passionsblomman skrev 2010-09-14 00:21:05 följande:
Rationell? Say again?Alltså, moderskap är en hjärtats angelägenhet. Där kommer ur-instinkter ur ens mest outforskade innersta och man inser att man är mer lik vilda djur än vanligt folk på gatorna. Nu pratar vi ursinniga elefanthonor, vrålande lejoninnor och skoningslösa björnmammor här. Ingen pardon, no mercy, just STAY AWAY!!! -Or die.Och man menar det verkligen! Och sedan är det kärleken. Som nästan sliter hjärtat i bitar, eftersom den genom att finnas där samtidigt öppnar hela själen alldeels naken och försvarslös inför det faktum att nu, nu har man något att fölora. Något utanför sig själv som betyder mer än ens själva själv någonsin mer kan betyda.Och den insikten är mer än man står ut med, samtidigt som kärleken är det största man någonsin erfar i ett liv. Det blir alltså absolut fullt pådrag på ALLA känslorna.Sedan kommer den riktiga chocken: Hur arg man faktiskt kan bli på just precis det där dyrnbara barnet.Rationell...BAH!
Så du menar att den rationella Heloise has left the building

Precis så känner jag Blomman, och det gör mig livrädd, och bebisen är inte ens HÄR, hur an ska det bli när hon slår upp ögonen, allt kommer att ändras, hela mitt liv kommer att skifta fokus, det är skärmmande men också så otroligt spännande coh härligt! Äsch jag tänker kanske för mkt? Jag är van att vara halvdöd i skolan, får början nån abf kusr och stimulera hjärnan 
Skönt att hha er visa, kloka och underbara kvinnor att bolla med, eller i mitt fall freaka ut inför. Kunde jag så skulle ajg behöva en stadig rom och cola fylla, men nu går ju itne det så då får jag ta mig en sockerfylla och böla emotionellt framför datorn ist!
Nu måste jag gå och krama om Panzer och tala om för honom att allt kommer att bli bra, han kommer inte att fatta vad som kommer att bli bra, för ahn har inte veta att nått inte kommer att bli bra.
Och egentligen vad spelar det för roll att ajg tine har koll på vilken overall hon ska ha, jag kan ju fråga er! 
PUSS