• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-09-09 09:16:19 följande:

Ninnis: Äta från en bunke i bilen Det är mina takter det. Det är tydligen samma lika att vara småbarnsförälder med ungar som ska på aktiviteter som att ha vovve som ska på aktiviteter.

Fast egentligen var det bara jag som sov lite för länge...

• Fru Bygg

Ninnis, du ska snart vara gravid! Sen hoppas vi att du mår bra så du slipper vara ledig också!

Grattis till Daa!

• Ninnnis

Fru Bygg skrev 2010-09-09 09:43:06 följande:
    Ninnis, du ska snart vara gravid! Sen hoppas vi att du mår bra så du slipper vara ledig också!

• Norrskensflamman

Nä nu j-ar är jag rent ut sagt FÖRBANNAD!!!
    Har kollat på Skoldebatten och Fp:s  Björklund sjönk verkligen i mina ögon!
    Han vill dra ner på modermålsundervisningen för barn med annat modersmål än svenska, för att barnen ska bli bättre i svenska !
    Han behöver jävlar i mig gå hem och läsa läxan själv, skolministern. Det är ju för fan bevisat (vilket Maria Wetterstrand tack och lov nämnde) att barn som får möjlighet att utveckla sitt modermål blir BÄTTRE på svenska OCH i andra ämnen.
    Det går hand i hand! När FAN ska folk fatta det?!?!?! Jag har två levande bevis för att det är så hemma.

Gud, jag är så jävla upprörd. Funderar på att skriva till Björklund för där MÅSTE han tänka om!!
    Han verkar tro att modersmålsundervisning och svenskaundervisning är två motsatser, att de brottas MOT varann, att det måste vara antingen eller, att modersmålsundervisningen motverkar svenskan. Så är det INTE!! Tvärtom. Barnen blir BÄTTRE på att ta till sig svenskan OCH alla andra ämnen. Jävla PUCKO !!!

Åh, nu skulle man haft direktmejl till Björklund så man fick ställa honom mot väggen, så här i slutspurten av valkampanjen...

Ursäkta utbrottet, go vänner

• Heloise

Rusar in och sjunger med rosslig stämma; ha den äran ha den äran att gratulera finaste Daa i dag!

Ninnis: låter härligt med smögen, och vovvar i flytväst är ju så himla gulligt! Snart är du också gravid, men förhoppningsvis slipper du må illa och ha foglossning. Man kan vara ledig ändå

Fru Sy: Hoppas det blir bättre med lite vila, det är avskyvärt att må illa hela tiden, men det ger sig, förr eller senare. Ta bara hand om dig och magen och ägna ledigheten åt att kolla på tvserier, läsa bra böcker och vila!

Ingis: jag snarkar också, speciellt nu när jag har Jullan och en förkylning, oroade mig lite för om Jullan skulle kunna sova med 2 som snarkar i kapp, skönt att höra att Busan sover sött i er säng Härligt att få vara lite ledig och bara mysa med barn och man och baka kaka!

Vi får främmande på söndag, mina" systrar av hjärtat" och deras män kommer hit, för en trerätters middag och singstar tävling, med övernattning och frulle på det. Jag längtar efter att få rå om dem så att jag tror att jag blir galen snart! De är systrar med varandra, men vi är itne syskon, Däremot växte vi upp i granngårdarna och det fanns typ 3 barn på mils avstånd, jag och S och U, så de är som mina systrar, mer än mina egna och vi kallar oss systrar av hjärta istf systrar av blod

Nu ska vi lyssna på Jullan och så måste jag handla

Dessutom fick jag ett utbrott på volvo igår och fick en hyrbil( va fan 4 ggr för att fixa AC?) så ajg kör runt i en pigg sprillans ny clio .-)

Pusspuss

• ingenjörsbruden

Flamman: Suck...därför jag inte orkar med politiker.....merparten säger dumma saker!

Heloise: Jag misstänker att Busan sover sämre nu när pappa kör nattpassen för att han INTE snarka lika mkt som jag! Stackars barn! Hoppas bara hon inte börjar snarka själv osså.....
    Låter ljuvligt med systrar av hjärta på besök!
    Hahahaha ja mucka inte med en gravid kvinna......kul att du fick en rolig hyrbil o inte något tröskverk!
    Lycka till hos BM!

Fru Bygg: I morgon ska jag def göra den cheesecaken! *dreglar*

Ninnis: Glömde kommentera innan....va mysigt med långhelg i smögen m kompisar o vovvisen i flytväst! Hoppas ni får kanonväder!
    Fnissade över synen i min skalle när du kör bil, äter ur plastbunken o rattar med knäna o klappar på vovven i capen samtidigt! Märks det att jag är övertygad om att du kan o klarar ALLT?!

Nu måste jag jubbe vidare....fastän jag mer än säkert skulle däcka på tangentbordet direkt!

• Soldemor

Heloise skrev 2010-09-09 10:51:12 följande:
    vovvar i flytväst är ju så himla gulligt!
    Katter irexlexväst går inte av för hackor heller! :-d
  • Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-09-09 11:15:38 följande:
    Ninnis: Glömde kommentera innan....va mysigt med långhelg i smögen m kompisar o vovvisen i flytväst! Hoppas ni får kanonväder!Fnissade över synen i min skalle när du kör bil, äter ur plastbunken o rattar med knäna o klappar på vovven i capen samtidigt! Märks det att jag är övertygad om att du kan o klarar ALLT?!

Jag undrar om du inte har lite för höga tankar om mig

Tyvärr verkar det inte bli speciellt fint väder, men det gör inte så mycket. Vi är ganska vana vid att vara ute i ur och skur. Bara att få umgås alla fyra (fem med vovven ) ska bli så mysigt! Och de har precis installerat en kamin

• Ninnnis

Heloise, vad mysigt med besök av dina "systrar". Lycka till hos BM! Och Villemoa också!

Flamman, jag såg inte debatten men det låter idiotiskt!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans