• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • _koko_

AM - Det kommer väl för sent det här, men skomakaren kan byta ut kardborrebandet!! Blev uppriktigt ledsen när jag såg att herr PB inte fick jobbet, stor kram till er! Och när jag såg det hattis har framför sig, hoppas det blir en bebis av det till slut iaf! *återgår till smygläsandet*

• snaily

Izzie
    Lycka till på läkarbesöket idag!

Hattis
    Fy sånt trist besked även om man inte vet om det är det som ställer till problem för er. Hoppas du får må bra på medicineringen!

PB
    Hur gick föräldramötet?
    Verkligen jättetråkigt att inte sambom fick jobbet!

Och säkert har jag nu glömt en massa viktigt...

Har nyss kommit tillbaka från ett glukosbelastningstest, FY vilken äcklig sörja att dricka! Men värdena låg bra. NU får jag äntligen äta min efterlängtade (riktiga) frukost. 

Maken var på firmafest igår och kom hemrumlandes efter kl 1 inatt - blääää vad det luktade sprit, jag har blivit sjukt överkänslig mot minsta alkoholdoft sen jag blev gravid, så jag var INTE glad inatt. Riktigt kände hur hela livmodern snörpte ogillande på munnen.

Snöblandat regn här på morgonen, nu regn men KALLT!
    Det man skymtar av fjället genom molnen nu ser lite florsockrat ut!!

Aaaa, just det, har jag nämnt att jag är ledig nu?

• Fru E

Snaily-så det är nu du har gått på ledighet? Najs! När var det BF igen *glömsk*

• snaily

Nä, hur vore det med en stor kopp te, en filt och en mysig hund i soffan?

• snaily

FruE
    Inte förrän 6 dec så det är ju inte precis snart... men först passar jag på att ta ut alla resterande semester- och kompdagar, sen börjar havandeskapsledigheten 7 oktober.

• Lapinette

Hattis - vad jobbigt med biverkningar men samtidigt skönt att de har hittat något som säkerligen går att åtgärda. Håller tummarna för att du inte kommer att må så dåligt och sen när behandlingen är klar ... en liten knodd i magen .

Själv fick jag veta igår att min 43-åriga väninna väntar en liten i februari. Hade mina misstankar (när hon frågat om vi ska fika .. hon brukar alltid fråga om vi ska ta ett glas vin ). Blev jätteglad för hennes skull .. inte ett uns avundsjuka. Känns så jäkla bra! Räknade ut att om allt går enligt planerna kommer vi ha barn som inte är födda allt för långt ifrån varandra .

• Izzie

Snaily - Vad härligt med lite ledighet! Njut! Sov länge, gå sköna promenader i det fina höstvädret, läs en massa bra böcker och umgås med folk! Det låter jäkligt tilltalande måste jag säga

Klockarbo - Hoppas du har en bättre dag idag o att hunder mår bättre!

Melondoft - Hoppas du lyckas sälja grejerna till bra priser! Det är fantastiskt bra med Blocket och Tradera. Jag minns inte vad man gjorde med all skit man samlade på sig förr. Slängde?

EA - Heeej! Är det bil som gäller idag eller?

Lappis - Vad skönt att höra att du på riktigt kan glädja dig åt väninnan. Det brukar vara ett gott tecken!

Själv är jag nyss hemkommen från sjukhuset och med de näst bästa beskeden jag kunde få! Det bästa hade förstås varit att det ff levde ngt friskt därinne, men det bedömde jag som rätt minimalt och mkt riktigt hittade de inte något sådant heller. Däremot undersökte de metodiskt igenom livmoder och äggledare via VUL och inga rester fanns kvar. Allt verkar vara ute, trots liten blödning. När grav testet på sjukhuset dessutom visade på minus placerades jag mao tillbaka på ruta ett och det känns i nuläget jätteskönt!  

• passionsblomman

Oj vilket drag det var här i gårkväll då!

Hattis, inget konstigt alls med massa olika reaktioner mitt i diagnoser, tankar och besked-och obesked. Tycker iallafall jag. Jag hoppas verkligen det här innebär bättre förutsättningar för er nu!

Och Underbart med Piff och Puff! mer välling åt småfolket! och glass och vad helst ni vill pojkar!

BS, och andra som hejjar på jobb. Jag har en sådan där känsla man får ibland, att det löser sig. Kanske är det bara min försvarsmekanism-och sambon delar den inte utan deppar. (och blir tyvärr så himla stingslig då, inget konstigt, men trist) Men själv känner jag att "jo, men det kommer att ringa framöver och då har de en tjänst och så ordnar det sig" Och lite sådaär att "ja, och det kan passa bättre, för nu blev ju ivf:en försenad och då hiner vi göra den så han slipper vara borta mitt i uppstarten"

Pratade med en tjej som jobbar där igårkväll. Hon sa att han asolut ska ligga på och fortsätta ringa och stå kvar i den där ansökningsbanken, för att visat intresse betyder jättemycket.

Föräldramötet var jättebra.

Eller, själva föräldramötet blev som det brukar mer av ett infomöte. MEN åsikten från andra mammor i gruppen kom upp, att det är trist att man som föräldrar aldrig träffas och kan diskutera saker, och bygga lite plattform för saker. Så att man känner varandra. För även på ett litet ställe så är det jobbet, barnen, djuren, maten, huset....och så rusar tiden på och man är som förälder rätt isolerad från vad andra mammor diskuterar med sina barn, vilka regler som finns i andra hem och så vidare.

Så, vi har bestämt att vi ska på helt frivillig basis bjuda hem på fika hos en familj och sedan bokar man ett nytt datum hos någon annan, och de som kan, vill och tycker att det är kul, träffas en vardagskväll.

Jag fick in min tanke, oro och fundering i kontexten att jag känner mig lite isolerad där i mitt hus och när man inte interagerar knappt alls med andra familjer, så blir siffror som de där nästan 10% föremål för väldiga funderingar, medan om man får träffas och prata med andra, så kanske man kan få se att den där tjusiga värdegrunden finns, annat än bara på papper.

...och sedan stod jag kvar med tre härliga mamor på skolgården och pratade i felra timmar! Föräldramötet var slut kl 20.00. Vi sa godnatt vi 23-tiden. sedan promernerad jag med den av dem som bor åt mitt håll och stod utanför vårt hus typ en halvtimme till.

DET var en värdefull kväll för den här nyinflyttade mamman kan jag säga!

Och vad gäller SD, så verkar det vara flera som hört ungdomar snacka i termerna av att man ska vara kaxig och rösta på SD i sitt skolval, lite radikal och cool typ. Bara för att väka reaktioner.
    och många många tycker att vi hanterar invandrar- och flyktingpolitiken helt fel och så röstar man på de enda de tycker säger det högt. Lite så.

För övrigt finns det inte en enda flykting i vår by. "men alla vet ju hur mycket problem det är i grannbyarna"

Alltså ganska på pricken som jag trodde. 

• Fru E

Vad skönt att allt såg bra ut därinne så att ni kan komma på tåget igen

Svar på tråden Livets toppar och dalar