• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Vi har ätit sushi och nu ligger åtminstone jag i soffan under världens mysigaste ullfilt och bara latar mig. Happy Friday till alla!

• Norrskensflamman

Vill inte verka ogin eller ogästvänlig eller... eller... ja, jag vet inte vad, men både jag och maken är LÄTT irriterade. Måste få ur mig det ur systemet... Och jag vet ju att ni är en förstående och icke-dömande skara damer.

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-09-10 18:17:09 följande:
    Vi har ätit sushi och nu ligger åtminstone jag i soffan under världens mysigaste ullfilt och bara latar mig. Happy Friday till alla!
    SAme to you, honey
  • Villemoa

Gnäll på!!

Norrskensflamman skrev 2010-09-10 18:17:04 följande:
    Får jag gnälla lite *inväntar svar*
  • Aleta

Sushi rules!

Flamman, fråga inte, ös ur!

Här ska ni få höra gnäll från mig:
    Stora tjejen (6 år) kommer hem från f-klass. Jag möter som vanligt och det är tjafs och bråk i bussen. Hon säger då att flickan hon bråkar med har sagt att hon ska döda hela vår familj. Jag säger genast till flickan ifråga att man inte får säga så.
    Sedan börjar min tjej att storgråta och jag får veta att flickan även har mutat en annan tjej att ta tillbaka en inbjudan till min tjej till ett kalas.

Jag spänner ögonen i flickan som surt muttrar, "jag vill inte att hon ska få komma på kalaset".
    Gissa om jag blev ännu argare än jag var!
    Hon fick sig en ilsken tillrättavisning att så gör man bara inte och hon ska vara snäll!
    Då sticker en lite större kille ut huvudet och säger: "du har helt rätt, man ska vara snäll". (Skönt att få medhåll från oväntat håll! )

Väl hemma ringde jag genast flickans mamma, och även kalasinbjuderskan pappa.
    Suck, sådant här trodde jag man gick säker från några år till åtminstone!

Hörni, imorgon åker jag med tjejerna till Liseberg! Där har jag inte varit sedan jag var 15 år tror jag. Det måste ha varit på dinosauriernas tid.
    Ha en trevlig helg om jag inte hinner kika in!

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-10 18:17:04 följande:
    Får jag gnälla lite *inväntar svar*
    GNäll på darling!
  • Daa

Flamman, hur är det med er? Här är öppet för alla sorters gnällbehov. *skickar en kram utifall att*

Aleta: men vilken unge! Inte konstigt att din tjej blir ledsen. Vad sade föräldrarna när du ringde?

Jag håller på att plocka och småstäda lite. Ikväll får vi besök. Det kommer folk från lite olika sammanhang, så det ska bli skoj.
    Sitter och skriver på en ny dator och inser att jag inte riktigt kan hantera den. Jag råkar visst säga till den att göra saker som jag inte hade tänkt att den ska göra.

Nu är min ansökan om havandeskapspenning inskickad. So it begins, min kontakt med försäkringskassan...

Hoppas ni har en fin lördag. Här har vi en väldigt vacker höstdag.

Många kramar.

• Daa

Som där till exempel. Råkade skicka inlägget innan jag hade tänkt göra det. Som tur var, var det ju färdigskrivet.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans