• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Cicci, ja chefen på hans nuvarande jobb borde inte få arbeta med människor öht. Hon är inte en sympatisk människa någonstans. Och hon sysslar inte med någon som helst ledning, utan bossar bara. Jag tror det går för henne när hon får folk att hoppa så högt sm hon ber dem.
    Dessutom lovar hon runt och håller tunt. Den här anställningen borde för länge sedan övergått till en fast heltid-men hon har satt behovsgrejen i system, på så sätt kan hon fritt jonglera med människor och deras liv och tid bäst hon vill.

Och så är det ju då så, att företaget han nu jobbar för, är de som har bevakningsuppdraget på det företag han sökt jobb på istället. Så han åker till stället varje dag redan som det är.

Vad positivt det låter för DIG dock hörru! Grattis! Hoppas det går hela vägen nu.
    och bra att du stannade hemma. Inskolningen ger sig säkert, bara lillstumpan får den tid hon behöver. Ännu bättre att ni inte åkte iväg, sett i det perspektivet.

• kängu

PB, Öppna förskolan (har själv precis kommit hem från ÖF )

• passionsblomman

kängu skrev 2010-09-23 13:03:27 följande:
    PB, Öppna förskolan (har själv precis kommit hem från ÖF )

Men GUD vilken jäkla slutledningsförmåga jag har då!

• Fjällbruttan

kikki kikki skrev 2010-09-23 11:41:28 följande:
    Hej!Har inte vart inne på några veckor men har haft fullt upp.Jag har haft massor av värkar och fått reda på att jag har GBS och mitt blodtryck åker upp och ner så jag får springa på kontroller varannan dag. ena dagen är trycket 150/100 och som idag 135/85.....har fått höga värden så dom kollar upp mina njurar och min lever så jag får lämna flera rör med blod varje gång.Idag fick jag iaf veta att jag öppnat mig 2 cm och dom gjorde en "svepning" så nu sitter jag bara och väntar på att värkarna ska dra igång igen.jag har fortfarande inte gått upp någe i vikt (vilket jag är glad för) men jag kan knappt gå längre för att jag har så jäkla ont.Önskar att detta var över nu men jag är bara i v 37+3

Håller tummarna för dig, jag fick första barnet i 37+3 och det gick alldeles strålande
    Hinnsvepning i kombination med sex (ursäkta brutal uppriktighet) rekomenderade både min läkare och BM nu vid sista barnet, tyvärr var Grodan lite envis, men vi hade lite kul medans vi väntade i alla fall.... dvs vi skrattade rätt hysteriskt åt försöken att ha sex, men tillslut gick det, för mannen i alla fall

Åk bara in när det dragit igång så att du får bensyldropp innan bebis tittar ut, och oroa dig inte för att man "ska ha det 4 timmar innan förlossning", för det stämmer inte, man får på fyllning var 4:e timme efter första dosen, och den är ges ju via dropp så då går det över i blodet bums, mycket praktiskt!

Hoppas hoppas liten bebis tittar ut snart!

Kram

• viktualia

Kikki - önskar dig all lycka till!

Annars kan man konstatera att Trollet förflyttar sig i önskad riktning men krypa kan man inte kalla det...

• fru AM
    viktualia skrev 2010-09-23 15:30:16 följande:
    Kikki - önskar dig all lycka till! Annars kan man konstatera att Trollet förflyttar sig i önskad riktning men krypa kan man inte kalla det...
    Aha! Har vi en ny rumphasare i tråden? Eller rullar han?
  • viktualia

ålar som vilken larv som helst... han har hystad krypteknik med benen men inte med armarna..

• MSW

Kikki: låter som du har det tufft nu! Hoppas det sätter igång ordentligt! Och stort lycka till när det väl gör det!

Svar på tråden Livets toppar och dalar