• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

fru AM skrev 2010-09-24 12:50:32 följande:
    BTW hade de 2000 sökande till tjänsten ...

Shit!
    Och sambon som tyckte det var många sökande här, med 1000 sökande på 100 tjänster.
    Jag måste poängtera också att det inte är 100 likadana tjänster, utan eftersom han helt saknar erfarenhet inom industrin så måste han ju börja på golvet. De sökte ju en massa truckförare och sådant också. Det är nu han skulle ha varit som så många av er andra: ingenjör.

Det är ibland mycket lätt att sätta sig ner och tycka att man ingenting gjort med sitt liv...

Fast har man varit ute och röjt småbarns lekplatser och kvinnors trädgårdsland från minor, gripit mördare, våldtäktsmän och folk som misshandlar butiksbiträden, så tycker jag å andra sidan att man gjort lika mycket "nytta" som de som pluggade så ordentligt på högskolan.

Men man blir ganska mycket fattigare.

Imorgon ska jag äta kräftor! Jag tror jag ska fråga de som driver affären här ifall de har lust att komma över.

• Oupsie

AM, fy vad trist . Bajstidning som inte fattar vem de ska anställa!

• Oupsie

Nenne, låter inte bra med nypontaggar i byxan. Hoppas att det läker så snabbt det bara kan!

Fru E, kul med nu motorcykel .

• Lapinette

AM - trist med jobbet! Om du vil ha lite tejphållare och arbetskamrater att fika med är du välkommen hit . Förstod att många skulle söka det jobbet .. för det lät jäkligt skoj. Har du hört något från det riktiga drömjobbet?

nennelainen - läskigt med "känn-i-duschen"! Jösses lilla gumman! Men vad skönt att Pricken gillar att sova .

• fru AM
    Fru E skrev 2010-09-24 13:15:53 följande:
    AM-näemn bajs är bara förnamnet! Finns det många jobb att söka?
    Det finns en del, men inte 2000 direkt ...

Nenne: droppar på sked och sen in i lilla munnen - leta reda på en hyfsat platt liten sked så den går lätt att skrapa av mot lilla läppen ... Lilla bjässen ...

HAr inget hört om drömdrömjobbet. Det är väl ca 1000 sökande på det jobbet. Ska precis skicka iväg en nästan lika spännande ansökan. Håller bara på och försöker bestämma mig om jag ska bifoga en liten svartvit bild på mig själv. 

• Lapinette

Oupsie - skickar lite stödkramar för att energin inte räcker till!

• nennesjuttioåtta

oupsie – usch, foglossning är inte kul! Det var nog det sämsta med hela graviditeten! Men det är magiskt hur det försvinner efteråt (oftast)! Håll ut! 

Lappis – Vad kul om ni kommer ha lika gamla barn du och väninnan!

Fru E – wroooom! Bra jobbat, men plåga dig inte i onödan bara för att vara "stark". Tids nog hinner ni umgås på samma villkor!

• nennesjuttioåtta

AM - tack för tipset! Här ska D-droppas! Har en kompis som sa ADHD-droppar

• nennesjuttioåtta

nu ska jag städa undan lite i köket medan lillbjässen sover

Svar på tråden Livets toppar och dalar