin babysitter och kollar på oss andra. Flickan med benet i gips besvärar inte mamman så mycket, det är mest pappan som pysslar om henne, och jag, mamman verkar inte bry sig så mycket, bara om bebisen.

Jag stiger upp 5:30 varje morgon och gör i ording mig och ungarna, kommer hem 17:00 och har dessutom lite aktiviteter. Under helgen var jag hela lördagkväll med deras barn på akuten, hela måndag flängde min man runt mellan vårdcentral, akuten och sjukhuset för att hjälpa familjen med nödvändiga papper för att de ska få ut pengar från sitt försäkringsbolag, fixade en rullstol. Samma i fredags när de var på återbesök och omgipsning. Dessutom har han hjälpt pappan att inhandla och beställa en hel massa byggmaterial. Detta med en fot i gipsstövel. När han egentligen borde ligga och vila.

Klart vi blir lite sura när vi, förutom att vi får fixa frukost, lunch och middag, dessutom kommer hem trötta som fan, och mamman har inte ens idats plocka undan tallrikar efter sig, hela diskbänken är belarmad med smutsiga kastruller och överhuvud taget så har de inte lyft ett finger någon av dem för att hjälpa till med mat eller disk.

Jag frågade lite försynt om bebisen varit jobbig i dag. "Nej, gud nej, hon har sovit ute 3-4 timmar". Grrrrrr...

Att pappan i familjen helt ogenerat dricker upp allt lådvin första kvällen, som jag planerat ska räcka hela helgen. Vi köper mer, han dricker upp allt igen. Och nu i torsdagskväll så såg jag till att vi hade två lådor så att jag och maken skulle ha i helgen bla. Döm om min förvåning på fredagkväll så är det bara små slattar kvar ! Han hade återigen stjälpt i sig allt. Inte en tanke på att själv ta med sig något drickbart, när han nu verkar vara en sån storkonsument...

Jag är inte snål eller ogästvänlig på något sätt, men jag blir ledsen när man anstränger sig så jävla mycket för andras skull, för att de ska ha det bra, för att hjälpa dem osv, och så tar de bara för givet att det ska vara så! Man känner sig som ett tjänstehjon i sitt eget hem liksom. 

Så där , nu har jag fått gnälla! Tack.

• Norrskensflamman

Idag har vi haft en härlig dag. Sov ut, mös, åt frukost i lugn o ro, var på stan och handlade en massa kläder till makens kompis barn. De bor i Moskva och har en 8 mån pojke som behöver höst- och vinterkläder, de har beställt av maken att köpa och ta med sig när han hämtar bilen. Så roligt att köpa killkläder för en gångs skull

T hittade röda basketkängor som hon tjatat om hur länge som helst. Nu gav jag med mig, hon får ha dem det som återstår av hösten.

Till K hittade jag gympaskor, jättefina, på halva priset.

Maken hittade fodrade höstskor i skinn Rieker. Inte jättebilliga men sköna och rejäla. Snygga.

Jag hittade bara svindyra saker så jag avstod att köpa... Såna där walkingskor som är runda, svarta skinn, nedsatta från 2294 till 1495, men jag tyckte ändå det var hiskeligt dyrt ! Är de så där dyra? Sportaffären skulle få in några liknande Reebook, dock ej skinn utan mer som träningsskor, för 1000 kr nästa vecka. Ska kolla på dem.

En halvlång dunjacka för 2500 kändes också dyrt. Usch, jag blir så snål när det kommer till mig själv

• Norrskensflamman

Vi har även varit hos min brorsa med sambo och till flickornas gudföräldrar. Mysigt. Nu har vi ätit middag, gjort ryskaläxorna och jag ska hälla upp det som återstår av vinet.

Hoppas ni alla har det bra!

• Norrskensflamman

Glömde ett litet gnäll, som hör till det första gnället; På kvällarna så har gästerna suttit uppe och ätit och druckit, jag har hållt sällskap till ca 24 och sedan sagt att jag är trött, stigit upp kl 5:30, ska upp lika tidigt imorgon och jobba osv, och gått och lagt mig. "Visst gå du och sov, vi förstår" Säger de. Tror ni man blir irriterad när man kommer ut i köket på morgonen och de inte ens har plockat undan efter sig?! Maken har i allafall räddat maten och satt in den i kylen, men i övrigt så har de iinte plockat undan någonting!!!

Maken sa åt dem till slut. Att ta helst undan tallrikar och glas och bestick efter er. Men de bara slängde dem i diskhon utan att diska. suck.

• Heloise

Flamman: Jag skulle bli GALEN! Helt skogstokig, det tillhör sunt förnuft, god takt och omtänksamhet att man hjälper till/ plockar bort efter sig om man är och hälsar på, för att inte tala om ta med sig ett par flarror vin. Usch vad förbannad jag skulle ha blivit!

• Heloise

Lägger in en magbild i starka bilder. Inte för att det är så mkt att se men jag gör det iaf

• Villemoa

Flamman: jag skulle bli URSINNIG!!! Förstår att ni blir sura, sådär gör man bara inte!! Skulle skämmas ögonen ur mig om jag betedde mig sådär, men det skulle aldrig hända. Det va inte dåligt med vin han sög i sig, man tycker ju att han kunde köpt några flaskor själv...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans