• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • MSW

Fick tag på en av böckerna och den andra fixar jag imorn! Hämtade också ut paket från ellos, två mattor till nya huset (va, vaddå ska vi flytta eller? ) och ett par stövlar i skinn! *nöjd* Nu väntar vi på att maken ska komma hem så vi kan ta en promenad i fina vädret!

• MSW

Hejar förresten också på AM som voodoo-drottning! *vinkar till fjällbruttan*

• melondoft

PB - usch va trist med makens jobb :/ Får hoppas att det löser sig på något sätt och att han snart får komma ifrån den där b*tchen till chef som han har nu!!

kikki kikki - Åh, snart dags för bebis låter det som!! :D Härligt! *hejar på*

Vickan - *ler* Låter precis som W. Tog ett tag innan han verkligen började krypa. Varför krypa när det går mycket fortare att åla sig fram ala militärstil?? ^^ Nu kryper han jättefint men blir det bråttom, ja då går det fortfarande fortare att åla. :P

Här hemma är det sjukstuga. Igår hade W 39,2 i temp, imorse var den uppe på 40,1. Var hos farbror doktor som försökte titta i öronen men det gillades INTE. Han var dock lite röd i ena örat så doktorn misstänkte väl öroninflammation så fick antibiotika. Nu när vi kom hem för ett tag sen var den nere på 37,1 efter medicin och ipren så vi får hoppas att det går åt rätt håll.

Är ensam hemma fr.o.m. idag till söndag. Sambon är på konferens i Skottland. Känns sådär, dels för att W är sjuk och jag då får ta hand om honom själv, men också för att han är just i Skottland, mitt älsklingsland över allt annat. *vill tillbaka*

• BrudSommar2006

Tillbaka från hästlekis och har lyckats laga mat också, pust.

Melondoft, vem längtar inte till Skottland, men en vacker dag blir det väl min tur också. Varför är det ditt älsklingsland?

Vickan, då tar han sig fram bättre än Astrid, hon hasar bara bakåt hur hon än gör, hon kommer aldrig dit hon vill!

• Liten med Mindre

PB- skit med jobbet! Sympatikramar till er familj.

Cicci - tror oxå det är klokt att vara hemma. Landa inskolningen och dig själv på fast mark i lugn o ro.

kiki - massor med lycka till!

Här har varit fullt hus idag med mina föräldrar som sällskap/barnvakter. Lilleman passerade 6 mån kontrollen utan anmärkning. Fast jag fattar inte hur han som oftast äter så mycket inte har gått upp något senaste månaden. Nåja, det artar sig väl. vi är ju vana vid sparrisar, och dit har han en bit kvar.

• melondoft

BS - Jag älskar deras "gamla hus", naturen, det trevliga folket osv. Ett underbart land helt enkelt. Var där i somras och vill inget hellre än att åka tillbaka. Får väl bli till våren eller nåt kanske, vi får se.

Jag tycker så synd om de små när de kämpar som tokar man allt som händer är att det går åt motsatt håll. Man vill hjälpa dem samtidigt som de måste lära sig själva.

• Panzerfaust

Har väntat 10veckor på att få ut mitt examensbevis och så har de gjort ett helt galet sådant, knappt ett rätt.

• viktualia
    Panzerfaust skrev 2010-09-23 20:42:05 följande:
    Har väntat 10veckor på att få ut mitt examensbevis och så har de gjort ett helt galet sådant, knappt ett rätt.
    hm- postade du detta i rätt tråd?!?!
  • Izzie

PB - Nämen skit skit skit! Hur tar sambon det? Så tråkigt! Dessutom undrar jag förstås hur det gick på föräldramötet... Fick du nåt gehör?

MSW - Kul med flytten och köpa nya grejer! Själva flyttandet är ju skitjobbigt, men det är ju så roligt att komma till ett nytt ställe och få börja om från början med all inredning!

Cicci - Låter ju superspännande med intervjun! Snabba ryck! Lycka till imorgon! Tycker dessutom att din man verkade ge ett jättebra råd - semestra på hemmaplan! Dubai finns kvar!

September - Tack för ditt utförliga svar på min fråga häromdan. Synd bara att du tvingats lära dig all info den hårda vägen. Jag är supertacksam för genomgången iaf!

Melondoft - Hoppas W piggar på sig snabbt! Alltid trist att vara hemma "själv" när barnen är sjuka...

Kikki - Oj, det lät spännande! Hoppas allt flyter på bra och att du snart får ut din lilla bebis!

Vickan - Huvudsaken är ju att de kan ta sig fram på nåt sätt! Minns att Matilda körde a la combatstyle med ålning from att hon var 5 mån tills hon började krypa vid 7-8 mån... Det gick fort som tusan...

• porchez

en avslöjad smyläsare månne? Är detta frullans sven?

Hej på er alla!!! Idag är jag oerhört GLAD! vet inte varför, men det känns hääärligt! Har också kommit fram till att den kompisen som jag tidigt skrivt om här,  inte är min bästa vän längre, hon får mig inte att må bra...

Har också blivit lite smått förälskad... i den här klänningen:

shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S

så håller nu på och gör en beställning, och det blir dyyyrt!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar