• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Tinga

Porchez - vad härligt med en glad och lycklig dag.

Jag kände precis detsamma när jag körde till jobbet imorse. Skulle till Köpenhamn på ett möte och körde över bron i skimrande morgonsolsken, tänkte på hur skönt det är att Piff (just nu iallafall) äter någorlunda, vilken underbar man jag har, hur bra jag trivs i vårt hus, att maken och jag ska ha en mysig långhelg i London om ett tag, och att jag nu känner att jag har så mycket mer energi än när man hela tiden måste vaka över Piff & Puff och deras ätande. En härlig känsla!

• BrudSommar2006

Porchez, vilken fin klänning på rätt person, jag är definitivt inte den personen tyvärr.

Melondoft, aha så ni var där i somras. Aja, så fort barnen blir lite större ska vi börja åka dit igen, det ska jag se till. Stackars liten sjukling.

Izzie, har du varit på undersökning än eller när var det?

• Tinga

Vart tog ni andra vägen, när jag för en gångs skull har lite tid att hänga här?!?

Maken är borta med jobbet ikväll (och inatt) och barnen sover, så här är hur lugnt och skönt som helst. Efter dagishämtning och middag tog jag barnen med på en joggingtur i vagnen, sen blev det duschen tillsammans med dem, och sen stöp de i säng, båda två med varsin laddning på 2 dl näringslösning i magen. (Så sent som för ett par veckor sen fick man vara glad om man fick i Piff 0.75 dl innan han hoppade i säng.)

• BrudSommar2006

Tinga, jäklar vad positivt allt verkar just nu, jag är så glad för er skull!

• Tinga

Just det, ja; Cicci - det var raskt marscherat med intervju 1 och 2 dagarna efter varandra. Kul att det är sån't drag! Jag tycker också att det låter som ett klokt beslut att stanna hemma från Dubai, både med tanke på dig själv och Louises inskolning. Att bara vara hemma och kunna göra precis vad man vill när man vill är underbart när man varit bunden till barn en längre tid. Jag minns vilken frihetskänsla jag kände när Piff & Puff började på dagis i vintras, och jag fick ett par veckor för mig själv innan jag började jobba. Det var underbart. Som småbarnsförälder är man ju inte direkt bortskämd med egentid.

• Tinga

BS - tack! Vis av erfarenheten passar jag på att njuta medan det varar, för hittills har de goda perioderna tagit slut alltför fort. Men det tänker jag inte tänka på ikväll! Jag hade hällt upp 1.5 dl näringslösning till Piff ikväll, men när flaska var tom kom det ett "me enning" från honom, så det var bara att gå och fylla på.

• Hattis

Späääänande Cicci! Håller tummarna för detta. Ibland klickar man sådär perfekt med chefer och arbetsgivare liksom man gör ibland med andra människor man träffar. Hoppas att det känns likadant imorgon.

Kikki - nästa fredag kanske du har en bebis i knät i stället för i magen!

Porchez och Tinga - vad härligt med söna jobbdagar 

PB  - Skit med makens jobb Och vilken läbbans chef sedan. Hoppas att det stämmer med personalomsättningen då.

Muggles - det är klart att man hoppas!!! Kram!

• BrudSommar2006

Tinga igen, oj vilket hus, jag skulle inte tacka nej till att bo där, helt klart!

• Tinga

Porchez - shopping är alltid kul. Fast jag måste också lägga band på mig nu; inte av ekonomiska skäl, men väl för att garderoben inte längre räcker till. Jag gick ner några kilon efter graviditeten (i förhållande till min vikt före grav), så det är så himla kul att köpa kläder nu. Alldeles för kul, uppenbarligen.

• BrudSommar2006

Hattis, hej, hur har det gått?

Svar på tråden Livets toppar och dalar